Procedura odpowietrzenia C-ABS

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Śr sie 14, 2024 5:51 pm

Ke? Skąd powziąłeś taką informację, że tak jest?
W modelu z 2009 roku? :blink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8669
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez raphi » Cz sie 15, 2024 11:18 am

Nie pamiętam już skąd.
W CBF ten układ jest prostszy, działa tylko opcja hamowania przodem gdy wciskasz tył. W sportach układ jest bardziej złożony - wcześniej był to system dwu niezależnych obwodów sterowany manualnie a aktualnie system jest sterowany centralą i komputerem, który na podstawie np. czujnika przechyłu wie, że winklujesz i wtedy gdy wciskasz tylko tył to nie przeszkadza Ci przodem. W innym przypadku załącza przód z opóźnieniem. Teraz dosyć ciężko wyłapać jak on naprawę działa. Było wiele wariacji i generacji tego układu dla różnych motocykli. A nazywa się od lat albo Dual C-ABS albo po prostu C-ABS. Musiałbym poszukać głębiej jak to w jakim motocyklu dokładnie działa. Łatwo można zauważyć, że na przykład CBF1100XX Black Bird ma na tylnym wahaczu 2 przewodu do tylnego zacisku. W CBF'ach jest jeden.
Obrazek

Tu jest trochę na ten temat
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14330
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wiek: 47
Imię: Rafał
Motocykl: Triumph Tiger 900 GT
W siodle: >300 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » Cz sie 15, 2024 2:39 pm

W Fireblade jest jeden na tył, a mimo to procedura odpowietrzania jest tak rozbudowana... :wacko:

Dlatego zastanawiam się czy rzeczywiście dla cb1000r lub CBF tak prosta procedura jest rzeczywiście adekwatna i wystarczająca.
Nie chciałbym rozebrać przewodów i po ich wymianie przekonać się że ni chuja się hebli nie da odpowietrzyć... xcrazy :lol: :msn-wink:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8669
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez raphi » Cz sie 15, 2024 5:19 pm

goramo napisał(a):W Fireblade jest jeden na tył, a mimo to procedura odpowietrzania jest tak rozbudowana... :wacko:

Dlatego zastanawiam się czy rzeczywiście dla cb1000r lub CBF tak prosta procedura jest rzeczywiście adekwatna i wystarczająca.
Nie chciałbym rozebrać przewodów i po ich wymianie przekonać się że ni chuja się hebli nie da odpowietrzyć... xcrazy :lol: :msn-wink:

No ja Ci na to pytanie nie odpowiem niestety jednoznacznie. Wiem tylko, że w nowszych wersja systemu był 1 przewód ponieważ sterowanie przejęła na siebie pompa zarządzana komputerem, który decydował ile ciśnienia na który zacisk zadać. Starsze wersje miały plątaninę przewodów właśnie ze względu na "manualne sterowanie" i odpowiednie zaworki. I przypuszczam, że to właśnie w tych wersjach jest tak bardzo niełatwo z odpowietrzeniem.

Spróbuj może zadzwonić do mototop: https://www.moto-top.pl/kontakt.html
i poproś pana Adama - to jest mistrz ceremonii w serwisowaniu hondy, jakiś stary mechanik fabryczny przy zespole wyścigowym hondy.
https://www.moto-top.pl/serwis.html
...ale co ja tam wiem.
Avatar użytkownika
raphi
Nightmare
 
Posty: 14330
Dołączył(a): Pn wrz 20, 2010 6:41 am
Lokalizacja: Okolice Krakowa
Wiek: 47
Imię: Rafał
Motocykl: Triumph Tiger 900 GT
W siodle: >300 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez Adrian SI » N lis 17, 2024 4:17 pm

Mogę się nieco podzielić swoimi doświadczeniami z Dualem. Sam Dual CBS występuje w kilku rodzajach, z pompą przy lewej goleni, bez tej pompy, z antynurkiem np. Goldwing. Zwykły Dual CBS można odpowietrzyć samodzielnie, pod warunkiem że zachowa się kolejność przepompowywania płynu przez odpowietrzniki, kolejność jest opisana w każdym service manualu do danego modelu i nie może być przypadkowa. Zwykły Dual CBS z ABS jak np Varadero 1000 też odpowietrzymy normalnie, bez większych problemów. Najbardziej skomplikowany jest DUAL C-ABS CBR1000RR i CBR600RR, sama wymiana płynu jest prosta, ale wymienimy tylko część płynu z całego układu, w sterownikach zostaje stary. Jeśli nam się ten układ zapowietrzy przy wymianie lub był rozbierany i składany ponownie musimy przejść procedurę. Trzeba odblokować wszystkie po kolei sterowniki ABS i wtedy odpowietrzymy ten układ. Jeśli pominiemy choćby 1 krok, na samym końcu wyskoczy błąd układu ABS. Jeśli chcemy zmienić płyn w całym układzie, tak samo musimy przejść procedurę osobno dla każdego sterownika.
Adrian SI
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pt lis 15, 2024 5:34 pm
Imię: Adrian SI
Motocykl: zzr1400/crf1100d4
W siodle: >300 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez goramo » N lis 17, 2024 6:24 pm

Dzięki xgood


Z tego wszystkiego wynika, że w pierwszej wersji CB1000RA (SC60 2009 z C-ABS, czyli taki sam układ jak w CBF) mogę śmiało rozbierać zaciski do gruntownego czyszczenia czy wymiany uszczelnień, wymieniać przewody i potem zalewać i od powietrzeć układ, i nie wymaga to jakiegoś szczególnego hokus-pokus typu aktywowanie sterownika pompy ABS. xgood

Podobnie w CB1300SA, gdzie jest jeszcze prostszy układ, bo niepołączony, standardowy ABS osobny dla koła przód i tylnego.
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8669
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 45
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Procedura odpowietrzenia C-ABS

Postprzez Adrian SI » N lis 17, 2024 7:42 pm

Najprościej sprawdzić sterownik czy ma w sobie odpowietrzniki, jeśli nie (a w tym modelu CBF nie), robisz odpowietrzanie tylko z zachowaniem kolejności. Jeśli są odpowietrzniki w sterowniku ABS potrzebna jest procedura, bez niej nie układ nie odpowietrzy się nigdy :)
Adrian SI
Nowicjusz
 
Posty: 4
Dołączył(a): Pt lis 15, 2024 5:34 pm
Imię: Adrian SI
Motocykl: zzr1400/crf1100d4
W siodle: >300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron