Kontrolka poziomu paliwa CBF1000 + dioda

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Kontrolka poziomu paliwa CBF1000 + dioda

Postprzez mikrus » Wt lip 19, 2022 11:44 am

Zastanawiałem się wczoraj z synem na temat doposażenia CBF1000 w dodatkową diodę informująca o małej ilości paliwa w zbiorniku czy to co ma każdy samochód. Mało paliwa to zapala się rezerwa. Mając poprzednio 600 miałem diodę ale nie było wskaźnika który by informował ile paliwa jeszcze jest. I tak wczoraj trochę żeśmy wymyślali że może jest możliwość aby te dwie funkcje ze sobą w litrze połączyć.
Powinno to być tak jak w 600 że przy ilości paliwa około 5 litrów zapala się dioda i wtedy wiadomo że trzeba odwiedzić najbliższą stację. Pytanie tylko czy jest to opłacalne i czy da się to w ogóle zrobić.
Ja od razu powiem że jestem laikiem w takich sprawach i być może fantazja nas z synem poniosła ale podpytać zawsze można. Może jest tu jakiś amator modyfikowania motocykli który by rozkminił ten temat.

No chyba że taki wątek był już poruszany to prosił bym o link do niego
Avatar użytkownika
mikrus
Użytkownik
 
Posty: 192
Dołączył(a): Wt lip 08, 2014 8:11 pm
Lokalizacja: Pruszków
Wiek: 51
Imię: Marcin
Motocykl: CBF 1000 ABS / 2008

Re: Kontrolka poziomu paliwa CBF1000 + dioda

Postprzez Avalon » Wt lip 19, 2022 12:32 pm

Nie wiem czy temat był poruszany, ale podobno nie ma rzeczy niemożliwych.
Jeśli miał bym coś takiego kombinować, to na pewno nie ruszał bym samego pływaka w zbiorniku, tylko wykorzystał zmianę rezystancji pływaka, i podpiął się do wskaźnika /przewodów wskaźnika paliwa/
Nie jestem elektronikiem, ale z pewnością można zbudować prosty układ który zadziała w ten sposób, ze zmiana rezystancji do określonej wartości wyzwoli impuls i uruchomi kontrolkę rezerwy
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3097