Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt wrz 06, 2011 8:00 pm
Przedstawiam moje wykonanie olejarki łańcucha. Wykorzystałem do tego zbiorniczek na płyn hamulcowy zakupiony w sklepie z częsciami do ciągników, elektrozawór benzyny, metr wężyka akwarystycznego (silikonowy jest lepszy niż te przeźroczyste które sprzedają w sklepach motoryzacyjnych), zeworek do napowietrzania kupiony w zoologicznym, 0,5m przewodu miedzianego (hamulcowy) o srednicy wewnetrznej ok. 3mm i kilka opasek zaciskowych. Musiałem dorobić mocowanie rurki do wachacza i wyciąć coś na kształt litery L na którym to wisi zbiornik z olejem. Aha, i jeszcze bezpiecznik wraz z obsadą. Wpiąłem się pod tylną lampę. Na tym patencie zrobiłem niecałe 200 km ale już jestem zadowolony. Trochę kręcenia zaworkiem i łańcuch mokry a felga czysta. Pędzelek zamoczony w oleju przekładniowym to się przy tym chowa
Zdjęcie3388.jpg
Zdjęcie3389.jpg
Zdjęcie3391.jpg
Zdjęcie3396.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Wt wrz 06, 2011 8:29 pm
Mam dokladnie taki sam patent :].
Ten sam zbiorniczek, inny elektrozawor i zaworek, koncowka tak samo z przewodu hamulcowego
.
Tylko nie chcialo mi sie zdejmowac boczka motocykla i wszystko wala sie luzem pod owiewka
.
Pzdr
Wt wrz 06, 2011 9:48 pm
Fajny patent, mam pytanie jak podłączony do instalacji jest ten elektrozawór ? w które miejsce w instalacji ?
Wt wrz 06, 2011 10:10 pm
Kolega marcin,przecież napisał,pod tylną lampę. Najbliżej ,najłatwiej
Czyli zapalasz bike'a ,zapalają sie razem światła,co za tym idzie ,zawór dostaje prąd,sie otwiera i leciiiiiii olej na łańcuszek.
Ot i cała filozofia
ja chyba wreszcie też sobie zrobię ten patent ,bo juz stary jestem ,cieżko sie schylać do smarowania
Śr wrz 07, 2011 4:17 am
Marcin gratuluje realizacji. SUPER.
NA ostatnim zdjęciu (tym z założonym boczkiem) widac zbiorniczek, bez problemu odkrecisz nakretke, aby uzupełnić olej ??
Śr wrz 07, 2011 7:17 am
markom13 napisał(a):Kolega marcin,przecież napisał,pod tylną lampę. Najbliżej ,najłatwiej
Ojtam, ojtam
Moim skromnym zdaniem jeszcze lepiej jest wpiąć (+) do bezpiecznika świateł, a (-) do śruby mocującej "kołyskę" przedniego siodła
Działa i nie przeszkadza
Śr wrz 07, 2011 10:49 am
PeterS ,każdy sposób jest dobry jeśli działa
I tez jestem ciekawy czy po założeniu boczka można odkręcać swobodnie korek zbiorniczka.
Śr wrz 07, 2011 3:14 pm
Odkręcenie zbiorniczka jest możliwe, chociaż wymaga trochę gimnastyki. Przy jednym, góra dwóm napełnieniom zbiornika w sezonie nie stanowi to dużego problemu. Trzeba mieć jednak strzykawke
Śr wrz 07, 2011 6:06 pm
Dzięki za info i w niedalekiej przyszłości zrobię sobie taką smarowniczkę do łańcucha,
zastanawia mnie jedynie kwestia ustawienia ilości podawanego oleju przez elektrozawór ?
tak żeby nie podawał za dużo na wolnych obrotach podczas postoju aby nadmiar oleju nie spadał na chodnik jak moto rano odpalam i grzeje silnik przed odjazdem lub stoję długo na światłach, ale żeby też podczas jazdy smarowanie było odpowiednie i łańcuch nie latał na sucho, jakie ustawienie zaworku jest optymalne ??
Śr wrz 07, 2011 6:24 pm
Trzeba je dobrac organoleptycznie
.
W praktyce sa to tak sladowe ilosci oleju, ze jakies tam stanie na swiatlach nic nie przeszkadza.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.