Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Wt kwi 20, 2021 5:34 pm
abak napisał(a):Shella lali i leją do samochodów Hondy w ASO od nowości (czyli pierwszej wymiany). Ja sam go używam w samochodzie tej marki od wielu lat i nie mam z silnikiem żadnych problemów.
Bo to Honda
Śr maja 26, 2021 11:32 am
Skąd zamawiacie oleje żeby nie trafić na podrabiane?
Śr maja 26, 2021 4:03 pm
damianox86 napisał(a):Skąd zamawiacie oleje żeby nie trafić na podrabiane?
Zamawiam w lokalnym sklepie sieci SZIK, która ma swoje sklepy i warsztaty. Po tym, jak zajeździłem silnik Toyoty podrabianym olejem, już nie kupuję w żadnym innym źródle.
Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka
Śr maja 26, 2021 4:05 pm
Ja biorę od tego gościa z allegro motul_krakow. Chłop ma tez sklep stacjonarny.
Pt maja 28, 2021 7:31 am
a ja kupuje w petrostarze
Pt maja 28, 2021 10:30 am
Ja też biorę z petrostara.
So cze 12, 2021 8:19 am
Słuchajta, niektóre motóry o podobnej, już sensownej pojemności (tj. nie klasa 125), zalewa się niespełna 2L oleju, a inne 4 (+ różne wartości pomiędzy). Z czego to wynika i czym to pachnie? Czy to kwestia tylko konstrukcyjna, czy ma jakieś uzasadnienie i wpływ na trwałość? (zdałoby się tak po chłopsku - przy takich samych interwałach wymiany większa ilość oleju to lepiej = tendencje do dłuższej żywotności silnika?)
Np. legendarny CB500X - 2,7; Versys 650 - 1,8; Tracer 7 - 3,0; NCek - 3,4....
So cze 12, 2021 8:49 am
Słuszna uwaga. Im oleju więcej tym więcej może przyjąć pozostałości po spalaniu, opiłków metali wszelkich, tym większa ma tolerancję temperaturową, tym wolniej zużywa się jego lepkość.
Na chłopski rozum - im mniej tym częściej należy go zmieniać. Myślę, że stąd są hondowskie długie interwały w naszych cbfach bo oleju jest ponad 3 litry. Chyba 3.4 z tego co pamiętam mam w swojej 600. I pewnie to też jest powodem długowieczności i bezawaryjności - jak ty zakatowałeś skrzynię to ja do dziś nie umiem sobie w głowie kropek złączyć.
CBF 600 można jeździć na granicy jej możliwości i silnik się tylko cieszy. To samo z litrem. Nawet wysilony hornet tolerancje ma cały czas duże - nie da się go zakatować. Dopiero CBR jest bliżej granicy (bo w CBF, CB i CBR jest ten sam silnik tylko z różną mocą).
Kombinujesz słusznie moim zdaniem.
So cze 12, 2021 10:02 am
Sucha miska olejowa vs mokra? Tak mi na myśl przyszło.
NC ma 4 litre pojemności na stronie nie ma info ale skoro to połówka silnika z civika to pewnie mokra.
Versys ma pół suchą.
Edit
Pudło niestety Africa 4.9 litra a ma semi suchą miskę olejowa. Fakt że pojemność 1100 ale to i tak dużo.
Pozdrawiam
Marcin Jan
So cze 26, 2021 8:26 pm
Cześć czy olej MOTUL 7100 10W-40 4T będzie dobrym wyborem do CBF 600 pc43?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.