CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Pn lis 28, 2022 2:56 pm

bogd74 napisał(a):Są ustawienia i tego się trzymać, nawet są zaplombowane aby nikt tam nie kręcił...jak najmniej ingerencji...

Gaźniki są ustawione i nie trzeba ich przestawiać - zgadzam się, dlatego jak byś przeczytał uważnie moje wcześniejsze posty w tym wątku, to może zwrócił byś uwagę:

buczekpan napisał(a):Jeśli zamierzasz ruszać te śruby, to zacznij od policzenia, ile obrotów od aktualnego ustawienia wkręcisz śruby. Po wyczyszczeniu wykręcasz o taką samą ilość i masz wstępnie dosyć dokładnie ustawione. Później tylko ewentualna korekta o kilka stopni obrotu i po sprawie.


bogd74 napisał(a):miałem już tak, że było tak pokręcone że szok i silnik niby pracował poprawnie, ale nie było "powera" z dołu bo się okazało, że na jednych było ubogo a na drugich tłusto bardzo, i całość robiła wrażenie ok. Świece już dużo pokazały ale jak wg Ciebie ustawić super każdy gaźnik np w cztero cylindrowej rzędówce aby każdy był super bez bardzo profesjonalnych narzędzi i pomiarów? Dlatego tak jak pisałem powyżej i zgadzam się ze Zbyhem jak najmniej kręcenia!!!


Zadajesz pytanie, jak ustawić cztery gaźniki, gdzie w instrukcji serwisowej Hondy, w pkt. 11 masz napisane, żeby dla każdego gaźnika powtórzyć kolejno kroki 8, 9 i 10.
Zastanawiam się, jak ustawiałeś te poprzestawiane gaźniki... rozumiem że ustawiłeś każdy gaźnik na ustawienia początkowe, czyli cofnąłeś śruby o ilość obrotów podaną jako "initial opening". Ta wartość służy do ustawienia wstępnego, aby uruchomić i rozgrzać silnik w celu ustawienia gaźników.
To specjalistyczne urządzenie o którym mówisz, to "zwykły" obrotomierz, najlepiej elektroniczny z dokładnością do 50obr/min. cena takiego to poniżej 100 zł. To wakuometry do synchronizacji, są moim zdaniem urządzeniem zdecydowanie bardziej profesjonalnym.
Przypominam, ta instrukcja nie jest moim wymysłem, ale ogólnie dostępną i opublikowaną przez Hondę. Jeśli masz dostęp do serwisówki, sprawdź proszę, czy nie masz podobnego opisu.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Śr lis 30, 2022 7:21 pm

Jesteś w dużym błędzie niestety... przeczytaj co wyżej napisałem... co Ci da obrotomierz? Każdy gaźnik zmierzysz? Co Ci da synchronizacja? Szczególnie po 50% otworzenia przepustnicy...gaźniki możesz mieć rozjechane bardzo i z dołu będzie tragedia ale po otwarciu gardzieli ponad 50% to już musi iść prawidłowo... Jak na jednym będzie tłusto a na drugim ubogo? Może jeden ciągnie drugi? Jak to zmierzysz? Obrotomierzem? Synchronizacją?
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Pn gru 05, 2022 9:54 am

bogd74 napisał(a):Co Ci da synchronizacja? Szczególnie po 50% otworzenia przepustnicy...gaźniki możesz mieć rozjechane bardzo i z dołu będzie tragedia ale po otwarciu gardzieli ponad 50% to już musi iść prawidłowo...


Ręce opadają. Od kiedy piloty regulują skład mieszanki na wyższych obrotach? Przecież pilotami regulujesz skład mieszanki wyłącznie wolnych obrotów. Jak odkręcisz manetkę to powietrze leci przez otwartą przepustnicę :tongue:
Być może się mylę, ale po twoim poście mam wrażenie, że nie znasz podstaw działania gaźnika i jego elementów.

Cóż, w tej rozmowie jestem teoretycznie na z góry przegranej pozycji, bo to ja muszę tłumaczyć swoje racje bazując na instrukcji, której nawet nie chcesz przeczytać.
Ale podejmuję rękawicę :)

Błędne w twojej ocenie jest to, że zakładasz, iż jestem wyłącznie teoretykiem, a tak nie jest.

1) Instrukcja dla konkretnego modelu motocykla, podaje dwie wartości: initial opening i final opening.
2) na wszystkich gaźnikach wkręcamy piloty do końca i wykręcamy o ilość obrotów podanych jako initial opening. To pozwoli nam uruchomić silnik i rozgrzać go.
3) Wykonujemy synchronizację gaźników - ważne!!! Bez synchronizacji nie ustawisz prawidłowo mieszanki, bo będzie zaburzała pracę silnika na wolnych obrotach
4) Podłączamy obrotomierz i ustawiamy wolne obroty zgodnie z instrukcją motocykla.
5) Ustawiamy pilota na gaźniku nr 1 - wykręcamy piloty na wszystkich gaźnikach po pół obrotu, aby uzyskać jak najwyższe obroty, do momentu, gdy obroty przestają rosnąć.
6) Jeśli obroty silnika przestają rosnąć, ustawiamy wolne obroty na te z instrukcji i wkręcamy powoli śrubę na gaźniku nr 1, aż prędkość obrotowa silnika spadnie o 50 obr/min (chodzi o moment, gdy wkręcanie śruby zaczyna powodować zubożenie mieszanki), wtedy wykręcamy śrubę gaźnika nr 1 o wartość podaną jako final opening, aby wzbogacić minimalnie mieszankę.
6a) jeśli wykręcanie śruby nie podnosi obrotów silnika, to zaczynamy wkręcać śrubę do mementu, gdy obroty zaczynają spadać (o te 50obr/min) i wtedy wykręcamy o wartość final opening.
7) Po ustawieniu gaźnika nr 1, ustawiamy ponownie wolne obroty na wartość zgodnie z instrukcją.
8) ustawiamy pilota na gaźniku nr 2: wkręcamy powoli śrubę na gaźniku nr 2, aż prędkość obrotowa silnika spadnie o 50 obr/min, wtedy wykręcamy śrubę gaźnika nr 2 o wartość podaną jako final opening, aby wzbogacić minimalnie mieszankę.
9) Po ustawieniu gaźnika nr 2, ustawiamy ponownie wolne obroty na wartość zgodnie z instrukcją.
9) ustawiamy pilota na gaźniku nr 3 analogicznie jak w pkt. 8, a następnie powtarzamy dla kolejnych gaźników. Po ustawieniu każdego kolejnego gaźnika, a przed ustawianiem następnego, korygujemy wolne obroty do wartości podanej w instrukcji.

Mam nadzieję, że to rozwieje Twoje wątpliwości.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Śr gru 07, 2022 6:34 pm

buczekpan napisał(a):
bogd74 napisał(a):Co Ci da synchronizacja? Szczególnie po 50% otworzenia przepustnicy...gaźniki możesz mieć rozjechane bardzo i z dołu będzie tragedia ale po otwarciu gardzieli ponad 50% to już musi iść prawidłowo...


Ręce opadają. Od kiedy piloty regulują skład mieszanki na wyższych obrotach? Przecież pilotami regulujesz skład mieszanki wyłącznie wolnych obrotów. Jak odkręcisz manetkę to powietrze leci przez otwartą przepustnicę :tongue:
Być może się mylę, ale po twoim poście mam wrażenie, że nie znasz podstaw działania gaźnika i jego elementów.


Ha ha no i co mi tu piszesz jakieś cytaty z instrukcjii xdirol przeczytaj dobrze co napisałem...wyraźnie napisałem, że po otwarciu ponad 50% musi iść prawidłowo bez względu na rozjechanie i rozlegulowanie gaźników...gdzie napisałem, że piloty regulują na wysokich obrotach xshok
Zresztą AMEN ...nie mam czasu na boksowanie się...przedstawiłem swoje rację i wiem co zrobiłem i ilu chłopaków chwali i motocykle śmigają, że aż miło.
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez AndrzejJK » Śr gru 07, 2022 8:15 pm

Jestem przekonany, że wprowadzenie wtrysku zostało wymuszone głównie z powodu dyskusji takich jak powyższa. Z tego samego powodu wprowadzono oleje syntetyczne o szerokich klasach lepkości.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » So gru 10, 2022 2:24 pm

AndrzejJK napisał(a):Jestem przekonany, że wprowadzenie wtrysku zostało wymuszone głównie z powodu dyskusji takich jak powyższa. Z tego samego powodu wprowadzono oleje syntetyczne o szerokich klasach lepkości.


Heh...dobre... :cheers: wszak dyskusje o olejach i oponach to temat rzeka xdirol

A nawet dwa dni temu chłopak z Lubelszczyzny któremu ogarniałem motocykl na szybko...odezwał się i podziękował... był u rodziny na Śląsku i tragedia z jazdą do ok 3tyś obrotów( ruszanie, przyśpieszanie) a że z forum się znaliśmy dał mi go rano...szybka jazda testowa, pomiar kompresji i jest ok, więc gaźniki na stół i czyszczenie... oczywiście pilota moje ustawienia wg serwisówki bo była tragedia (kto tam kręcił xshok ) synchro i testy...pomiary temp kolektora plus świece, było ok...zrobiłem nim ok 100km w tym około 80km po A1 wg mnie baja...
reasumując chłopak napisał po powrocie do domu, że jest w szoku jak jest bdb...i kontakt zastygł lekko...praca itp a nawet kupił nowy motocykl ale...synowi dał seven fifty które robiłem xdirol a syn Chorwację pierdyknął i zadowolony na maxa
To mobilizuje :thumbsup:
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości