Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Stuki przy hamowaniu?

So lip 30, 2011 1:33 pm

Po rozgrzaniu do takiej temperatury, że nie złapie się gołymi palcami bo parzy, tarcza nie powinna mieć luzów. Wiadomo - że parzy to pojęcie względne ale nie wiem czy ktoś kiedykolwiek mierzył temperaturę tarczy.
Luz przy rozgrzanych hamulcach może spowodować wyłamanie się tarczy podczas awaryjnego hamowania. Co wtedy się stanie to można sobie wyobrazić...
Jaka jest przyczyna tego nadmiernego luzu - nie wiem. Pewne jest to, że luz właśnie jest po to, by po rozgrzaniu się tarczy miała ona miejsce na rozszerzalność cieplną i wybranie tego luzu.

Re: Stuki przy hamowaniu?

So lip 30, 2011 5:31 pm

Aż tak ich nie rozgrzewałem. Ogólnie podczas normalnej jazdy, na dziurach itp, nic nie stuka. Tylko jak jadąc np. 2 km/h wcisnę heble na maksa i nie puszczę do końca.

Re: Stuki przy hamowaniu?

So lip 30, 2011 6:38 pm

Hmm, a ja jak oddawałem felgi do prostowania to odkręciłem wszystkie tarcze, z przodu i z tyłu, imbusami... Szkoda, że w 600 są nitowane. Ja tam nie miałem żadnych luzów - przykręciliśmy z mechanikiem tarcze mocno i co najważniejsze, wszystkie śruby z tą samą siłą. I tyle.

Re: Stuki przy hamowaniu?

So lip 30, 2011 7:47 pm

Nity z luzem są wyżej niż śruby - są częścią integralną całej tarczy (tak w 600 jak i w 1000). A co do luzów przy rozgrzanej tarczy... Moim skromnym zdaniem tarcze pływające powinny być pływające i przy zimnych i przy gorących tarczach. W każdym momencie muszą się ustawiać do zacisków. Jeśli chodzi o awaryjne hamowanie: kto powiedział, że awaryjnie można hamować tylko akurat przy gorących tarczach?

Re: Stuki przy hamowaniu?

So lip 30, 2011 8:25 pm

A powiedzcie mi jesli już rozmawiamy o pływaniu...

W moim roczniku zaciski są pływające a w najnowszych tarcze. Pytanie czy jest jakaś zasadnicza różnica miedzy tymi dwoma zastosowaniami :)

Re: Stuki przy hamowaniu?

N lip 31, 2011 12:39 pm

a przepraszam ty masz pływające tarcze;]

ale że aż taki stuk?? w sv nic nie stuka a także pływające mam...bo w cbf są zwykłe... hmm ciekawe może pływaki/ nity się obluzowały...

A jak sprawa z klockami?? może czas je wymienić lub podkręcić śruby może tam tkwi przyczyna w zacisku i klockach..

A co do temperatury tarcz raz się przekonałem w skuterku, jak poprawiałem coś na kole, i spaliłem palce :frusty: Też chciałbym wiedzieć jakie temp. mają <wujek gogle;]>

Re: Stuki przy hamowaniu?

Wt sie 02, 2011 11:12 am

Już sam nie wiem czy czekać do przeglądu za 1000 km czy już jechać. Chyba poczekam.
Stuki są nie zawsze, ale prawie zawsze przy ostrym dohamowaniu i nie puszczeniu hebla.
Zróbcie test proszę. Nie pchać moto tylko na jedynce lekko ruszyć 1-2 km/h i wcisnąć przedni hebel na maksa i nie puszczać aż moto wyjdzie z "nurka". Czy nic nie stuknie w kierownicę?

Re: Stuki przy hamowaniu?

Wt sie 02, 2011 2:32 pm

A może ABS się załącza i czuć stuki/szarpnięcia gdy układ popuszcza trochę klocki... :roll:

Re: Stuki przy hamowaniu?

Wt sie 02, 2011 4:45 pm

Wtedy czuł by to na klamce...

Re: Stuki przy hamowaniu?

Wt sie 02, 2011 8:57 pm

sprawdź śruby od przewodów a abs jest także możliwy ze to on stuka a wibracji klamki porostu nie zauważa spróbuj przyhamować ostro na tył jak stuka to ABS bo ja mam tak samo jest takie tuk tuk :mrgreen:

<hamować oczywiście bezpiecznie;]
Odpowiedz