Odkopię temat...
Kolega
R610 podał info, że odpowietrzał C-ABS zgodnie z serwisówką - jak mniemam chodzi o serwisówkę do SC58

R610 napisał(a):Ja odpowietrzałem podczas wymiany płynu hamulcowego jakieś 3 lata temu w SC 58.
Zrobiłem to zgodnie z serwisówką. Nie było żadnego problemu. Trochę cierpliwości i da się zrobić.
W tejże serwisówce opisana procedura napełniania i odpowietrzania układu w wersji
z ABS jest w zasadzie... normalną procedurą - bliźniaczą, z tą stosowaną w zwykłych układach hamulcowych.
Różni się jedynie tym, że trzeba usuwać (wypompować) powietrze także z przedniego zacisku odpowietrzając tylny układ, gdyż jest on połączony ze środkowym tłoczkiem w przednim prawym zacisku.
Serio to jest takie banalne?
Czy jak opróżnię i rozbiorę na kawałki układ - np. zdemontuję przewody hamulcowe, rozbiorę zaciski, wymienię komplet przewodów, zrobię serwis regeneracyjny zacisków i poskładam wszystko do kupy, po czym naleję płynu i zastosuję tę procedurę odpowietrzania opisaną w serwisówce, to rzeczywiście z powodzeniem odpowietrzę układ C-ABS???
Jeśli tak, to jest to dość... banalne.
Ale jeśli nie... to... kaplica.
Po co zatem jest aż tak skomplikowana procedura dla takiego układu w Fireblade?
Tam C-ABS jest inaczej zbudowany???
Orientuje się ktoś?
Czy ktoś jeszcze robił
samodzielny, gruntowny serwis układu C-ABS, np. z wymianą przewodów na stalowy oplot i/lub regeneracją zacisków?
Czy ktoś może potwierdzić, że rzeczywiście po opróżnieniu układu odpowietrzenie tego C-ABS jest tak proste?
Pozdro.

P.S.
Wielokrotnie wymieniałem płyn w układzie z ABS w CB1300 oraz w CB1000R, ale zawsze robiłem to metodą przepompowywania starego płynu nowym - a zatem PRZEZ CAŁY CZAS płyn był w układzie.
A teraz mam w planie rozebranie układu celem wymiany przewodów na stalowy oplot i się zastanawiam, czy sam to ogarnę i czy rzeczywiście ta zwykła procedura zadziała...
