Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Pn sie 05, 2019 8:35 am

Witam wszystkich,
tak jak w tytule pacjent cbf 1000 2009, na zimnym silniku odpala za pierwszym razem jak sie zagrzeje do musze pokrecic z 5-6 razy zanim silnik odpali.
Ma moze ktos jakas mądra radę.
dzieki

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Śr sie 14, 2019 5:21 pm

U mnie jest podobnie, muszę dodać trochę gazu, żeby zaskoczyła.
Dzieje się tak zwykle, gdy silnik nie jest zagrzany do pełnej temperatury, a postoi trochę i się wychłodzi.

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Wt wrz 03, 2019 7:51 pm

U mnie nawet po 150 km jazdy jest problem z odpaleniem, więc raczej nie problem z niedogrzaniem

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Śr wrz 04, 2019 6:11 am

Akumulator sprawny?
Kiedy świece zmieniane?
Kiedy zawory robione?
Kiedy filtr powietrza zmieniany?

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Śr maja 19, 2021 4:52 pm

witam,
troche mineło od ostatniego wpisu ale tak:

- świece wymienione
- zawory po regulacji
- filtry wymienione
- akumulator sprawny

a moto jak jest rozgrzane to niestety trzeba kręcić z 5 razy żeby odpalił. Na zimnym odpala za pierwszym max drugim razem.

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Śr maja 19, 2021 7:22 pm

Być może nie będzie to nić odkrywczego, ale:
Żeby silnik uruchomić potrzebne są cztery "rzeczy":
1. paliwo
2. powietrze (odpowiednio sprężone)
3. iskra
4. zgranie w czasie powyższych.


Warto by sprawdzić stopień sprężania, chociaż zakładam, że będzie ok, bo gdyby spalał olej, to byś to zauważył.

Jak nagrzejesz Moto i będziesz dłużej musiał kręcić, to zanim odpali warto odczekać i wykręcić dwie świece żeby sprawdzić czy są mokre, dzięki czemu będziemy wiedzieć czy paliwo jest podawane. Jeśli będą mokre, to znaczy że wtryski podają, ale jest problem z iskrą.
Niestety jeśli będą suche, problem może być zarówno po stronie zasilania paliwem, jak i podania iskry. Może być przyczyną np czujnik położenia wału/impulsator, bo w tym momencie sterownik silnika nie poda napięcia na cewki i nie poda napięcia na wtryski, bo nie będzie wiedział w którym momencie, albo poda, ale nie wtedy kiedy powinien. Impulsator może np wariować wraz ze wzrostem temperatury (zmiana rezystancji).
Niestety Twój przypadek nie jest taki oczywisty do diagnozy, a przyczyn może być wiele, ale eliminując kolejne elementy, może uda się ustalić winowajcę.
Osobiście wydaje mi się, że problem leży po stronie elektroniki/elektryki.

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Cz maja 20, 2021 5:59 am

dziękuje za odpowiedz,
pytanie tylko czy jak by był to impulsator to nie było by takiej samej sytuacji z odpaleniem jak jest zimny ?

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Cz maja 20, 2021 3:51 pm

Właśnie ze względu na zmianę temperatury, może zmieniać się rezystancja.
Być może problemem jest np czujnik temperatury silnika i na rozgrzanym podaje dane do sterownika jak by był zimny silnik, a sterownik podaje zbyt dużą dawkę paliwa. Trochę hipotetyzuję ale teoretycznie jest to możliwe.

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Cz maja 20, 2021 7:47 pm

A jaki ten motocykl ma przebieg?

Re: CBF 1000 problemy z odpaleniem na ciepłym silniku

Śr wrz 28, 2022 12:06 pm

Zimny motocykl pali jak jest uszkodzony impulsator, jak się zagrzeje, wtedy jest problem. Właśnie szukam rozwiązania jak wymienić impulsator, bo nigdzie nie mogę znaleźć używki do mojego silnika.
Odpowiedz