Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

C-ABS - wtf?

So sie 20, 2011 2:54 pm

Yo!

Dzis przetaczalem plyn hamulcowy u siebie w moto.

I sie zdziwilem jak cholera.

Zawsze mi sie wydawalo, ze jak hamuje przodem, to hamuje 5 tloczkow z przodu i jeden z tylu, a jak hamuje tylem, to hamuja dwa z tylu i jeden z przodu.

Dupa.

Klamka przedniego hamulca nie ma nic wspolnego z tylnym heblem. Najpierw sie zdziwilem, ze przez oba odpowietrzniki tylnego zacisku zygal plyn przy nacisku tylko dzwigni noznej, a potem na centralce nacisnalem sobie klamke przedniego hamulca i pokrecilem tylnym kolem... Zero oporu.

Ciekawe.

Czyli C-ABS wspomaga hamowanie tylnego kola przednim jednym tloczkiem, a przod to przod - dziala pozostale 5 tloczkow...

Pzdr

Re: C-ABS - wtf?

Pn sie 22, 2011 5:58 am

Rozumiem zatem, ze Ameryki nie odkrylem :P?

Re: C-ABS - wtf?

Pn sie 22, 2011 6:04 am

c-abs może ewoluować, kiedyś działał tak, dzisiaj inaczej, w cbf tak a w cbr jeszcze inaczej...
Może nie zaraz Ameryka, ale jakiś przylądek dobrej nadziei możesz sobie na koncie zapisać, a co! ;)

Re: C-ABS - wtf?

Pn sie 22, 2011 4:23 pm

Nie posiadam CBF więc nie bardzo wiem ale w moim iksie jest Dual CBS. Zaciski mają po trzy tłoczki. Przy wciśnięciu przedniego łapią dwa tłoczki z przodu i jeden z tyłu. Przy wciśnięciu tylnego - sytuacja odwrotna.
Wracając do tematu: skrót C-ABS nie wskazuje na powiązanie tyłu z przodem chyba, że pełna nazwa brzmi Dual C-ABS. Jedno jest pewne: Honda stosowała uruchomienie tylnego zacisku, podczas hamowania przednim, za pomocą pompy tłokowej umiejscowionej na lewej ladze. Czyli jeśli nie posiadacie takowej to raczej tył nie powinien chwytać podczas hamowania przednim.
Ponad to - nie da się sprawdzić systemu Dual stawiając moto na stopce centralnej i wciskając klamkę. Przednie zawieszenie musi w tym czasie pracować by uruchomił się tył.

Jak zaznaczyłem na początku wypowiedzi - nie mam CBF. Może zostało zastosowane inne rozwiązanie techniczne. Nie wiem.

Re: C-ABS - wtf?

Pn sie 22, 2011 6:36 pm

Chyba nie, bo ewidentnie oba odpowietzniki z tylnego zacisku dzialaly tylko przy naciskaniu pedalu hamulca tylnego.
A z przodu jeden odpowietrznik na prawym zacisku jest od klamki, drugi od pedalu...

Pzdr

Re: C-ABS - wtf?

Wt sie 23, 2011 9:34 am

czyli co, nie ma CBSa ?

bo juz teraz zgtłupiałem, faktycznie naklejka jest c-ABS a nie CBS.

Re: C-ABS - wtf?

Wt sie 23, 2011 10:25 am

Yo!

Jest, ale tylko jednostronny.
Jak hamujesz tylem, to przod wspomaga. Jak hamujesz przodem, tyl nic nie robi.

O tyle dobrze, ze mozna palic gume bez niszczenia klockow hamulcowych z tylu :twisted:

Pzdr

Re: C-ABS - wtf?

Wt sie 23, 2011 2:13 pm

zbyhu napisał(a):O tyle dobrze, ze mozna palic gume bez niszczenia klockow hamulcowych z tylu :twisted:

No właśnie, na ostatnim firmowym wyjeździe integracyjnym przypaliłem trochę starą gumę (tak z rozsądkiem, bo musiałem na niej jeszcze wrócić z Kazimierza Dolnego) i dziwiłem się dlaczego klocka z tyłu (ani tarczy) nie przysmażyło... Teraz już wiem czemu ;) Jak dla mnie to jednak dobra wiadomość!

Re: C-ABS - wtf?

Wt sie 23, 2011 2:53 pm

Tu jest opis:
http://www.fireblade.pl/sc59_opis_combined_abs.php

Re: C-ABS - wtf?

Śr sie 24, 2011 12:29 pm

..generalnie Ameryki nie odkryles choć i ja sie kiedyś zdziwilem bo jak dobrze pamiętam to w VFR 800 naciśnięcie klamki przednich hebli łapie i jeden tłoczek tylnich...
Odpowiedz