opona i hamulce

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: opona i hamulce

Postprzez menel » Pt kwi 27, 2012 8:08 pm

Popatrz z przodu i sprawdź czy tarcze nie stykają się z jarzmami zacisków, szczególnie zwróć uwagę na lewą stronę.
Avatar użytkownika
menel
Maniak
 
Posty: 1756
Dołączył(a): So lis 27, 2010 9:55 am
Lokalizacja: miasto meneli
Motocykl: CBF1000FA

Re: opona i hamulce

Postprzez zbyhu » Śr maja 02, 2012 11:05 am

Dobrej jakości klocki zawsze będą lekko ocierały o tarczę.
Ja zakładam tylko sinterowe, twarde klocki i jak długo mam motocykl (ponad 75kkm), tak długo przy przepychaniu moto słyszę lekkie szuranie klocków o tarcze.
I tak ma być.
Tarcze się nie grzeją, klocki nadmiernie nie zużywają. Z przodu klocki mają w moim moto ok. 43kkm, co mówi samo za siebie. Ocieranie groźne nie jest :).

No, chyba, że to jest jakieś makabryczne ocieranie, które utrudnia płynny ruch koła, to co innego.

Jak nie zapomnę, to nakręcę filmik. Zakręcę kołem na centralce, to sobie porównasz, czy to takie samo ocieranie, czy masz jednak gorzej.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: opona i hamulce

Postprzez Młynarz » So maja 05, 2012 10:48 am

zbik07 napisał(a):Odkręciłem zaciski przeciściłem, odkręciłem ponownie koło sprawdziłem czy tulejki prawidłowo leżą wszystko wydaje się ok. a klocki dalej trą o tarczę, a mnie szlak jasny t%$#@ bo przedtem tego tarcia nie było. Macie jakieś sugestie co jeszcze mogę zrobić aby było cicho ( smarowanie klocków smarem odpada :msn-wink: )



hej

własnie przed godzina miałem to samo
poleciałem na wymiane gum a po złozeniu i wyjechaniu z warsztatu okazało sie ze cos ociera- nie jednostajnie ale tak cyklicznie "szu szu szu szu". Zawinałem rogala na pierwszysch swiatłach i wrociłem do warsztatu z info ze cos nie tak. Szefu popatrzył poprosił o przetoczenie moto w jego strone i pokiwawszy głowa powiedział - wszystko jasne .
Rozkrecił raz jeszcze sruby osi po czym lekko(dosłownie 2-3mm) przesunał lewą lage na zewnatrz. Skrecił i jest jak przed wymiana. Sprawdz moze u Ciebie tez pomoze.

Tak przy okazji pozdro dla wszystkich - mój pierwszy post- do tej pory tylko czytałem :)
Młynarz
Życie jest za krótkie na jeżdzenie dieslem
Avatar użytkownika
Młynarz
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Cz sty 26, 2012 7:31 am
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Honda CBF 1000
W siodle: <100 kkm

Re: opona i hamulce

Postprzez Malenstfo » So maja 05, 2012 10:58 am

Młynarz napisał(a):Tak przy okazji pozdro dla wszystkich - mój pierwszy post- do tej pory tylko czytałem :)
Młynarz



Siemanko - najlepiej załóż watek w przywitalni bo tu nikt Cie nie zauwazy a mamy taki mily zwyczaj ze piszemy tam kilka slow o sobie a wszyscy Cie cieplo przyjma - gwarantuje !
pzdr
Mariusz

CBF 600 N/A '10
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Malenstfo
Fanatyk
 
Posty: 2429
Dołączył(a): Pt paź 07, 2011 10:59 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF600N/A, FZ1N, bra
W siodle: <100 kkm

Re: opona i hamulce

Postprzez Goral4t » So maja 05, 2012 6:28 pm

cykliczne szuranie może też być objawą krzywej tarczy hamulcowej :|
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: opona i hamulce

Postprzez MotoJanek » So maja 05, 2012 8:17 pm

Dokładnie jak Młynarz napisał. Instrukcja nawet podaje jak powinna być ustawiona lewa laga względem wycięcia w ośce (lewy kraniec lagi powinien z tym wycięciem się pokrywać).
MotoJanek
Nowicjusz
 
Posty: 11
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 5:00 pm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 65 gości