Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Cz cze 02, 2011 7:52 pm
Taka mała wskazówka. Ostatnio oddałem moto do znajomego mechanika na wymianę oleum i przy okazji poprosiłem o rzut oka na całokształt. Okazało się że po 3 latach płyn hamulcowy przekroczył dopuszczalną zawartość wody w sobie (sprawdzone miernikiem do tego przeznaczonym) i został wymieniony razem z płynem z układy sprzęgła. Myślę, że to dość istotna informacja, szczególnie, że ten płyn ustrojowy ma spory wpływ na nasze bezpieczeństwo.
Pt cze 03, 2011 6:41 am
Ludzie śmigający naprawdę dużo zalecają zmianę co roku-koszt minimaly ,a somopoczucie potem o niebo lepsze.
N cze 05, 2011 2:13 pm
Tylko w CBF z ABSem to nie taka prosta sprawa. Raz to z kumplem u siebie zrobilem, ale nie wiem jakim prawem i cudem udalo nam sie to wszystko prawidlowo odpowietrzyc bez zadnych narzedzi
.
Śr cze 08, 2011 3:12 pm
Ten znajomy mechanik powiedział mi taką ciekawostkę, że wymiana płynu hamulcowego w nowych modelach BMW z ABS w ASO, to wydatek 800-900 zł
, i muszą moto podpiąć do kompa bo bez tego się nie da
.
Śr cze 08, 2011 4:19 pm
Często bywa tak, że w nowych motocyklach z układem ABS, konieczne jest podpięcie pod kompa w celu odpowietrzenia układu. Znam to z pracy z ciężarowego Renault-a. Mechanik niepotrzebnie wykręcił zacisk i trzeba było odprowadzać autko do serwisu.
N cze 19, 2011 5:29 pm
Za niedługo w najnowszej generacji motocyklach żeby dopompować powietrza do opon trzeba będzie się podpiąć do kompa
N cze 26, 2011 9:39 pm
Nie przesadzajmy. Żadnego kompa się w Cbfce nie podpina przy wymianie płynu hamulcowego. Ani z ABSem ani bez. Trzeba tylko porządnie przepłukać układ, żeby wypchnąć zewsząd stary płyn i żeby oczywiście wszędzie doszedł nowy. Odpowietrzyć i po wszystkim. Byłem parę dni temu na przeglądzie gwarancyjnym po 18000, gdzie w programie przeglądu jest m.in. wymiana płynu hamulcowego i oleju sprzęgła. To właściwie jedyne konkretne czynności na tym przeglądzie. Oczywiście Panowie w serwisie próbowali mi wmówić, że są to czynności dodatkowo płatne. Dobrze, że wziąłem ze sobą instrukcję obsługi moto, w której były wymienione konkretne czynności przeglądu i kazałem płyny wymieniać w cenie przeglądu. Wówczas Panowie stwierdzili, że płyny są dobre i nie trzeba ich wymieniać. Cwaniaczki. Płyny kosztują grosze, za to z wymianą jest trochę roboty. W końcu wymienili.
Pn cze 27, 2011 6:13 am
W samochodzie wymiana płyny hamulcowego ma się odbywać co dwa lata lub 40 tys. km. Mercedes zaleca wymianę co roku.
Płyn hamulcowy powinien spełniać normę: ISO 49.25 - nie patrzeć, że to DOT4 tylko na DOT4 i na normę a nie jakieś tam badziewie, powinien być przechowywany w pojemniku metalowym - jak z tworzywa to raczej unikać a jak w dużych bańkach to szczególnie (tak jak mogą kupować serwisy).
Oczywiście norma ISO 49.25 dotyczy motocykli z ABS. Układ powinien być bardzo dobrze przepłukany - z reguły 3-4 krotność pojemności układu.
Komp podpina się w samochodach z ABS w układach czteroobwodowaych i więcej - komp wskazuje od którego elektrozaworu należy zacząć odpwietrzanie.
To tyle.
Nikt nie miał problemu z kupowaniem płynu w kasku?
Śr cze 29, 2011 9:19 pm
RNP napisał(a):Nikt nie miał problemu z kupowaniem płynu w kasku?
Ja nie miałem, bo nie prubowałem
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.