Procedura odpowietrzenia C-ABS

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr paź 26, 2022 11:02 pm

Hej.

Znalazłem w necie taką oto procedurę odpowietrzenia systemu C-ABS.
Co prawda opisane jest to dla CBR1000RR 2009 z C-ABS.
Jednakże możliwe, że system C-ABS jest jednakowy w CBF i CBR, lub bardzo zbliżony.
Jest zatem prawdopodobne, że procedura ta sprawdzi się także w przypadku CBF/CB.

Z opisu procedury wynika, że rzeczywiście proces całkowitego odpowietrzenia układu (np. po demontażu elementów) jest dość skomplikowany... xwacko xshok



Procedurę znajdziecie pod linkiem:

https://www.expandingknowledge.com/Jerome/Motorcycle/Model/2009HondaCBR1000RRABS/Maintenance/Combined_ABS_Air_Bleeding.pdf
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez rychu_ » Wt lis 01, 2022 9:56 am

Aż się zmęczyłem czytaniem. Ktoś z forumowiczów odpowietrzał C-ABS?
rychu_
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): So sie 08, 2020 8:28 am
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: CBF600 SA

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez R610 » Śr lis 02, 2022 7:10 pm

Ja odpowietrzałem podczas wymiany płynu hamulcowego jakieś 3 lata temu w SC 58.
Zrobiłem to zgodnie z serwisówką. Nie było żadnego problemu. Trochę cierpliwości i da się zrobić.
R610
Użytkownik
 
Posty: 52
Dołączył(a): N mar 03, 2019 5:09 pm
Lokalizacja: śląskie
Motocykl: CBF 1000
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr sie 14, 2024 11:49 am

Odkopię temat... :msn-wink:

Kolega R610 podał info, że odpowietrzał C-ABS zgodnie z serwisówką - jak mniemam chodzi o serwisówkę do SC58 :shifty:

R610 napisał(a):Ja odpowietrzałem podczas wymiany płynu hamulcowego jakieś 3 lata temu w SC 58.
Zrobiłem to zgodnie z serwisówką. Nie było żadnego problemu. Trochę cierpliwości i da się zrobić.



W tejże serwisówce opisana procedura napełniania i odpowietrzania układu w wersji z ABS jest w zasadzie... normalną procedurą - bliźniaczą, z tą stosowaną w zwykłych układach hamulcowych.
Różni się jedynie tym, że trzeba usuwać (wypompować) powietrze także z przedniego zacisku odpowietrzając tylny układ, gdyż jest on połączony ze środkowym tłoczkiem w przednim prawym zacisku.

Serio to jest takie banalne? :blink:


Czy jak opróżnię i rozbiorę na kawałki układ - np. zdemontuję przewody hamulcowe, rozbiorę zaciski, wymienię komplet przewodów, zrobię serwis regeneracyjny zacisków i poskładam wszystko do kupy, po czym naleję płynu i zastosuję tę procedurę odpowietrzania opisaną w serwisówce, to rzeczywiście z powodzeniem odpowietrzę układ C-ABS??? :eek: xwacko

Jeśli tak, to jest to dość... banalne. xcrazy

Ale jeśli nie... to... kaplica. :wallbash: :bag:


Po co zatem jest aż tak skomplikowana procedura dla takiego układu w Fireblade?
Tam C-ABS jest inaczej zbudowany???

Orientuje się ktoś? :unsure:

Czy ktoś jeszcze robił samodzielny, gruntowny serwis układu C-ABS, np. z wymianą przewodów na stalowy oplot i/lub regeneracją zacisków?
Czy ktoś może potwierdzić, że rzeczywiście po opróżnieniu układu odpowietrzenie tego C-ABS jest tak proste?


Pozdro. xdrinks


P.S.
Wielokrotnie wymieniałem płyn w układzie z ABS w CB1300 oraz w CB1000R, ale zawsze robiłem to metodą przepompowywania starego płynu nowym - a zatem PRZEZ CAŁY CZAS płyn był w układzie.
A teraz mam w planie rozebranie układu celem wymiany przewodów na stalowy oplot i się zastanawiam, czy sam to ogarnę i czy rzeczywiście ta zwykła procedura zadziała... xunknw
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez zbyhu » Śr sie 14, 2024 12:11 pm

Yo!

Pierwszą wymianę płynu w CBF1000 robiłem z kolegą i wtedy spuściliśmy płyn z układu i wlaliśmy nowy.
Nie mieliśmy żadnej pompki, ani nic takiego i udało się odpowietrzyć zachowując odpowiednią kolejność odpowietrzania.
Układu nie rozkręcaliśmy jednakowoż, motór miał wtedy zaledwie 45kkm, nie było potrzeby nic zmieniać.

Pzdr
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7515
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 41
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr sie 14, 2024 12:55 pm

Właśnie obejrzałem ten filmik - pokazany dla Yamahy R6.


[youtu_be]https://youtu.be/kvIxxgvllLA?feature=shared[/youtu_be]


https://youtu.be/kvIxxgvllLA?feature=shared



Jest tu zwykły ABS.
Układ kombinowany w Hondzie, jak sądzę, różni się w zasadzie tym, że łączy tylny hebel z przednim prawym zaciskiem. :unsure:

I teraz uwaga, bo to co najważniejsze jest powiedziane nie w filmie, ale w.... komentarzach pod filmem.
A mianowicie - taki sposób odpowietrzania działa dla układów otwartych.

Jeśli w motocyklu jest układ "zamknięty", to wtedy moto wymaga specjalnej procedury - opisanej w manualu do Fireblada, gdzie już trzeba robić sztuczki związane z podłączaniem komputera lub robić zworki aby przy procedurze odpowiednio zadziałała pompa ABSu.
Bo inaczej ni chuja się nie odpowietrzy taką prostą metodą takich skomplikowanych układów.

Zrzut ekranu 2024-08-14 144458.jpg


Zrzut ekranu 2024-08-14 144716.jpg
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr sie 14, 2024 12:58 pm

P.S.
kuźwa, jak się dodaje te jebione linki z YT żeby działały ???
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr sie 14, 2024 1:02 pm

P.S.

W manualu dla CB1000R też jest opisana dokładnie taka sama - prosta procedura, jak w manualu dla CBF SC58.
W sumie to motocykle z tego samego okresu (CBF1000 od 2006, CB1000R od 2008).

Więc CHYBA powinno zadziałać takie zwykłe odpowietrzanie, tylko z zachowaniem odpowiedniej kolejności.... :unsure: :-? :roll:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr sie 14, 2024 1:05 pm

zbyhu napisał(a):Yo!

Pierwszą wymianę płynu w CBF1000 robiłem z kolegą i wtedy spuściliśmy płyn z układu i wlaliśmy nowy.
Nie mieliśmy żadnej pompki, ani nic takiego i udało się odpowietrzyć zachowując odpowiednią kolejność odpowietrzania.
Układu nie rozkręcaliśmy jednakowoż, motór miał wtedy zaledwie 45kkm, nie było potrzeby nic zmieniać.

Pzdr



Czyli mieliście pusty układ.
Nie ma znaczenia, czy układ porozkręcany na kawałki, czy tylko opróżniony z płynu.
Pusty to pusty.

xrolleyes
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8670
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez raphi » Śr sie 14, 2024 3:24 pm

Może dlatego że układ w CBR to Dual C-ABS czyli hamujesz tyłem, hamuje środkowy prawy tłoczek z przodu ale gdy hamujesz przodem to hamuje też tył. W CBF tego drugiego nie ma, można palić lacza. To jeszcze bardziej komplikuje układ bo dokłada kolejny przewód do tylnego hamulca.
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14336
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wiek: 47
Imię: Rafał
Motocykl: Triumph Tiger 900 GT
W siodle: >300 kkm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 12 gości