Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Pt lip 15, 2011 5:46 pm

klemens napisał(a):nie wierzę w okazje. Ładny, zadbany i w miarę młody motor musi swoje kosztować.


Zgadzam się w 100% :thumbsup:


klemens napisał(a):objeździłem sporo różnych egzemplarzy szukając sprzęta ale jak coś rzeczywiście mi się podobało (a jestem perfekcjonistą, niestety - nie mylić z pedantem) to cena była na tyle wysoka, że wolałem już dołożyć te kilka tysięcy i kupić nowy.



Otóż to. Jeżeli ktoś szuka motocykla, który ma być względnie nowy i w bardzo dobrym stanie to czasem warto poświęcić trochę czasu na upolowanie dobrej okazji w salonie i nawet zakredytować się na kilka tysiaków, ale mieć spokojną łepetynę o stan techniczny sprzęta.

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Pt lip 15, 2011 8:55 pm

goramo napisał(a):
klemens napisał(a):Jak ten Twój ostatni kolega kupi dużego GS-a albo multistradę to daj znać, będę trzymał rękę na pulsie. :jupi:


Co prawda nie zanosi się na to, ale jakby co to będę o Tobie pamiętał :thumbsup: :biggrin:

To ja piszę się na tego GoldWinga:)

Ja wierzę w szybkie okazje. Sam sprzedałem wypasione 2 letnie auto -igła- na gwarancji, z salonu, bo kasy zabrakło na kredyty:( Poszło taniej niż chciałem, ale cóż życie, ktoś ma teraz radochę.

Można dogadać się z bliskim znajomym (bardzo zaufanym), który może wziąć sprzęta na firmę. Można odliczyć maksymalnie 6000 zł VAT-u. Jak zakup za gotówkę, to de facto płaci się cenę pomniejszoną o te 60% VAT. Taka CBF600 kosztuje ok 26000 zł w tym ok 4900 zł VAT-u do odliczenia (zwrotu). Ale moto musi być zarejestrowane na niego:(

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Pt lip 15, 2011 11:14 pm

Yo!

Ja wierze w jedno i drugie ;).

Zdarzaja sie okazje, ale naprawde bardzo rzadko i trzeba po prostu miec farta.

Przewaznie jednak za zdrowy sprzet trzeba zaplacic adekwatna cene. I o ile przy mlodych rocznikach moge sie zgodzic, ze moze byc lepiej doplacic i kupic nowe, o tyle jak sie ma mniejsza kase i nie stac na nowe, to tez da sie kupic zdrowe, uzywane moto.

O CB500 do mojej firmy (ktorej juz nie ma :P) niemal sie pobilem z innymi kupujacymi, bo byla w bardzo dobrym stanie. No i zaplacilem 6kzl, gdy inne da sie dorwac z tego rocznika za 5kzl i mniej. Rok posmigala w firmie i teraz kuzynka moja ujezdza ja od poczatku tego sezonu. Zero problemow, a sprzet ma 16 lat i ponad 60kkm. To Beeer w porownaniu ze mna mial pH jak himalaje. No, ale ja kupilem sprzeta sciagnietego z Niemiec, ujezdzanego rok czasu w PL przez zwyklego mlodego motocykliste i nie krecilem nosem na "duzy" przebieg, ktory - jak sadze - jest prawdziwy.

Takze da sie kupic zdrowa uzywke. Czeso trzeba oczywiscie zaplacic wiecej, niz za typowe szroty z allegro, ale jednak sie da.

Pzdr

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

N lip 17, 2011 10:29 am

mam na oku zr 7 kawasaki Wersję S http://allegro.pl/kawasaki-zr-7s-76km-2 ... 36995.html
tutaj:)
wygląda naprawde zacnie, dziś byłem zobaczyc na zywo, i silnik pracuje tak jak wygląda!
jutro jeszcze podjezdzam z 2 znajomymi zeby na moto spojrzeli świeżym okiem;).
jak dobrze pójdzie to we wtorek będzie nowy sprzęt:).
pozdro!:D

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

N lip 17, 2011 12:26 pm

Beeeeer napisał(a):mam na oku zr 7 kawasaki Wersję S http://allegro.pl/kawasaki-zr-7s-76km-2 ... 36995.html
tutaj:)
wygląda naprawde zacnie, dziś byłem zobaczyc na zywo, i silnik pracuje tak jak wygląda!
jutro jeszcze podjezdzam z 2 znajomymi zeby na moto spojrzeli świeżym okiem;).
jak dobrze pójdzie to we wtorek będzie nowy sprzęt:).
pozdro!:D

No,no, niczego sobie. Jeśli widziałeś go za żywo i wszystko się zgadza... Widzę, że wszystkie motory tego gościa są z opisu idealne. Ale byłem kiedyś u handlarza, który miał całą szopę motorów i faktycznie, każdy był jak z salonu. Trzema jeździłem i wszystko było OK.

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

N lip 17, 2011 6:09 pm

Zwróć uwagę na tłumik. Ten moto miał przygody. Lakier wygląda jak nowy, więc na pewno po lakierowaniu. Opis aukcji wskazuje na to, że handlarz albo nie zna się na moto albo ukrywa prawdę. Przecież według niego to igła...
Najlepiej byś podjechał do niego z kimś, kto ma/zna się na ZR7. Wtedy da radę rozpoznać co z nim było nie tak.

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

N lip 17, 2011 9:18 pm

no wlasnie dziś bylem z kumplem który sezon przejezdził na ZR7, i mniej więcej wie co moze sie dziać bo tez miał ze swoim przygody:) takie jak zerwana linka gazu ktora wczesniej sie nieco blokowala tylko, niewyregulowane zawory jak się poznmiej okazalo pokruszone plytki byly i musial wymieniac itp. WIęc dziś osłuchalismy i przejzelismy moto, oczywiście wiem, że moto na bank miał przynajmniej parkingówkę.Jutro albo we wtorek się nim przejadę i będę wiedział co jest grane.
faktycznie goście maja sporo motorów i wszystkie bardzo łądnie utrzymane!

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Pn lip 18, 2011 1:48 pm

Beeeeer napisał(a):no wlasnie dziś bylem z kumplem który sezon przejezdził na ZR7, i mniej więcej wie co moze sie dziać bo tez miał ze swoim przygody:) takie jak zerwana linka gazu ktora wczesniej sie nieco blokowala tylko, niewyregulowane zawory jak się poznmiej okazalo pokruszone plytki byly i musial wymieniac itp. WIęc dziś osłuchalismy i przejzelismy moto, oczywiście wiem, że moto na bank miał przynajmniej parkingówkę.Jutro albo we wtorek się nim przejadę i będę wiedział co jest grane.
faktycznie goście maja sporo motorów i wszystkie bardzo łądnie utrzymane!

A nie myślałeś nad tym suzuki http://allegro.pl/suzuki-gsr-600-98km-2 ... 12385.html.
Dużo młodsze, dużo mocniejsze, niewiele droższe. Nie wiem, jak wygląda na żywo ale jak już będziesz jeździł, nic nie szkodzi go wypróbować. W tym kawasaki zastanawia mnie kolektor wydechowy. Czemu rurki przy wylocie z cylindrów są takie srebrne. Powinny być przebarwione, tęczowe. Pewnie były jakoś czyszczone ale aż tak głęboko w cylinder nie ma tam dostępu. Ktoś je wyjmował? Po co? Przecież nie po to, żeby je czyścić, tym bardziej, że niżej, tam gdzie już jest dostęp czyścić mu się nie chciało. Ciekawa jest też analiza przebiegów motorów tego gościa. Są prawie pod linijkę - dwadzieścia, dwadzieścia kilka tys.. hmmm...

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Pn lip 18, 2011 2:44 pm

zbyhu napisał(a):Takze da sie kupic zdrowa uzywke. Czeso trzeba oczywiscie zaplacic wiecej, niz za typowe szroty z allegro, ale jednak sie da.

Zgadza się a ja jestem tego najlepszym przykładem. Mam zdrowiutki sprzęt, z bardzo dobrym wyposażeniem, do tego 12 koni więcej niż fabryka dała a to wszystko w bardzo dobrej cenie. I nie kupowałem po znajomości a z ogłoszenia, zwyczajnie ;)

Re: Kolejny problem z 500tką;( tym razem coś z mechaniką;(((

Pn lip 18, 2011 3:01 pm

raphi napisał(a):
zbyhu napisał(a):Takze da sie kupic zdrowa uzywke. Czeso trzeba oczywiscie zaplacic wiecej, niz za typowe szroty z allegro, ale jednak sie da.

Zgadza się a ja jestem tego najlepszym przykładem. Mam zdrowiutki sprzęt, z bardzo dobrym wyposażeniem, do tego 12 koni więcej niż fabryka dała a to wszystko w bardzo dobrej cenie. I nie kupowałem po znajomości a z ogłoszenia, zwyczajnie ;)

Skąd Ci się wzięły te dodatkowe konie? Ja też chcę.
Odpowiedz