Bosman78 napisał(a):kupiłem gmole Givi, ale nie ma w nich śrub, jest tylko jedna ta do skręcenia mocowania z tuleją
mtr napisał(a):Gmole Givi mam zainstalowane, cena przystępna, wykonanie ok. Dostępne są jeszcze gmole SW Motecha ale moim zdaniem Givi wyglądają lepiej.
Podczas instalacji należy jednak zwrócic uwagę na jeden szczegół a właściwie dwa.
Po pierwsze primo, gniazda w których osadzone są śruby mocujące silnik, nie są gwintowane w całości, mają dość długie kanały naprowadzające. Producent nie dostarcza dłuższych śrub w zestawie, zalecając zastosowanie seryjnych. Skutkuje to tym, iż po zamontowaniu gmoli śruby łapią dosłownie pięć pierwszych zwojów gwintu i koniec. Dla mnie nie do przyjęcia.
Problem można rozwiązać na dwa sposoby:
1. Kupić dłuższe śruby M12X1,25 klasy co najmniej 10.9 (może być trudno na sztuki bo nietypowe).
2. Śrubę M12X65 (65 to długość śruby, nie skok gwintu dla odmiany) z lewej strony silnika przełożyć na prawą, zastępując
znajdującą się tam pierwotnie M12X55, w miejsce przełożonej M12x65 zastosować M12X70 pochodzącą z CBF 1000,
zakupioną w ASO za ok.12 PLN
Po drugie primo, gmole łączone są za kolektorem tulejką z kołnierzem pasowaną dość luźno. Kiedy gmole się "ułożą" i/lub pod wpływem wzrastającej temperatury, ten luźny łącznik może wpadać w drgania powodując bardzo nieprzyjemne efekty dźwiękowe, dlatego należy osadzić go z użyciem silikonu.
Ważne: śruby M12X1,25 dokręcać z siłą 60Nm stosując klej do gwintów, średni (niebieski)
Bosman78 napisał(a):Potrzebny jest:
1 browar
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 76 gości