C-ABS - wtf?

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

C-ABS - wtf?

Postprzez zbyhu » So sie 20, 2011 2:54 pm

Yo!

Dzis przetaczalem plyn hamulcowy u siebie w moto.

I sie zdziwilem jak cholera.

Zawsze mi sie wydawalo, ze jak hamuje przodem, to hamuje 5 tloczkow z przodu i jeden z tylu, a jak hamuje tylem, to hamuja dwa z tylu i jeden z przodu.

Dupa.

Klamka przedniego hamulca nie ma nic wspolnego z tylnym heblem. Najpierw sie zdziwilem, ze przez oba odpowietrzniki tylnego zacisku zygal plyn przy nacisku tylko dzwigni noznej, a potem na centralce nacisnalem sobie klamke przedniego hamulca i pokrecilem tylnym kolem... Zero oporu.

Ciekawe.

Czyli C-ABS wspomaga hamowanie tylnego kola przednim jednym tloczkiem, a przod to przod - dziala pozostale 5 tloczkow...

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez zbyhu » Pn sie 22, 2011 5:58 am

Rozumiem zatem, ze Ameryki nie odkrylem :P?
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez mart » Pn sie 22, 2011 6:04 am

c-abs może ewoluować, kiedyś działał tak, dzisiaj inaczej, w cbf tak a w cbr jeszcze inaczej...
Może nie zaraz Ameryka, ale jakiś przylądek dobrej nadziei możesz sobie na koncie zapisać, a co! ;)
Avatar użytkownika
mart
Znawca
 
Posty: 457
Dołączył(a): Pn paź 25, 2010 12:49 pm
Lokalizacja: Ostrowiec Sw.
Wiek: 50
Motocykl: DL650

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez Pix » Pn sie 22, 2011 4:23 pm

Nie posiadam CBF więc nie bardzo wiem ale w moim iksie jest Dual CBS. Zaciski mają po trzy tłoczki. Przy wciśnięciu przedniego łapią dwa tłoczki z przodu i jeden z tyłu. Przy wciśnięciu tylnego - sytuacja odwrotna.
Wracając do tematu: skrót C-ABS nie wskazuje na powiązanie tyłu z przodem chyba, że pełna nazwa brzmi Dual C-ABS. Jedno jest pewne: Honda stosowała uruchomienie tylnego zacisku, podczas hamowania przednim, za pomocą pompy tłokowej umiejscowionej na lewej ladze. Czyli jeśli nie posiadacie takowej to raczej tył nie powinien chwytać podczas hamowania przednim.
Ponad to - nie da się sprawdzić systemu Dual stawiając moto na stopce centralnej i wciskając klamkę. Przednie zawieszenie musi w tym czasie pracować by uruchomił się tył.

Jak zaznaczyłem na początku wypowiedzi - nie mam CBF. Może zostało zastosowane inne rozwiązanie techniczne. Nie wiem.
Ważne by myśleć głową, a nie manetką...

CBR XX Owners Club Poland
www.cbr-xx.pl
Avatar użytkownika
Pix
Znawca
 
Posty: 259
Dołączył(a): Cz sty 27, 2011 5:42 pm
Lokalizacja: Świnoujście
Wiek: 48
Motocykl: CBR 1100XX4

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez zbyhu » Pn sie 22, 2011 6:36 pm

Chyba nie, bo ewidentnie oba odpowietzniki z tylnego zacisku dzialaly tylko przy naciskaniu pedalu hamulca tylnego.
A z przodu jeden odpowietrznik na prawym zacisku jest od klamki, drugi od pedalu...

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez Trollsky » Wt sie 23, 2011 9:34 am

czyli co, nie ma CBSa ?

bo juz teraz zgtłupiałem, faktycznie naklejka jest c-ABS a nie CBS.
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez zbyhu » Wt sie 23, 2011 10:25 am

Yo!

Jest, ale tylko jednostronny.
Jak hamujesz tylem, to przod wspomaga. Jak hamujesz przodem, tyl nic nie robi.

O tyle dobrze, ze mozna palic gume bez niszczenia klockow hamulcowych z tylu :twisted:

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez raphi » Wt sie 23, 2011 2:13 pm

zbyhu napisał(a):O tyle dobrze, ze mozna palic gume bez niszczenia klockow hamulcowych z tylu :twisted:

No właśnie, na ostatnim firmowym wyjeździe integracyjnym przypaliłem trochę starą gumę (tak z rozsądkiem, bo musiałem na niej jeszcze wrócić z Kazimierza Dolnego) i dziwiłem się dlaczego klocka z tyłu (ani tarczy) nie przysmażyło... Teraz już wiem czemu ;) Jak dla mnie to jednak dobra wiadomość!
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez Dude » Wt sie 23, 2011 2:53 pm

Avatar użytkownika
Dude
Miłośnik
 
Posty: 739
Dołączył(a): N lut 06, 2011 4:19 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 49
Imię: Marek
Motocykl: CBR 600 F 2012
W siodle: <100 kkm

Re: C-ABS - wtf?

Postprzez Osu! » Śr sie 24, 2011 12:29 pm

..generalnie Ameryki nie odkryles choć i ja sie kiedyś zdziwilem bo jak dobrze pamiętam to w VFR 800 naciśnięcie klamki przednich hebli łapie i jeden tłoczek tylnich...
Avatar użytkownika
Osu!
Znawca
 
Posty: 462
Dołączył(a): Cz cze 02, 2011 6:53 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Wiek: 43
Motocykl: XT1200Z

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 108 gości