CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Pn lis 07, 2022 2:23 pm

Dziś pojawił mi się jakiś problem z moją CB500, a mianowicie po przejechaniu juz ok 15 km, czyli silnik był rozgrzany, silnik zgasł na światach - jakby nie utrzymywał jałowych obrotów. Jak mu dodam gazu, czyli ręcznie zwiększę obroty to silnik pracuje. Podobnie na ssaniu, silnik także wkręca się w obroty i je stabilnie utrzymuje, ale po wyłączeniu ssania lub po odjęciu gazu, obroty spadają do ok tysiąca lub mniej i praktycznie od razu gaśnie. Nawet nie jestem w stanie sprawdzić jakie ma obroty jałowe bo silnik od razu.
Zaznaczam, ze problem pojawił się nagle. Gaźniki synchronizowałem ok miesiąc temu, wyregulowałem obroty jałowe i działał OK, aż do dziś dnia. Co może być przyczyna takiej sytuacji?
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez zbyhu » Pn lis 07, 2022 4:20 pm

Coś mogło zatkać dyszę wolnych obrotów.
Filtr paliwa masz?
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Pn lis 07, 2022 5:21 pm

Gdzie szukać tą dysze wolnych obrotów?
Filtra paliwa raczej nie ma. Jest kranik i od niego odchodzi wężyk zasilający do gaźników
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Wt lis 08, 2022 4:23 pm

zbyhu napisał(a):Coś mogło zatkać dyszę wolnych obrotów.
Filtr paliwa masz?

Jaki filtr paliwa? Tam jest sitko w zbiorniku i sitko w kraniku...to wystarcza, proponuje skorygować obroty biegu jałowego
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez zbyhu » Wt lis 08, 2022 6:51 pm

bogd74 napisał(a):
zbyhu napisał(a):Coś mogło zatkać dyszę wolnych obrotów.
Filtr paliwa masz?

Jaki filtr paliwa? Tam jest sitko w zbiorniku i sitko w kraniku...to wystarcza, proponuje skorygować obroty biegu jałowego


Od 1998 mogło się tam już wydarzyć wszystko ;).
Kiedyś w CB500 mojej byłej też nagle zaczęły obroty świrować. 2 wizyty u mechanika, czyszczenie w myjce ultradźwiękowej, synchro, ustawianie - wszystko jak krew w piach. Kupiłem w końcu używane gaźniki i dopiero moto odżyło.
Nie znalazłem przyczyny. Mam jeszcze te "trefne" gaźniki.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Wt lis 08, 2022 10:16 pm

bogd74 napisał(a):proponuje skorygować obroty biegu jałowego


Próbowałem ale nie ma żadnej zmiany. Poza tym obroty jałowe sa tak niskie, że praktycznie od razu gaśnie. Dzisiaj jeżdżąc musiałem mieć cały czas lekko zaciągnięte ssanie tak by silnik miał ok 1,5 tys obrotów.
Dziwne że stało się to dość gwałtownie, w trakcie jazdy. Na początku silnik pracował normalnie aż nagle, na światłach obroty spadły i zgasł. Teraz bez przygazówki albo ssania to w ogóle nie odpala. Faktycznie wygląda jakby jakaś dysza się mogła przytkać albo jakiś wężyk spadł, ale na razie na oko sprawdziłem i nic odbiegającego od normy nie zauważyłem. Spróbuje może w weekend zdjąć zbiornik paliwa, może coś zauważę.
Czy ta dysza wolnych obrotów jest w wewnątrz gaźnika i dostanie się do niej wymaga rozebrania gaźnika?
Jeśli mieli byście jakieś konstruktywne podpowiedzi to chętnie poczytam.
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez zbyhu » Śr lis 09, 2022 11:15 am

Żeby cokolwiek przy gaźnikach zrobić, to raczej trzeba je wydłubać z moto.
Możesz próbować zdjąć komory pływakowe, ale dostęp raczej będzie tak słaby, że nie wróżę powodzenia.

Teoretycznie mogła się też przedziurawić membrana podciśnieniowa.
Jak dla mnie gaźniki na stół.

https://www.youtube.com/watch?v=Ts-D5A7w6xI

https://www.youtube.com/watch?v=1a8HrbzU5n8
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Śr lis 09, 2022 11:41 am

Czy gaźniki się da wyczyścić "domowymi" sposobami, czyli jakąś chemią do tego przeznaczona czy bez myjki ultradźwiekwoej nie ma co ruszać?
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez AndrzejJK » Śr lis 09, 2022 11:51 am

mirmar napisał(a):Czy gaźniki się da wyczyścić "domowymi" sposobami, czyli jakąś chemią do tego przeznaczona czy bez myjki ultradźwiekwoej nie ma co ruszać?

Da się wszystko wyczyścić, w sklepach moto znajdziesz środki do tego (głównie w aerozolu). Uważaj, są bardzo żrące (rekawiczki). Nie lubi ich guma, zatem uszczelki i membrany wyjmij przed czyszczeniem. Nie wiem, jak tam wygląda układ wolnych obrotów. Do czyszczenia dysz użyj koniecznie miękkich plastikowych pędzelków/szczotek. Są też do tego druciki, ale jak uszkodzisz/zniekształcisz otworki może być po zawodach (czyli zestaw naprawczy).
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Śr lis 09, 2022 11:36 pm

zbyhu napisał(a):Żeby cokolwiek przy gaźnikach zrobić, to raczej trzeba je wydłubać z moto.
Możesz próbować zdjąć komory pływakowe, ale dostęp raczej będzie tak słaby, że nie wróżę powodzenia.

Teoretycznie mogła się też przedziurawić membrana podciśnieniowa.
Jak dla mnie gaźniki na stół.

https://www.youtube.com/watch?v=Ts-D5A7w6xI

https://www.youtube.com/watch?v=1a8HrbzU5n8


Kurczę, obejrzałem te filmiki i o ile zakres w pierwszym filmiku jest do ogarnięcia to w drugim ten człowiek rozebrał każda śrubeczkę. Jestem pod wrażeniem i przerażeniem. Mam nadzieje, że nie trzeba być tak ambitnym i wystarczy dostać się do komory pływakowej i dysz głównej i niskich obrotów i przeczyścić te elementy benzyną ekstrakcyjną lub jakimś środkiem do gaźników?
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Następna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości