CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Cz lis 17, 2022 7:48 am

bogd74 napisał(a):W każdej serwisówce motocykla do danego modelu gaźnika masz wpisane ile obrotów ma być wykręcony pilot, i tego się trzymam...są nawet gaźniki o bardzo podobnych oznaczeniach różniących się nawet literką a mających i te same dysze i inne rzeczy a mają inaczej ustawiony pilot, widocznie jakieś kanały są inne...narazie działa wszystko super i nikt mi się nie skarży xdirol wręcz chwali :eek:


Ustawiałeś piloty zgodnie z serwisówką na initial, czy final opning?
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 611
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 41
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Pt lis 18, 2022 12:07 pm

Wkręcam wg serwisówki np tak jw 2 3/8 i już nie ruszam, jeżeli wszystko z silnikiem jest ok to wszystko super działa, synchro bardzo ładnie się robi...robię też testy pirometrem xdirol ale to już by poemat pisać...nawet na niemieckich forach z Hondy CB 750 SF robili pomiary po różnych ustawieniach i wyszło ok, do kręcenia pilotami przy czterech gaźnikach to już trzeba mieć praktykę dużą i sprzęt...podsumowując - silnik sprawny to gaźniki ustawiamy na ustawienia jak w serwisówce, synchro i musi być ok
Ostatnio edytowano Pt lis 18, 2022 12:26 pm przez bogd74, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 143
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez AndrzejJK » Pt lis 18, 2022 12:25 pm

Jeszcze obróć silnik i rozstaw cylindry
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 359
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 47
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Pt lis 18, 2022 1:54 pm

Pirometrem to możesz zweryfikować czy jest różnica w ustawieniach między gaźnikami, albo czy któraś świeca niedomaga. Jeśli na obu zrobisz tak samo bogatą, albo tak samo ubogą mieszankę, to też pokaże tą samą temperaturę na kolektorze. Ustawienia które stosujesz, to wstępne ustawienia mieszanki, aby uruchomić silnik i go nagrzać, a nie docelowe. Jeśli mieszanka na tych ustawieniach jest nawet zbyt bogata, to silnikowi krzywdy nie powinno zrobić.
Gorzej, jeśli mieszanka jest zbyt uboga.

AndrzejJK napisał(a):Jeszcze obróć silnik i rozstaw cylindry

To tylko przykład, mogę przesłać jeszcze kilka serwisówek innych modeli hondy z podobną instrukcją. Zmienia się tam tylko liczba obrotów, ale ustawianie jest analogiczne.

Wynika to z tego, że układ silnika - to czy jest to V, czy rzędowy, czy ma 2 cylindry, 4, czy 6, nie ma tu nic do rzeczy, bo zasada działania silnika 4t jest taka sama, a rozmawiamy o ustawieniach gaźnika.

honda.jpg

honda 2.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 611
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 41
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez AndrzejJK » Pt lis 18, 2022 10:11 pm

Cześć,

ja nie polemizuję z metodologią regulacji, zwracam tylko uwagę, że skoro dodajesz kawałek serwisówki V-ki (małe wiadro? trampek?) to wstępne ustawienia mieszanki na jałowych mogą być inne.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 359
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 47
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » So lis 19, 2022 5:41 pm

Pierwszy wycinek to serwisówka varadero 1000, druga to uniwersalna serwisówka hondy z 1988. Każdy model motocykla ma inne ustawienia, bo gaźniki też są inne, jak i inny jest osprzęt, pojemność silnika, wielkość zaworów, itd. Nie wrzuciłem tego wycinka, żeby pokazać ile obrotów trzeba wykręcić, tylko jak wygląda procedura ustawiania gaźnika.

Sposób ustawiania jest taki sam, a ilość obrotów ustawienia wstępnego i finalnego, jest podana w serwisówce konkretnego modelu.
Z ciekawostek, chyba transalp 650 miał w serwisówce podane różne ustawienia wstępne, w zależności od roku produkcji.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 611
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 41
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez zbyhu » So lis 19, 2022 6:48 pm

buczekpan napisał(a):Sposób ustawiania jest taki sam, a ilość obrotów ustawienia wstępnego i finalnego, jest podana w serwisówce konkretnego modelu.
Z ciekawostek, chyba transalp 650 miał w serwisówce podane różne ustawienia wstępne, w zależności od roku produkcji.


Czyli jak się raz ustawi, tak się już w tym nie miesza ;).
A jak się miesza, to do ustawień fabrycznych, podanych w serwisówce.
I o to mi chodziło.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7242
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 38
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: 200-300 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » N lis 20, 2022 9:34 pm

Nie ma ustawień fabrycznych podanych w serwisówce. Jest podana procedura do ustawienia pilotów.
Na początek wykręcasz piloty o ilość podaną jako initial opening, aby nagrzać silnik. Następnie kręcąc pilotami, ustawiasz przy pomocy obrotomierza (najlepiej jakiś elektroniczny i z dokładnością maksymalnie do 50 obrotów/min) jak najwyższe obroty, a następnie wykręcasz piloty o ilość podaną w serwisówce jako final opening, aby wzbogacić mieszankę.
To w dużym uproszczeniu. Oczywiście trzeba pamiętać jeszcze żeby po nagrzaniu silnika ustawić wolne obroty na takie jakie powinny być. Procedurę powtarza się dla każdego gaźnika oddzielnie.

Jeśli się nie ruszało pilotów, to lepiej tego nie robić. Jeśli zamierza się je wykręcić, to tak jak już wcześniej pisałem, najlepiej policzyć (i zapisać dla każdego gaźnika oddzielnie) ilość obrotów do maksymalnego ich wkręcenia, aby później było można powrócić do pierwotnych ustawień.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 611
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 41
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Pt lis 25, 2022 8:29 pm

Są ustawienia i tego się trzymać, nawet są zaplombowane aby nikt tam nie kręcił...jak najmniej ingerencji...miałem już tak, że było tak pokręcone że szok i silnik niby pracował poprawnie, ale nie było "powera" z dołu bo się okazało, że na jednych było ubogo a na drugich tłusto bardzo, i całość robiła wrażenie ok. Świece już dużo pokazały ale jak wg Ciebie ustawić super każdy gaźnik np w cztero cylindrowej rzędówce aby każdy był super bez bardzo profesjonalnych narzędzi i pomiarów? Dlatego tak jak pisałem powyżej i zgadzam się ze Zbyhem jak najmniej kręcenia!!!
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 143
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez AndrzejJK » So lis 26, 2022 8:21 am

Śrubokrętem i rurką przy uchu :-)

https://www.youtube.com/watch?v=CBeNbZlEYxk
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 359
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 47
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości