co to jest..

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

co to jest..

Postprzez Goral4t » Wt mar 22, 2011 7:35 pm

mam pytanie szukając manuala znalazłem coś takiego może ktoś powiedzieć co to ??:) i co to daje ;D

http://www.powercommander.com/downloads ... 37-411.pdf
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: co to jest..

Postprzez zbyhu » Śr mar 23, 2011 7:36 pm

Yo!

To jest drogi badziew, ktory ma nieznacznie podniesc moc motocykla, poprzez chyba zmiane map zaplonu, ale nie jestem pewien.

Dlaczego uwazam, ze badziew?

Mam gdzies na dysku wykres z hamowni CBFy 1000 przed i po zalozeniu Power Commandera.
Roznica to 6KM i 4Nm.

Chyba nie warto :].

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: co to jest..

Postprzez Pix » Śr mar 23, 2011 7:57 pm

Tak jak mówisz Zbychu. Jest to urządzenie elektroniczne z zaprogramowanymi mapami wtrysku w celu osiągnięcia większej mocy bądź większej ekonomiki.
Jeśli ktoś chce uzyskać znaczny przyrost mocy i momentu obrotowego to sam PC nie wystarczy. Podstawa to filtr powietrza K&N, wydech na przelocie i dopiero PC. Ogólnie extra zabawka dla ludzi którzy chcą ostro szaleć i mają dużo kasy.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: co to jest..

Postprzez goramo » Śr mar 23, 2011 8:00 pm

Żeby mieć z tego korzyści w postaci polepszenia parametrów (moc, moment obrotowy, a co za tym idzie osiągi) to trzeba do tematu podejść:
1. kompleksowo - tzn. wymiana filtra powietrza na akcesoryjny o zwiększonej przepustowości i/lub przebudowa airboksu (w "hardcorowej" wersji); wymiana układu wydechowego na akcesoryjny sporotowy, dobrej jakości; założenie power commandera
2. trzeba to wszystko umiejętnie i fachowo dobrać i zestroić. Jest w kraju może kilka miejsc, gdzie rzeczywiście się na tym znają i potrafią dobrze zestroić PC tak, żeby wykrzesać z silnika maksimum

Nieumiejętne zabranie się do tematu strojenia PC może się skończyć pogorszeniem parametrów silnika a w przypadkach totalnego zielonego pojęcia wręcz uszkodzeniem pieca...

Jeśli ktoś ma ochotę, czas i pieniądze na takie zabawy, to polecam znaleźć odpowiednich ludzi, którzy "bawią się" tym na codzień i wiedzą "co w trawie piszczy". Jakby co to mogę podać kontakt do człowieka, który prowadzi serwis motocyklowy i ma znajomych "magików" od tych zabawek... :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: co to jest..

Postprzez goramo » Śr mar 23, 2011 8:01 pm

Hehe... Pix, rozminęliśmy się o czas pisania posta... :cheers:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: co to jest..

Postprzez zbyhu » Śr mar 23, 2011 9:02 pm

Yo!

Ja uwazam, ze w CBF600 jest to totalnie bez sensu, bo mozna kupic inny bardzo zblizony motocykl, ktory jest seryjnie mocniejszy, niz CBF600 bedzie po zalozeniu PC :].
A mowie o Fazerze 600 :).

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: co to jest..

Postprzez goramo » Śr mar 23, 2011 9:12 pm

zbyhu napisał(a):Yo!

Ja uwazam, ze w CBF600 jest to totalnie bez sensu, bo mozna kupic inny bardzo zblizony motocykl, ktory jest seryjnie mocniejszy, niz CBF600 bedzie po zalozeniu PC :].
A mowie o Fazerze 600 :).

Pzdr


Zgadzam się jak najbardziej. Zamiast kombinować na siłę jak koń pod górę, wyrzucając przy tym kupę kasy na gadżety a efekt tego wszystkiego i tak niepewny, to lepiej kupić sobie Fazera, Horneta, GSRa czy np. Z750 i będzie problem śmocy z głowy... (przynajmniej na jakiś czas :msn-wink: )
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: co to jest..

Postprzez Pix » Cz mar 24, 2011 4:25 pm

Ano się rozminęliśmy ale muszę Cię tu poprawić. :cheers:
goramo napisał(a):2. trzeba to wszystko umiejętnie i fachowo dobrać i zestroić. Jest w kraju może kilka miejsc, gdzie rzeczywiście się na tym znają i potrafią dobrze zestroić PC tak, żeby wykrzesać z silnika maksimum


W przypadku PC dedykowanego do danego motocykla strojenie nie jest konieczne. PC posiada odpowiednie mapy i dostosowuje się danych konfiguracji w moto. Gorzej jest jeśli kupi się pc spod innego modelu to wtedy faktycznie tylko nieliczni czarodzieje dają radę zestroić.
Podsumowując: Po założeniu nawet dedykowanego PC zawsze warto podjechać na hamownię i sprawdzić efekt końcowy.

ps. Jak komuś mało wrażeń CBF-ce to polecam iksiksa haje albo zzr
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: co to jest..

Postprzez goramo » Cz mar 24, 2011 4:38 pm

Pix napisał(a):W przypadku PC dedykowanego do danego motocykla strojenie nie jest konieczne. PC posiada odpowiednie mapy i dostosowuje się danych konfiguracji w moto. Gorzej jest jeśli kupi się pc spod innego modelu to wtedy faktycznie tylko nieliczni czarodzieje dają radę zestroić.
Podsumowując: Po założeniu nawet dedykowanego PC zawsze warto podjechać na hamownię i sprawdzić efekt końcowy.



W sumie racja, ale też nie tak w 100% do końca.
PC dedykowany ma jakieś tam ustawienia fabryczne, ale też dokonane przy pewnych warunkach brzegowych. I o ile może się udać, że np. będzie świetnie pracował z moto z układem wydechowym X, to w takim samym moto tylko, że z układem wydechowym Y już nie będzie banglać tak super właśnie z uwagi na inne parametry wydechu... I wtedy i tak przydaje się postawić moto na rolkę i sprawdzić czy wszystko jest OK, czy może jeszcze mu ciut brakuje w pewnych zakresach obrotów i trzeba się pobawić...
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: co to jest..

Postprzez klemens » Cz mar 24, 2011 9:03 pm

goramo napisał(a):
zbyhu napisał(a):Yo!

Ja uwazam, ze w CBF600 jest to totalnie bez sensu, bo mozna kupic inny bardzo zblizony motocykl, ktory jest seryjnie mocniejszy, niz CBF600 bedzie po zalozeniu PC :].
A mowie o Fazerze 600 :).

Pzdr


Zgadzam się jak najbardziej. Zamiast kombinować na siłę jak koń pod górę, wyrzucając przy tym kupę kasy na gadżety a efekt tego wszystkiego i tak niepewny, to lepiej kupić sobie Fazera, Horneta, GSRa czy np. Z750 i będzie problem śmocy z głowy... (przynajmniej na jakiś czas :msn-wink: )

Albo CBF1000.
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 63 gości