Pt kwi 16, 2021 9:04 am
abak napisał(a):cerber napisał(a):300V jest olejem o podwyższonych wartościach ale z krótszym interwałem. Szaman u którego serwisuje swoje sprzęty od 20 lat określa jego maksymalne przebieg nie więcej niż 3 tyś km. Potwierdzone wieloletnim doświadczeniem i obserwacjami. Rób tak jak Zbychu pisze wymieniaj co przebieg lub 12 miesięcy i najlepiej pełny syntetyk z pewnego źródła. Maraka ma drugorzędne znaczenie ważne żeby trzymał parametry i był do motocykli.
Ten interwał 3 tyś. (jeśli rzeczywiście tak jest) może być powodem, że przestanę uzywać 300V na rzecz jakiegoś normalnego syntetyka. Musze zgłębić temat..
So kwi 17, 2021 10:55 am
cerber napisał(a):abak napisał(a):cerber napisał(a):300V jest olejem o podwyższonych wartościach ale z krótszym interwałem. Szaman u którego serwisuje swoje sprzęty od 20 lat określa jego maksymalne przebieg nie więcej niż 3 tyś km. Potwierdzone wieloletnim doświadczeniem i obserwacjami. Rób tak jak Zbychu pisze wymieniaj co przebieg lub 12 miesięcy i najlepiej pełny syntetyk z pewnego źródła. Maraka ma drugorzędne znaczenie ważne żeby trzymał parametry i był do motocykli.
Ten interwał 3 tyś. (jeśli rzeczywiście tak jest) może być powodem, że przestanę uzywać 300V na rzecz jakiegoś normalnego syntetyka. Musze zgłębić temat..
Możesz sprawdzić na swoim sprzęcie jak masz zalany .Przy spuszczaniu jest już rzadki i mocno ciemny
So kwi 17, 2021 11:17 am
So kwi 17, 2021 11:35 am
raphi napisał(a):Będzie wyglądał normalnie, czyli jak każdy olej po 4 tkm. Nic w nim szczególnego nie zobaczysz.
Poza tym trochę moim zdaniem błądzicie. Weźcie pod uwagę, że mechanicy interwały zmiany oleju skróciliby najchętniej do 1000 km bo na tym zarabiają czystą kasę. Roboty na 10 minut a stówka wpada.
Po 2, 300V jest pełnym systetykiem, który ma większą tolerancję temperaturową od niektórych innych olejów, a to znaczy, że lepiej zniosie katowanie wysilonego silnika na torze w upalny dzień i po takim katowaniu, istotnie, wymiana powinna nastąpić dużo wcześniej niż przy normalnej eksploatacji. I to nie mówię o katowaniu na torze kartingowym jak Radom czy Kraków, tylko na normalnym, pełnowymiarowym torze, gdzie lecimy na czerwonym polu prawie cały czas.
W motocyklach jakie my mamy i wykorzystywanych w drogowych warunkach można swobodnie używać zarówno 300V jak i każdego innego, dedykowanego oleju do motyckli - zaznaczam tylko, że powinien być to olej w pełni syntetyczny. Olej zmieniamy w CBF'ach co 12 tkm pod warunkiem, że używamy ich drogowo. Jeśli zaś ostro pałujemy, skróćmy interwał do 6 i tyle. A to jaki to jest olej syntetyczny nie ma większego dla nas znaczenia.
So kwi 17, 2021 11:59 am
So kwi 17, 2021 12:47 pm
So kwi 17, 2021 1:35 pm
cerber napisał(a):Napisze tak w starej cbr 1000f olej zawsze zaczynał ubywać przy około 5 tyś od wymiany i tak było co sezon a zalewany był motul 5100.Specyfika 300v jest taka a nie inna tam jest coś za coś. Nawet na stronie producenta jest napisane że interwał należy skrócić jeżeli sprzęt jest używany w trudnych warunkach. Jazda w 90% po mieście to są trudne warunki ,silnik nie zawsze jest dogrzany i pracuje na bogatej mieszance .Mój mechanik ma tyle roboty że średni interesuje go naciąganie klientów na olej czy części. Markę łatwo zepsuć a trudno odbudować.
So kwi 17, 2021 1:42 pm
4kowal napisał(a):Tutaj jest fajny film. Co prawda o samochodach, ale nie robi to wielkiej różnicy.
https://youtu.be/YHaBrmb1U8w
So kwi 17, 2021 7:39 pm
Ujmę to inaczej szybciej traci swoje wartości przez to że jest wyżyłowany. A dwa latając na torze to olei liczy się w godzinach nie kilometrach. Też rozważałem jego zakup ale mi go odradzono właśnie ze względu na szybsza utarte parametrów .Ten sezon przelatam na motulu 7100 a następny na shellu taki jak zalewa Zbychu .abak napisał(a):cerber napisał(a):Napisze tak w starej cbr 1000f olej zawsze zaczynał ubywać przy około 5 tyś od wymiany i tak było co sezon a zalewany był motul 5100.Specyfika 300v jest taka a nie inna tam jest coś za coś. Nawet na stronie producenta jest napisane że interwał należy skrócić jeżeli sprzęt jest używany w trudnych warunkach. Jazda w 90% po mieście to są trudne warunki ,silnik nie zawsze jest dogrzany i pracuje na bogatej mieszance .Mój mechanik ma tyle roboty że średni interesuje go naciąganie klientów na olej czy części. Markę łatwo zepsuć a trudno odbudować.
Ale czym innym jest odniesienie zalecanego przebiegu/interwału wymiany oleju do warunków eksploatacji czy kondycji motocykla (czy stary nieszczelny motor, czy jest to tor, miasto czy las), a co innego odniesienie do konkretnego typu oleju.
Podsumowując, Motul 300V wcale nie jest mniej trwały jeżeli chodzi o przebiegi i interwał, niż inne tańsze oleje syntetyczne.
N kwi 18, 2021 9:26 am