Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Opony - wszystko na temat

So maja 07, 2022 5:41 am

Wolę zapytać niż własne jajka odstrzelić.

Re: Opony - wszystko na temat

Pn maja 30, 2022 12:03 pm

Wydaje mi się, ze chyba z Dębicy są takie okay w miarę. Zobacz jescze na opony z Taurusa.

Re: Opony - wszystko na temat

N cze 05, 2022 8:31 pm

No więc w nawiązaniu do samego siebie w sprawie Tourance Nextów - faktycznie od ok. 7.000 km dała się zaobserwować postępująca degradacja. Obecnie nakulane 8.400 km i pewnie jeszcze z tysia, mooooże półtora by sie natłukło (trudno mi ocenić, jak się zmienia tempo znikania bieżnika - zapewne przyśpiesza coraz bardziej), ale w dalszą podróż żadną miarą bym się na tym nie odważył ruszyć. Co ciekawe, przód też szybko idzie.
Tak więc jutro wymieniamy profilaktycznie na Roadteki Z8.

Re: Opony - wszystko na temat

Cz lip 13, 2023 12:00 pm

Próbuję przebrnąć przez temat opon, jeżdżę spokojnie, chciałbym mieć zapas bezpieczeństwa oraz aby opony nawinęły trochę km, na tapecie Michelin PR 4 kpl za ok 1100 i Pirelli angel st za ok820, podzieli się ktoś doświadczeniem z użytkowania?

Re: Opony - wszystko na temat

Cz lip 13, 2023 4:43 pm

Miałem PR2, później PR4 i od kilku lat ST.

PR4 sprzedałem po miesiącu, bo mi tył łapał uślizgi w mocniejszych złożeniach i czasami przy redukcjach. W PR2 też się to pojawiało, ale zdecydowanie rzadziej.

W ST tego nie odnotowałem, a zajeżdżam 5. tył i 3. przód. Tył w 600 wystarcza mi orientacyjnie na 15k (orientacyjnie, bo tyłu nigdy nie dojeździłem do końca - albo przebiłem, albo z uwagi na dłuższe wypady wymieniałem co rok, przy jakichś 11k - na oko jeszcze z kilka kkm powinno się zrobić). Przód wystarczył na 25tkm, ale to już do zużycia TWI.

Swego rodzaju wadą ST jest to, że od pewnego momentu zaczyna znikać w oczach. No i pewnie fakt, że są jednoskładnikowe, sprawia, że przy szybkich przelotach autostradami też dostają w tyłek (tzn. tył dostaje.. w tyłek).
Dla mnie to bardzo dobry kompromis między osiągami a trwałością.

Tył PR2 starczał na ponad 20k. PR4 podejrzewam, że podobnie.
Gdybym mi bardzo zależało na przebiegu, to z tej dwójki brałbym raczej PR2.

Re: Opony - wszystko na temat

Śr kwi 17, 2024 8:04 pm

Słuchajcie, rozglądam się za nowymi oponkami do mojego demona prędkości. Z uwagi na mały wybór w odpowiednim rozmiarze z tego co jest dostępne na rynku, mam do was pytanie: czy opona Michelin Road Classic dedykowana na przód, ale odwrotnie założona na tył będzie dobrze się spisywała? Czy może to druciarstwo, i mam znaleźć coś innego, ale właściwego.
Mam wrażenie, że mały wybór wynika ze średnicy (18") i jak już coś znajdę na przód (90/90) to coś ciutkę szerszego (100/90) na tylne koło, też jest dedykowane na przód.
Szukam opon, które będą się w miarę dobrze spisywały również na mokrym.

Re: Opony - wszystko na temat

Cz kwi 18, 2024 10:24 am

Klawo napisał(a): czy opona Michelin Road Classic dedykowana na przód, ale odwrotnie założona na tył będzie dobrze się spisywała? Czy może to druciarstwo


druciarstwo w czystej postaci.
załóż cokolwiek dedykowanego, przy mocy kilkunastu KM nie będzie żadnych niespodzianek z oponami.
Odpowiedz