Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt lip 26, 2011 2:17 pm
Hej!
Moja piękna honda zaczęła mi stukać z przodu przy hamowaniu. Nawet na równym, wystarczy heble ścisnąć i jest tuk-tuk, na końcu hamowania.
Co to? Jakieś pomysły? Mam moto na gwarancji, więc się umowię i podjadę, ale nie wiem czy warto, może to normalne?
Wt lip 26, 2011 8:10 pm
Jak normalne ?
ja bym jechał do ASO skoro na gwarancji.
Śr lip 27, 2011 12:42 am
Jeśli wcześniej nie stukało to dlaczego teraz ma to być normalne? Jedź do ASO i sprawdź.
Śr lip 27, 2011 5:42 am
Yo!
Pewnie lozysko glowki stuka
.
W CBFach montuja lozysko kulkowe, ktore wymieka na naszych dziurach bardzo szybko.
Pzdr
Śr lip 27, 2011 2:17 pm
Chyba Zbyhu ma rację. U mnie też czasami przy hamowaniu coś lekko zastuka czy zachrobocze. Wydaje mi się, że właśnie z okolicy łożyska główki ramy.
Śr lip 27, 2011 3:42 pm
Dziś nie stukało, bo sprawdzałem inne hamowanie. Mam niedługo przegląd przy 6000 km i dam do sprawdzenia. W serwisie zasugerowali tarcze hamulcowe. Są pływające na nitach i mogą lekko stukać przy mocnym hamowaniu "do końca". Wtedy heble trzymają tarczę i najpierw ją dociskają a potem cofają, stąd tuk i tuk.
Ale o główce ramy też wspominali i sprawdzą to gruntownie na przeglądzie.
Pt lip 29, 2011 10:39 pm
nie nie tarcza nie ma prawa wydawać dźwięków chyba że się skrzywiła... to zbyt ważny element.. ostatnio w mojej okolicy zginął chłopak bo pękł mu klocek i zablokował koło...
co do główki ramy to prawda
a 2 sprawa to ciśnienie w kołach ;] jeżeli masz zbyt wysokie moto stuka;]
Pt lip 29, 2011 10:55 pm
Tarcze stukają:) Poważnie. Na nitach jest luz (i tak ma być?). Jak złapiesz mocno tarczę i pociągniesz to jest stuk. W samym salonie hondy mi to pokazywali.
So lip 30, 2011 4:08 am
Pojeździj trochę żeby rozgrzać tarcze i wtedy sprawdź. Lepiej załóż rękawiczki przed złapaniem tarczy! Jeśli będą gorące i dalej będzie luz - to nie jest prawidłowe.
So lip 30, 2011 10:47 am
Pix napisał(a):Pojeździj trochę żeby rozgrzać tarcze i wtedy sprawdź. Lepiej załóż rękawiczki przed złapaniem tarczy! Jeśli będą gorące i dalej będzie luz - to nie jest prawidłowe.
Tak też zrobiłem. Po jeździe wziąłem w łapy przednią prawą tarczę i... stuka. Jak się szarpnie to stuka na nitach.
W ASO Hondy twierdzą, że pływające tarcze tak mają
Tego się nie da dokręcić, bo tam nie ma śrub.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.