Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Kotin » Wt maja 17, 2022 2:27 am

SC64 do 2012 może mieć te trafne alternatory.
Kolega miał farta, że dotarł do garażu - mój padł w Bieszczadach :bag:
Patrz gdzie jedziesz, bo pojedziesz gdzie patrzysz!
Avatar użytkownika
Kotin
Fanatyk
 
Posty: 2170
Dołączył(a): Pn mar 25, 2013 5:58 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz., Warszawa
Imię: Darek
Motocykl: Yamaha FJR
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez cerber » Wt maja 17, 2022 6:57 pm

Nie może a ma, ja mam 2012 i spalił mi się
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 431
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Kotin » Śr maja 18, 2022 8:27 am

cerber napisał(a):Nie może a ma, ja mam 2012 i spalił mi się

Miałem na myśli, że do 2012 włącznie, niestety :(
Patrz gdzie jedziesz, bo pojedziesz gdzie patrzysz!
Avatar użytkownika
Kotin
Fanatyk
 
Posty: 2170
Dołączył(a): Pn mar 25, 2013 5:58 pm
Lokalizacja: Grodzisk Maz., Warszawa
Imię: Darek
Motocykl: Yamaha FJR
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez tomaszb » Cz sie 18, 2022 5:30 am

Witam.
Dopadło i mnie, i może komuś nie będzie się chciało ryć tych ponad 50 stron :wacko: , więc moja historia

HONDA CBF 1000 2006 rok, przebieg ok 52 tys (i raczej nie kręcony). Dołożonych trochę dodatkowych klamotów elektrycznych: podgrzewane manetki, ładowarki z szybkim ładowaniem, dodatkowe oświetlenie dzienne i coś tam jeszcze, czyli szczytowo trochę poboru jest.
Przed awarią nie było żadnych objawów, odpalił jak zwykle od strzała, w czasie jazdy żadnych niepokojących objawów, w końcu przy wyprzedzaniu !!! zaczął przerywać, zgasły zegary, pali się kontrolka ABS i po kilkuset metrach totalnie umarł. Zapaliłem awaryjne ale te umarły po krótkiej chwili, ZERO prądu. Po przeprowadzeniu w bezpieczne miejsce (dzięki koledze na GS spod Poznania za pomoc i odwiezienie do domu) czyli po ok 15 minutach akumulator zregenerował się na tyle, że był w stanie obrócić rozrusznikiem z 2-3 razy. No to było już jasne że padło ładowanie a nie np. akumulator.

Przebieg awarii i naprawy:
Niedziela 07-08-2022 awaria, trasa ok150 km, padł 30 km przed miejscem docelowym. Powrót na przyczepie.
Poniedziałek 08-08-2022. Szukanie info w intrenecie, rycie forum, w końcu to 55 stron tylko tego wątku ;-), a są przecież także inne fora. Szukanie oryginału, szukanie zamienników, w końcu decyzja że regeneruję w firmie GYWER, najwięcej dobrych opinii, szybki czas naprawy i przyzwoita cena.
Wtorek 09-08-2022:
telefon do firmy GYWER w sprawie naprawy. Mam zrobić zdjęcie i wysłać SMS aby zweryfikowali czy jest to oryginał, bo chińskich zamienników nie naprawiają.
rozebranie, spalone uzwojenie
wysłanie SMS ze zdjęciem do GYWER
potwierdzenie od GYWER że jest oryginalny, SMS z danymi do wysyłki i kosztami
środa 10-08-2022 rano– wysłanie do naprawy
czwartek 11-08-2022 wieczorem – SMS od GYWER że jest naprawione i będzie następnego dnia rano wysłane
piątek 12-08-2022 wysłane
Sobota, niedziela, poniedziałek święto
Wtorek 16-08-2022 otrzymałem przesyłkę
Środa17-08-2022 – montaż, ładowanie poprawne >14,4V, na razie wszystko OK

W firmie GYWER jest opcja naprawy expressowej, czyli jak by się dobrze sprężyć to z wysyłką w 3-4 dni powinno się dać to ogarnąć.
Koszty naprawy to wysyłka do firmy GYWER (nie pamiętam ile), koszt naprawy 250 zł + przesyłka zwrotna za zaliczeniem 22 zł = 272 zł, czyli całość ok 290-300 zł

Podsumowanie:
Przy dobrych wiatrach da się w 3-4 dni naprawić
Cena przyzwoita
Jakoś naprawy – wizualnie wygląda OK
Dostałem paragon i gwarancję, czyli to nie jest firma krzak
Gwarancja trochę „zabawna”, szczególnie punk 3 (żadnych dodatkowych odbiorników) , ale rozumiem że każdy chce się zabezpieczyć


Podaję kontakt do firmy od przewijania:
P.U.GYWER‎ MARIUSZ‎ SZMID
UL.‎ WIEJSKA‎ 117
44-323‎ GOGOŁOWA.
Tel. 503 038 126
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
tomaszb
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr paź 03, 2018 3:10 am
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 58
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez wlodek14a » Pn wrz 19, 2022 1:22 pm

Ja miałem to samo.
Jutro mam dostać naprawiony alternator, w sensie przewinięty stojan. Cena usługi wzrosła do 300 zł.
Pytanie z innej beczki. Jest tam konieczna uszczelka pod ten dekiel alterantora? Bo ja nie miałem i widzę na zdjęciach kolegi tomaszb że też nie miał. Tylko w obu przupadkach pozostałości czarnego silikonu. Co to za silikon? Można teraz zamontować ten dekiel na taki czerwony temperaturowy silikon?
wlodek14a
Nowicjusz
 
Posty: 1
Dołączył(a): Cz wrz 15, 2022 7:44 am
Imię: Adrian
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Pn wrz 19, 2022 1:35 pm

Tam jest tylko masa uszczelniająca.

Nie rób wiochy, kup czarną, np. Siltec z K2.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez Kl3szcz » N wrz 25, 2022 2:38 pm

Witam a czy ktos może polecić Regulator Napięcia z firmy jakościowo dobrej?? Oprucz Tourmax. Honda cbr 1000rr sc57b. Bo widzę że kwoty śą kosmiczne... :(
Avatar użytkownika
Kl3szcz
Użytkownik
 
Posty: 40
Dołączył(a): Śr mar 03, 2021 4:11 pm
Wiek: 33
Imię: Krystian
Motocykl: Honda cbr 1000rr
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez cerber » Pn wrz 26, 2022 4:29 pm

Tourmax bierz go ,nic lepszego w tych pieniądzach nie znajdziesz a to porządne zamienniki i działają na równi z oryginalnymi
Avatar użytkownika
cerber
Znawca
 
Posty: 431
Dołączył(a): Cz wrz 06, 2018 5:18 pm
Imię: Artur
Motocykl: cbf 1000 sc64
W siodle: 100-200 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez tomaszb » Cz wrz 29, 2022 8:41 am

zbyhu napisał(a):Tam jest tylko masa uszczelniająca.
Nie rób wiochy, kup czarną, np. Siltec z K2.

Kłania się serwisówka ;-)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
Avatar użytkownika
tomaszb
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr paź 03, 2018 3:10 am
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 58
Imię: Tomasz
Motocykl: CBF1000
W siodle: <100 kkm

Re: Honda Polska wymienia alternatory w CBF1000

Postprzez zbyhu » Cz wrz 29, 2022 10:23 am

tomaszb napisał(a):
zbyhu napisał(a):Tam jest tylko masa uszczelniająca.
Nie rób wiochy, kup czarną, np. Siltec z K2.

Kłania się serwisówka ;-)


Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Nie napisali "gasket" a "sealant".

Zajrzyj sobie w gugla co Ci wyskoczy po wpisaniu Three Bond 1207B.

Nawet na rysunku masz tubkę namalowaną ze strzałką wskazującą, jaką powierzchnię trzeba tym potraktować.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości

cron