Stuki przy hamowaniu?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Pix » So lip 30, 2011 1:33 pm

Po rozgrzaniu do takiej temperatury, że nie złapie się gołymi palcami bo parzy, tarcza nie powinna mieć luzów. Wiadomo - że parzy to pojęcie względne ale nie wiem czy ktoś kiedykolwiek mierzył temperaturę tarczy.
Luz przy rozgrzanych hamulcach może spowodować wyłamanie się tarczy podczas awaryjnego hamowania. Co wtedy się stanie to można sobie wyobrazić...
Jaka jest przyczyna tego nadmiernego luzu - nie wiem. Pewne jest to, że luz właśnie jest po to, by po rozgrzaniu się tarczy miała ona miejsce na rozszerzalność cieplną i wybranie tego luzu.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Dude » So lip 30, 2011 5:31 pm

Aż tak ich nie rozgrzewałem. Ogólnie podczas normalnej jazdy, na dziurach itp, nic nie stuka. Tylko jak jadąc np. 2 km/h wcisnę heble na maksa i nie puszczę do końca.
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez raphi » So lip 30, 2011 6:38 pm

Hmm, a ja jak oddawałem felgi do prostowania to odkręciłem wszystkie tarcze, z przodu i z tyłu, imbusami... Szkoda, że w 600 są nitowane. Ja tam nie miałem żadnych luzów - przykręciliśmy z mechanikiem tarcze mocno i co najważniejsze, wszystkie śruby z tą samą siłą. I tyle.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez klemens » So lip 30, 2011 7:47 pm

Nity z luzem są wyżej niż śruby - są częścią integralną całej tarczy (tak w 600 jak i w 1000). A co do luzów przy rozgrzanej tarczy... Moim skromnym zdaniem tarcze pływające powinny być pływające i przy zimnych i przy gorących tarczach. W każdym momencie muszą się ustawiać do zacisków. Jeśli chodzi o awaryjne hamowanie: kto powiedział, że awaryjnie można hamować tylko akurat przy gorących tarczach?
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Sebuś » So lip 30, 2011 8:25 pm

A powiedzcie mi jesli już rozmawiamy o pływaniu...

W moim roczniku zaciski są pływające a w najnowszych tarcze. Pytanie czy jest jakaś zasadnicza różnica miedzy tymi dwoma zastosowaniami :)
Avatar użytkownika
Sebuś
Użytkownik
 
Posty: 118
Dołączył(a): So lip 30, 2011 1:35 pm
Motocykl: 1050

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Goral4t » N lip 31, 2011 12:39 pm

a przepraszam ty masz pływające tarcze;]

ale że aż taki stuk?? w sv nic nie stuka a także pływające mam...bo w cbf są zwykłe... hmm ciekawe może pływaki/ nity się obluzowały...

A jak sprawa z klockami?? może czas je wymienić lub podkręcić śruby może tam tkwi przyczyna w zacisku i klockach..

A co do temperatury tarcz raz się przekonałem w skuterku, jak poprawiałem coś na kole, i spaliłem palce :frusty: Też chciałbym wiedzieć jakie temp. mają <wujek gogle;]>
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Dude » Wt sie 02, 2011 11:12 am

Już sam nie wiem czy czekać do przeglądu za 1000 km czy już jechać. Chyba poczekam.
Stuki są nie zawsze, ale prawie zawsze przy ostrym dohamowaniu i nie puszczeniu hebla.
Zróbcie test proszę. Nie pchać moto tylko na jedynce lekko ruszyć 1-2 km/h i wcisnąć przedni hebel na maksa i nie puszczać aż moto wyjdzie z "nurka". Czy nic nie stuknie w kierownicę?
Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez goramo » Wt sie 02, 2011 2:32 pm

A może ABS się załącza i czuć stuki/szarpnięcia gdy układ popuszcza trochę klocki... :roll:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Sebuś » Wt sie 02, 2011 4:45 pm

Wtedy czuł by to na klamce...
Avatar użytkownika
Sebuś
Użytkownik
 
Posty: 118
Dołączył(a): So lip 30, 2011 1:35 pm
Motocykl: 1050

Re: Stuki przy hamowaniu?

Postprzez Goral4t » Wt sie 02, 2011 8:57 pm

sprawdź śruby od przewodów a abs jest także możliwy ze to on stuka a wibracji klamki porostu nie zauważa spróbuj przyhamować ostro na tył jak stuka to ABS bo ja mam tak samo jest takie tuk tuk :mrgreen:

<hamować oczywiście bezpiecznie;]
Motomaniacy są wszędzie :) X11 "Power of Dreams"
Avatar użytkownika
Goral4t
Maniak
 
Posty: 1357
Dołączył(a): N lis 21, 2010 12:32 pm
Lokalizacja: KSU
Wiek: 31
Imię: Mariusz
Motocykl: CBF 600 sa, x11
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 96 gości