przez Adrian SI » N lis 17, 2024 4:17 pm
Mogę się nieco podzielić swoimi doświadczeniami z Dualem. Sam Dual CBS występuje w kilku rodzajach, z pompą przy lewej goleni, bez tej pompy, z antynurkiem np. Goldwing. Zwykły Dual CBS można odpowietrzyć samodzielnie, pod warunkiem że zachowa się kolejność przepompowywania płynu przez odpowietrzniki, kolejność jest opisana w każdym service manualu do danego modelu i nie może być przypadkowa. Zwykły Dual CBS z ABS jak np Varadero 1000 też odpowietrzymy normalnie, bez większych problemów. Najbardziej skomplikowany jest DUAL C-ABS CBR1000RR i CBR600RR, sama wymiana płynu jest prosta, ale wymienimy tylko część płynu z całego układu, w sterownikach zostaje stary. Jeśli nam się ten układ zapowietrzy przy wymianie lub był rozbierany i składany ponownie musimy przejść procedurę. Trzeba odblokować wszystkie po kolei sterowniki ABS i wtedy odpowietrzymy ten układ. Jeśli pominiemy choćby 1 krok, na samym końcu wyskoczy błąd układu ABS. Jeśli chcemy zmienić płyn w całym układzie, tak samo musimy przejść procedurę osobno dla każdego sterownika.