Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

Pn maja 04, 2020 8:30 pm

To i ja się podepnę pod temat.
Honda CBF 1000 2007 r. przebieg 47 tys.
Właśnie mam rozgrzebany silnik i pomierzone luzy. Na ssących w normie pomiędzy 0,15 a 0,17.Czyli ssących bym nie ruszał.
Mostki i wałki zdjęte.
Na wydechowych wszystkie 0,28 i jeden 0,26. Czyli poniżej zakresu.
Wydaje mi się że te silniki mają tendencje do zmniejszania się luzów. Jest opcja przetasować płytkami ale wtedy jeden zawór wyjdzie mi na 0,34, reszta 0,32 i parę 0,33. Ze trzy płytki trzeba dokupić. Jest sens tak kombinować czy jednak trzymać się wymiaru nominalnego na wydechowych czyli 0,32 i kupić większą ilość płytek.

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

Wt maja 05, 2020 5:49 am

Kup nowe płytki i po sprawie, koszty śmieszne. Ameryki raczej nie odkryłeś ...... w silnikach spalinowych 4T, zawsze szybciej siadają luzy na zaworach wydechowych z uwagi na wyższą temperaturę niż na zaworach ssących. Chociaż pewnie jakieś odstępstwa od "normy" się zdarzają....

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

Śr maja 06, 2020 8:25 pm

A na zaworach ssących? Luz się też kasuje?

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

Cz maja 07, 2020 6:14 am

Tez ale zdecydowanie wolniej.

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

Pt maja 08, 2020 9:13 pm

@yunior81
Dzięki za info. Miałem wcześniej Yamahę więc nie wiedziałem jak jest z Hondą.
Moto zrobione.Kilka nowych płytek.
Pozdrawiam

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

N maja 10, 2020 9:04 am

Dodam jeszcze że jak ktoś się decyduje na samodzielną regulację zaworów to warto się zaopatrzyć w mikrometr. O kluczu dynamometrycznym już nawet nie wspomnę i dobrym szczelinomierzu o zakresie 0,01 mm.
Dlaczego mikrometr ? Na moim przykładzie: Ktoś przede mną przyoszczędził i przeszlifował parę płytek po stronie bez oznaczenia. A powinno się szlifować po stronie opisu płytki żeby następnym razem było wiadomo że płytka była szlifowana. Gdybym sugerował się opisem na płytkach to by wyszła kicha po wsadzeniu nowych płytek.
Dodatkowo niektóre szczelinomierze też nie są idealne i warto zmierzyć listki właśnie mikrometrem.
Odnośnie blokowania napinacza to zastosowałem patent ze śrubokrętem i kluczykiem kolegi @tombartosz (sprawdził się). Dzięki kolego xdrinks
Wzorowałem się też na opisie regulacji zaworów kolegi @marcin. Dobra robota. Dzięki xdrinks

Nie demontowałem zbiornika paliwa bo miałem problem ze zdjęciem szybkozłączki przewodu paliwowego. Zbiornik podniosłem maksymalnie do góry i podparłem klockiem.

Pozdrawiam

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

N maja 10, 2020 3:00 pm

R610 napisał(a):: Ktoś przede mną przyoszczędził


To już nie jest oszczędność, tylko dziadostwo.....

Re: Regulacja zaworów 3 tys km wcześniej

So lis 26, 2022 9:41 am

Witam odstawiłem swój sprzęt do przeglądu znów 3tyś wcześniej ze względu na odzywający się powoli rozrząd i mechanik poprawił tylko dwa zawory i to jak stwierdził na siłę bo były na granicy tolerancji. Po wymianie napinacza i łańcuszka silnik zdecydowanie zaczął ciszej pracować. Przebieg 64000 .Napinacz OEM łańcuszek DID.
Odpowiedz