NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez RaDaR » N kwi 03, 2016 10:41 am

Po ostatniej przejażdżce w miejscu gdzie na wyświetlaczu mamy tryby jazdy D lub S, pojawiło się L. Obstawiam że jest to jakiś tryb awaryjny, ponieważ nie mogę włączyć trybu manualnego. Tryby D i S działają, jest to odczuwalne na obrotach silnika, ale na wyświetlaczu widnieje tylko L. Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem? Czy można zrobić reset ustawień itp..? Jest to motocykl żony a ja nie mam doświadczenia z DCT. Moja ładniejsza i zarazem mniej rozgarnięta połowa przyznała się, że podczas ostatniej jazdy, przez pewien czas motocykl nie zmieniał biegów, jechała na jednym biegu (sic!) czyli musiała przypadkiem włączyć tryb manualny. Nie wiem jak długo jechała na jednym biegu, nie wiem na którym i przy jakiej prędkości. Po takiej akcji moto załączyło tryb L i załączył się automat. Honda jest na gwarancji, ale do najbliższego serwisu mam niestety 130km.Mniemam, iż taka wycieczka będzie nieunikniona, ale nic nie szkodzi zapytać ludzi z większą wiedzą i doświadczeniem...
Avatar użytkownika
RaDaR
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): N lis 15, 2015 9:08 am
Lokalizacja: Rucewo (Kujawsko-Pomorskie)
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: V-Strom 1000, NC750S
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Wesoły Dyzio » N kwi 03, 2016 4:12 pm

Po pierwsze zajrzyj tutaj

Po drugie wysokiego mniemania o swojej żonie to nie masz, twierdząc, że jest mniej rozgarnięta. :bash:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez -patrick- » N kwi 03, 2016 4:42 pm

Juz nie bądź taki dosadny...tez mówie tak o swojej drugiej połowie i wcale nie uważam tego za obraźliwe. Ktoś musi być rozgarniety a ktoś ładny w związku ;)
Avatar użytkownika
-patrick-
Nightmare
 
Posty: 4711
Dołączył(a): Pn cze 17, 2013 7:23 am
Lokalizacja: Poznań
Imię: Patryk
Motocykl: KTM 1290 SAT
W siodle: <100 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Radarman » N kwi 03, 2016 9:44 pm

Hej,

Wygląda na to że coś się porobiło z elektroniką DCT.
Odłącz więc na powiedzmy 30 min akumulator. Po tym czasie go podłącz i wykonaj poniższą procedurę resetu ECU skrzyni DCT:
1. Uruchom silnik i rozgrzej go do normalnej temperatury pracy (ok. 10-15 min pracy na biegu jałowym),
2. Zgaś rozgrzany silnik za pomocą kluczyka.
3. Upewnij się że "kill switch" jest w pozycji "rozruch"
4. Wciśnij i przytrzymaj przycisk "D" przekręcając jednocześnie kluczyk do pozycji zapłon. Powinien zapalić się symbol silniczka.
5. Po zgaśnięciu symbolu silniczka puść przycisk "D".
6. Używając przycisku N-D wciśnij go w następującej sekwencji: DDNDN. Powyżej wskaźnika biegów powinny się pokazać symbole DS i migający myślnik (kreska) w miejscu wyświetlacza biegów.
7. Uruchom silnik i pozostaw go na biegu jałowym (nie ruszaj manetki!), aż do momentu kiedy znikną wskazania DS i kreska na wyświetlaczu biegów.
8. Zatrzymaj silnik poprzez przekręcenie kluczyka.
9. Po kolejnym uruchomieniu silnika wszystko powinno być OK (mam nadzieję)...
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez RaDaR » Pn kwi 04, 2016 5:46 pm

Pomogło :-D
Bardzo dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Wszystko wróciło do pierwotnego stanu bez najmniejszych problemów. Jestem Ci winien DUUUŻEGO browara. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
RaDaR
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): N lis 15, 2015 9:08 am
Lokalizacja: Rucewo (Kujawsko-Pomorskie)
Wiek: 43
Imię: Marcin
Motocykl: V-Strom 1000, NC750S
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Radarman » Wt kwi 05, 2016 9:03 pm

RaDaR napisał(a):Pomogło :-D
Bardzo dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Wszystko wróciło do pierwotnego stanu bez najmniejszych problemów. Jestem Ci winien DUUUŻEGO browara. Pozdrawiam.


Nie ma problemu. Jakby coś to pytaj, po to tu jesteśmy :thumbsup:
LwG
Obrazek
Avatar użytkownika
Radarman
Znawca
 
Posty: 337
Dołączył(a): Wt paź 28, 2014 9:32 pm
Lokalizacja: Hampshire / UK
Wiek: 52
Imię: Hubert
Motocykl: CRF1000L DCT
W siodle: <100 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Wesoły Dyzio » Wt kwi 05, 2016 9:19 pm

RaDaR napisał(a):Pomogło :-D
Bardzo dziękuję za szybką i wyczerpującą odpowiedź. Wszystko wróciło do pierwotnego stanu bez najmniejszych problemów. Jestem Ci winien DUUUŻEGO browara. Pozdrawiam.

No nie wiem co na to Browar powie :naughty:
Jedź wolniej, myśl szybciej Obrazek


Obrazek
Wesoły Dyzio
Nightmare
 
Posty: 5502
Dołączył(a): Cz sty 17, 2013 10:45 am
Lokalizacja: Pruszków, Warszawa
Wiek: 56
Imię: Jacek
Motocykl: CBF 600SA '10
W siodle: <100 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Glub » Śr cze 15, 2016 1:10 pm

Radarman napisał(a):Hej,

Wygląda na to że coś się porobiło z elektroniką DCT.
Odłącz więc na powiedzmy 30 min akumulator. Po tym czasie go podłącz i wykonaj poniższą procedurę resetu ECU skrzyni DCT:


Odłączanie akku jest konieczne?
Bo dziś mi hondzia zrobiła psikusa.
Włączyłem się do ruchu i nie mogę wrzucić dwójki. patrzę na wyświetlacz biegów na którym miga tylko jedna pozioma kreska... jechać mogę ale tylko na jedynce... więc czym prędzej się zatrzymałem tam gdzie moglem, zgasiłem silnik kill switchem, potem wyłączyłem stacyjkę.
Włączyłem oba, zrzuciła do neutrala i bez problemu moglem uruchomić silnik i jechać normalnie.
myślę o resecie tak dla kurażu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Kaplan » Śr cze 15, 2016 1:26 pm

Po tym, co tu piszecie, zaczynam tracić zaufanie i przekonanie do DCT. :(
Takie numery mogą być wręcz niebezpieczne, jeśli jesteśmy np. w trakcie wykonania manewru wyprzedzania czy zmiany pasa.
Owszem, wyskakujący bieg w manualach też jest niebezpieczny, ale w DCT to jednak elektronika sterująca jest tym słabym punktem.
Kaplan
Znawca
 
Posty: 246
Dołączył(a): N gru 06, 2015 10:00 am
Lokalizacja: Woj. Pomorskie
Imię: Karol
Motocykl: NC700S DCT (2013/14)
W siodle: <100 kkm

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Postprzez Glub » Śr cze 15, 2016 1:56 pm

Eee tam kaplan... I nic nie zrzucił tylko nie pozwolił na zmianę. I no dwa takie grzybki w barszczu to niewiele...
Obrazek
Avatar użytkownika
Glub
Nightmare
 
Posty: 7330
Dołączył(a): So sie 04, 2012 2:08 pm
Lokalizacja: Nowodwory
Wiek: 45
Imię: Mikołaj
Motocykl: NC700XD 2012
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Slavco i 27 gości

cron