Witam serdecznie szanowne grono, powitalnię odwiedziłem
Chciałbym zapytać o kierownicę w CBF 600 SA 2006 PC38, mianowicie wracając nabytkiem do domu zauważyłem, że prawa manetka jest ciut bardziej zgięta w stronę baku. Mam pełną świadomosć, że dwóch uzytkowników do tyłu motocykl miał małą przewrotkę w mieście, prawa strona leżała na gmolu, owiewce i kierownicy. Nie chcę się bawić w prostowanie kierownicy, jak już ją zdejmę to wolę założyć nową. "Czarną" szykuję dla ojca żeby sobie popyrkał na emeryturze, jeśli nie będzie jej chciał to będę nią śmigał po mieście i na małych wypadach wokół komina - jako drugie moto w garażu. Obecnie ojciec od dwóch sezonów przypominał sobie jeżdżenie na Virago 250 po niemal 40 latach przerwy od dwóch kółek. Virówka bardzo mu pasuje ale zaczął nią jezdzić z pasażerką-mamą po dziurawych Bieszczadzkich drogach i czasem nawet szutrówkach i martwię się o to żeby sobie na osiołku nie zrobili krzywdy, stąd wpadł pomysł ze zmianąna na większe moto z ABS i zawieszeniem które bez problemu ogarnia jazdę we dwójkę, tak do stadka dołączyła "Czarna", kupiona okazyjnie od kumpla.
Kierownicę myślę wrzucić ciut szerszą i wyższą niż obecna, żeby było bardziej turystycznie, patrząc jednak na oryginalną w CBFce zastanawiam się jaka będzie pasowała przy tak niskich półkach i wysokim baku, oryginalna ma nietypowy kształt i pewnie włożona do innego moto mogłaby pełnić funckję właśnie podwyższonej turystycznej. Przeglądając forum znalazłem przybliżone wymiary oryginalnej kierownicy, czyli 680mm szerokości, 120mm wysokości, odgięcie końcówek do kierowcy względem mocowania 120mm. Patrząc na tabelkę TRW Lucas najbliższą wymiarami jest MCL113 Touring Low, jest szersza po 5cm z każdej strony, wyższa o 1,5cm i bliżej kierowcy o ok 4cm. Mam świadomość konieczności wiercenia otworów pod piny pozycjonujące manetki i dokupienia osobno ciężarków, z tym nie ma problemu. Punktak, wiertło, sza-sza-sza.
Mam jeszcze gdzieś w zapasie komplet riserów +25mm do kierownicy 22mm, także gdyby był konflikt z bakiem to mogę jeszcze trochę podnieść kierę na mocowaniach. Nie chcę przesadzić z wymiarami żeby z cbf nie zrobił się rower holenderski i nie mordować się z za krótkimi linkami i kablami.
Czy ktoś przerabiał już temat zmiany kierownicy w CBFce i mógłby podzielić się spostrzeżeniami? Z góry dzięki za podpowiedzi