Opony - wszystko na temat

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez cerber » So maja 07, 2022 5:41 am

Wolę zapytać niż własne jajka odstrzelić.
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 431
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Raphael » Pn maja 30, 2022 12:03 pm

Wydaje mi się, ze chyba z Dębicy są takie okay w miarę. Zobacz jescze na opony z Taurusa.
Raphael
Użytkownik
 
Posty: 21
Dołączył(a): Śr maja 18, 2022 10:58 am
Imię: Rafał
W siodle: 100-200 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Nazarejski » N cze 05, 2022 8:31 pm

No więc w nawiązaniu do samego siebie w sprawie Tourance Nextów - faktycznie od ok. 7.000 km dała się zaobserwować postępująca degradacja. Obecnie nakulane 8.400 km i pewnie jeszcze z tysia, mooooże półtora by sie natłukło (trudno mi ocenić, jak się zmienia tempo znikania bieżnika - zapewne przyśpiesza coraz bardziej), ale w dalszą podróż żadną miarą bym się na tym nie odważył ruszyć. Co ciekawe, przód też szybko idzie.
Tak więc jutro wymieniamy profilaktycznie na Roadteki Z8.
Każdy lubi inaczej...
Avatar użytkownika
Nazarejski
Fanatyk
 
Posty: 2598
Dołączył(a): So mar 07, 2015 5:39 pm
Lokalizacja: okolice Wieliczki
Wiek: 53
Imię: Tomečeq
Motocykl: Elvira NC750X
W siodle: 200-300 kkm

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez Dariusz » Cz lip 13, 2023 12:00 pm

Próbuję przebrnąć przez temat opon, jeżdżę spokojnie, chciałbym mieć zapas bezpieczeństwa oraz aby opony nawinęły trochę km, na tapecie Michelin PR 4 kpl za ok 1100 i Pirelli angel st za ok820, podzieli się ktoś doświadczeniem z użytkowania?
Avatar użytkownika
Dariusz
Znawca
 
Posty: 359
Dołączył(a): Wt lip 30, 2013 11:11 am
Lokalizacja: Tychy
Imię: Dariusz
Motocykl: Burgman 400, cbf1000

Re: Opony - wszystko na temat

Postprzez bushmaster » Cz lip 13, 2023 4:43 pm

Miałem PR2, później PR4 i od kilku lat ST.

PR4 sprzedałem po miesiącu, bo mi tył łapał uślizgi w mocniejszych złożeniach i czasami przy redukcjach. W PR2 też się to pojawiało, ale zdecydowanie rzadziej.

W ST tego nie odnotowałem, a zajeżdżam 5. tył i 3. przód. Tył w 600 wystarcza mi orientacyjnie na 15k (orientacyjnie, bo tyłu nigdy nie dojeździłem do końca - albo przebiłem, albo z uwagi na dłuższe wypady wymieniałem co rok, przy jakichś 11k - na oko jeszcze z kilka kkm powinno się zrobić). Przód wystarczył na 25tkm, ale to już do zużycia TWI.

Swego rodzaju wadą ST jest to, że od pewnego momentu zaczyna znikać w oczach. No i pewnie fakt, że są jednoskładnikowe, sprawia, że przy szybkich przelotach autostradami też dostają w tyłek (tzn. tył dostaje.. w tyłek).
Dla mnie to bardzo dobry kompromis między osiągami a trwałością.

Tył PR2 starczał na ponad 20k. PR4 podejrzewam, że podobnie.
Gdybym mi bardzo zależało na przebiegu, to z tej dwójki brałbym raczej PR2.
Avatar użytkownika
bushmaster
Maniak
 
Posty: 1115
Dołączył(a): Cz sty 10, 2013 2:38 pm
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: CBF 1000 FA '13
W siodle: <100 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości

cron