Witam wszystkich,
Może wzorem strony CBF1000.com zróbmy podobne pomiary napięć w naszych moto celem porównania ich ze sobą i wychwycenia ewentualnych odstępstw od normy (sygnalizujących zbliżającą się awarię altka )
W moim przypadku wygląda to następująco:
* napięcie aku (wył. zapłon) - 12.60V po kilku dniach i 12.80V chwilę po wyłączeniu silnika
* napięcie na aku na wolnych obrotach (światła mijania) - ok. 14.10 V (włączenie długich świateł nic nie zmienia)
* napięcie na aku przy ok. 5000 rpm (światła mijania) - ok. 14.15 V (włączenie długich świateł nic nie zmienia)
* napięcie na aku na wolnych obrotach (światła mijania + wentylator) - ok. 12.70 V i powoli rośnie do ok. 13.30V
* napięcie na aku na wolnych obrotach (światła długie + wentylator) - ok. 12.40 V i powoli rośnie do ok. 13.00V