dyzy przeglad przy 48 kkm

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez Trollsky » Pn wrz 05, 2011 1:11 pm

własnie dzwoniłem do mechanika bo locha lezy na duzym przegladzie

na zaworach 4 wydechowe do poprawy, 3 ssące, płytki usmażone
mechanik powiedział ze przy 24 kkm byl sciagany dekiel ale zawory chyba nie były robione ... :)
bo powiedzial ze az tak po dupie zawory nie powinny dostać.

nie bede mial sprzeta na zlot, nie jade niestety.
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez raphi » Pn wrz 05, 2011 1:31 pm

Kurde co Ty masz z tym sprzetem?? Wiecznie jakieś problemy... Szkoda że nie przyjedziesz :-(
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14114
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Wiek: 46
Imię: Rafał
Motocykl: Osiołek
W siodle: 200-300 kkm

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez goramo » Pn wrz 05, 2011 3:31 pm

Chyba niewielu "mechaników" pamięta, (albo po prostu nie chce im się paluchów tam pchać), że luz zaworowy nie tylko powinien się mieścić w określonych przez producenta wartościach dla danego zaworu, ale różnice między poszczególnymi zaworami (tego samego typu) powinny być jak najmniejsze a najlepiej żeby wogóle ich nie było.
Tymczasem mechanicy stwierdzają po otwarciu silnika, że np.:
- 4 zawory z 16-tu mają luz zbliżający się do granicy tolerancji (ale jeszcze są "w normie"),
- 12 pozostałych zaworów ma luzy jeszcze w sporym zapasie
i................


........... i nic z tym więcej nie robią. Zamykają silnik i tyle.

A powinni się za to wziąć i ustawić tak, żeby wszystkie ssące miały jednakowy luz oraz wszystkie wydechowe również odpowiednią - jednakową wartość.

Tymczasem "spece" po prostu zamykają dekiel i tyle - pada hasło: "jeździć dalej do następnego przeglądu zaworowego"...


... więc się jeździ...................... i jeeeeździ......i jeeeeeeeeeździ......

..... tylko się potem okazuje - przy następnym otwarciu dekla, że już daaawno na tych zaworach co były blisko "kwalifikowania się do regulacji" luz był mooooocno nieodpowiedni lub go wcale nie było, a zawory są zjechane....

Przecież logiczne jest, że gdy np. przy 24 tysiach część zaworów znacząco odbiega od reszty, to należy się spodziewać, że po niedługim czasie na tych zaworach luz "wyjdzie" poza wartości dopuszczalne... :excl:
W takim wypadku, albo od razu robi się korektę i ustawia tak żeby luzy były jednakowe, albo zostawia się, ALE za niedługo zagląda się tam ponownie :excl: :excl: :excl: - powiedzmy za 6 tysięcy a nie za kolejne 24 tysiące km....
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez zbyhu » Wt wrz 06, 2011 6:13 am

A ja mysle, ze moze to miec tez cos wspolnego z pustymi kominami :].
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez goramo » Wt wrz 06, 2011 6:23 am

zbyhu napisał(a):A ja mysle, ze moze to miec tez cos wspolnego z pustymi kominami :].


Całkiem możliwe.....


Nie mniej jednak nie jest zdrowo dla silnika jak na części cylindrów zawory mają znacząco inne luzy niż na pozostałych.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez Trollsky » Wt wrz 06, 2011 8:13 am

zbyhu napisał(a):A ja mysle, ze moze to miec tez cos wspolnego z pustymi kominami :].


o to samo zapytałem mechanika ( mam do niego 100 zaufania)
powiedzial ze nie ma mowy bo lambda jest nietknieta, tłumiki mogły by namieszac gdybym miał pełen przelot łacznie z kolektorem.
Avatar użytkownika
Trollsky
Znawca
 
Posty: 335
Dołączył(a): Pn wrz 06, 2010 8:08 am

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez goramo » Wt wrz 06, 2011 8:53 am

Trollsky napisał(a):powiedzial ze nie ma mowy bo lambda jest nietknieta, tłumiki mogły by namieszac gdybym miał pełen przelot łacznie z kolektorem.


W takim razie obstawiam, że przyczyną jest zrobienie sporego przelotu na rozregulowanych zaworach - brak ich wcześniejszego wyregulowania.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez zbyhu » Wt wrz 06, 2011 9:02 am

No to pewnie od palowania sprzeta :P ;)

U mnie przy 72kkm podobno nic nie wymagalo poprawy.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7387
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez klemens » Wt wrz 06, 2011 10:03 am

Trollsky napisał(a):własnie dzwoniłem do mechanika bo locha lezy na duzym przegladzie

na zaworach 4 wydechowe do poprawy, 3 ssące, płytki usmażone
mechanik powiedział ze przy 24 kkm byl sciagany dekiel ale zawory chyba nie były robione ... :)
bo powiedzial ze az tak po dupie zawory nie powinny dostać.

nie bede mial sprzeta na zlot, nie jade niestety.

A ile płacisz za za ten przegląd? (za robociznę)
Lepiej się wysrać i spóźnić niż być na czas i się zesrać
Avatar użytkownika
klemens
Nightmare
 
Posty: 5259
Dołączył(a): Cz wrz 09, 2010 8:04 am
Wiek: 62
Motocykl: T7

Re: dyzy przeglad przy 48 kkm

Postprzez goramo » Wt wrz 06, 2011 10:10 am

Trollsky napisał(a):nie bede mial sprzeta na zlot, nie jade niestety.


Wsiadaj na Trampka żony i heja! :moto:

:)
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8491
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 43
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x 2
W siodle: 100-200 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 149 gości