Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

N paź 04, 2020 7:01 am

Raczej normalna sprawa. To słaby silnik. Brakuje mu mocy na 6 i redukuje na 5. Może być tak, że na 5 wyciągniesz wyższy vmax niż na 6.

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

N paź 04, 2020 7:36 pm

gregin napisał(a):Raczej normalna sprawa. To słaby silnik. Brakuje mu mocy na 6 i redukuje na 5. Może być tak, że na 5 wyciągniesz wyższy vmax niż na 6.


Potwierdzam, osiągnąć 160 km/h jest trudno. W ubiegłym roku testowałem zachowanie się automatu (z nudów) na autostradzie A1. Efekt ten sam. Z trybów "D" i "S" nie korzystam, w trybie manualnym jeździ się bardzo fajnie.

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Pn paź 05, 2020 10:12 am

W encku to normalne. On jest tak bardzo nastawiony na oszczędzanie paliwa, że 6 to nadbieg do którego silnik jest zbyt słaby aby osiągnąć maksymalną prędkość obrotową. Dlatego 5 bieg w NC to max. NCek to absolutnie niemotocyklowy silnik.

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Pn paź 05, 2020 10:42 am

Tomaszhikisz napisał(a):Witam. Od 4 dni mam NC700SA. Skrzynia chodzi super do prędkości autostradowych. Potem przy nie wiem 140 czy 150 robi redukcję do 5 i tak zostaje. Powoduje to że przy 166 km/h mam odcięcie mimo iż mam niby jeszcze jeden bieg. Wystarczy trochę zwolnić i wbija 6. Jak kupowałem go byłem nim na komputerze zero błędów. Nie wiem czy to taka blokada czy problem ze skrzynia. Ten reset mi pomoże?


1- przełacz na manua, wbij 6 guzikiem i grzej dalej, co sie dzieje?, sprawdz filtr dct i poziom oleju.
2- powitalnia

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Cz kwi 20, 2023 12:40 pm

Glub napisał(a):
Radarman napisał(a):Hej,

Wygląda na to że coś się porobiło z elektroniką DCT.
Odłącz więc na powiedzmy 30 min akumulator. Po tym czasie go podłącz i wykonaj poniższą procedurę resetu ECU skrzyni DCT:


Odłączanie akku jest konieczne?
Bo dziś mi hondzia zrobiła psikusa.
Włączyłem się do ruchu i nie mogę wrzucić dwójki. patrzę na wyświetlacz biegów na którym miga tylko jedna pozioma kreska... jechać mogę ale tylko na jedynce... więc czym prędzej się zatrzymałem tam gdzie moglem, zgasiłem silnik kill switchem, potem wyłączyłem stacyjkę.
Włączyłem oba, zrzuciła do neutrala i bez problemu moglem uruchomić silnik i jechać normalnie.
myślę o resecie tak dla kurażu.


Hejka czy procedura resetu pomogla? Mi tez ostanio wyskoczyla pozioma kreska i jakby zablokowal sie na jedynce. Pomaga tylko wylaczenie zaplonu. Wtedy wyrzuca na luz i po wlaczeniu D jezdzi juz normalnie.

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Pt kwi 21, 2023 9:17 am

Miałem tak dwukrotnie po myciu na myjni.Po odparowaniu wody biegi zaczęły działać .Jeżeli będziesz miał jakieś kłopoty z ABS będzie działał tylko I bieg.

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Pt kwi 21, 2023 10:47 am

raphi napisał(a):W encku to normalne. On jest tak bardzo nastawiony na oszczędzanie paliwa, że 6 to nadbieg do którego silnik jest zbyt słaby aby osiągnąć maksymalną prędkość obrotową. Dlatego 5 bieg w NC to max. NCek to absolutnie niemotocyklowy silnik.


Ja się z tą teorią nie zgadzam. Najechałem już ze 20tys km na NC-ku 750X DCT i na autostradzie jak wejdzie na szósty bieg to zrzuci go na piąty tylko wtedy, kiedy zwolnię i w zależności czy na D czy S prędzej lub później. To, że oszczędza to zgoda i to bezapelacyjnie xgood

Re: NC750S DCT - tryb L (proszę o pomoc).

Cz maja 04, 2023 3:07 pm

Kazk napisał(a):
Glub napisał(a):
Radarman napisał(a):Hej,

Wygląda na to że coś się porobiło z elektroniką DCT.
Odłącz więc na powiedzmy 30 min akumulator. Po tym czasie go podłącz i wykonaj poniższą procedurę resetu ECU skrzyni DCT:


Odłączanie akku jest konieczne?
Bo dziś mi hondzia zrobiła psikusa.
Włączyłem się do ruchu i nie mogę wrzucić dwójki. patrzę na wyświetlacz biegów na którym miga tylko jedna pozioma kreska... jechać mogę ale tylko na jedynce... więc czym prędzej się zatrzymałem tam gdzie moglem, zgasiłem silnik kill switchem, potem wyłączyłem stacyjkę.
Włączyłem oba, zrzuciła do neutrala i bez problemu moglem uruchomić silnik i jechać normalnie.
myślę o resecie tak dla kurażu.


Hejka czy procedura resetu pomogla? Mi tez ostanio wyskoczyla pozioma kreska i jakby zablokowal sie na jedynce. Pomaga tylko wylaczenie zaplonu. Wtedy wyrzuca na luz i po wlaczeniu D jezdzi juz normalnie.
Na chwilę. Prędzej wymiana oleju z filtrami
Odpowiedz