CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez zbyhu » Cz lis 10, 2022 7:29 am

Ja bym jeszcze wykręcił górne dekielki i wyjął przepustnice podciśnieniowe, aby sprawdzić, czy nie mają dziurek.
Jak w membranie jest dziurka, to amba, trzeba wymienić. Czasami są naprawdę małe, więc pod światło dokładnie trzeba się przyjrzeć.
Gość w 2 filmie demontuje je w 10 minucie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Cz lis 10, 2022 8:55 am

mirmar napisał(a):Kurczę, obejrzałem te filmiki i o ile zakres w pierwszym filmiku jest do ogarnięcia to w drugim ten człowiek rozebrał każda śrubeczkę. Jestem pod wrażeniem i przerażeniem. Mam nadzieje, że nie trzeba być tak ambitnym i wystarczy dostać się do komory pływakowej i dysz głównej i niskich obrotów i przeczyścić te elementy benzyną ekstrakcyjną lub jakimś środkiem do gaźników?


Jeśli nie masz problemów, to wystarczy przeczyścić dysze, w Twoim przypadku polecam jednak rozebrać kompleksowo i WYMIENIĆ NA NOWE WSZYSTKIE ORINGI. Dobrze też wymienić zaworki iglicowe, bo to nie majątek.
Jak robiłem gaźniki w fazerze u brata, to dopiero pełne czyszczenie i wymiana wszystkich oringów dała zadowalający efekt. Bez problemu się synchronizowało i silnik pięknie pracuje.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Cz lis 10, 2022 9:15 am

buczekpan napisał(a):
Jeśli nie masz problemów, to wystarczy przeczyścić dysze, w Twoim przypadku polecam jednak rozebrać kompleksowo i WYMIENIĆ NA NOWE WSZYSTKIE ORINGI. Dobrze też wymienić zaworki iglicowe, bo to nie majątek.
Jak robiłem gaźniki w fazerze u brata, to dopiero pełne czyszczenie i wymiana wszystkich oringów dała zadowalający efekt. Bez problemu się synchronizowało i silnik pięknie pracuje.


Masz na myśli np. taki zestaw?
https://allegro.pl/oferta/ir-zestaw-nap ... c43ed52cc7

A jak jest później z wyregulowaniem mieszanki paliwowej? To się robi na czuja? Na drugim filmiku człowiek chyba dokręcił śrubki od regulacji do końca a potem odkręcił ok 5 obrotów. Gdzieś czytałem o takim sposobie ale nie jestem pewien
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez mirmar » Cz lis 10, 2022 9:35 am

zbyhu napisał(a):Ja bym jeszcze wykręcił górne dekielki i wyjął przepustnice podciśnieniowe, aby sprawdzić, czy nie mają dziurek.
Jak w membranie jest dziurka, to amba, trzeba wymienić. Czasami są naprawdę małe, więc pod światło dokładnie trzeba się przyjrzeć.
Gość w 2 filmie demontuje je w 10 minucie.

Tak, tak, to tez na pewno zrobię. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Obawiam się jeszcze o regulację gaźników po tym czyszczeniu, zwłaszcza, ze teraz mam potrzebę praktycznie co dziennie jeździć moto, więc musze to zrobić sprawnie i skutecznie żeby sobie na dłużej moto nie zablokować
mirmar
Nowicjusz
 
Posty: 14
Dołączył(a): N sie 21, 2022 11:38 pm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez zbyhu » Cz lis 10, 2022 9:46 am

Japońskich gaźników jako tako się nie reguluje. Są fabryczne nastawy, których nie powinno się przestawiać.
Trzeba znaleźć info, o ile wykręcić daną dyszę od maksymalnego wkręcenia i tak ma być.
Potem jedynie robi się synchronizację i powinno śmigać.
W necie krąży serwisówka do CB500, poszukaj, będziesz miał wszystko, co trzeba.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Cz lis 10, 2022 9:55 am

Jeśli zamierzasz ruszać te śruby, to zacznij od policzenia, ile obrotów od aktualnego ustawienia wkręcisz śruby. Po wyczyszczeniu wykręcasz o taką samą ilość i masz wstępnie dosyć dokładnie ustawione. Później tylko ewentualna korekta o kilka stopni obrotu i po sprawie.
Zbyhu, z mojego doświadczenia jednak skład mieszanki się reguluje. Zazwyczaj jest podana informacja i ustawieniach początkowych i o ile wykręcić śruby po ustawieniu gaźników aby wzbogacić mieszankę.
Doktoryzowałem się w tym gdy posiadałem małe viadro. Tam był kosmos, bo każdy użytkownik inaczej tłumaczył serwisówkę. Jak dobrze pamiętam to wykręcasz wstępnie o ilość obrotów podanych w serwisówce (initial opening) i nagrzewasz silnik. Później ustawiasz ręcznie wolne obroty na takie jak powinny być (chyba 1200 obr/min) i kręcisz śrubą od składu mieszanki aż obroty będą najwyższe, a następnie wykręcasz o określoną w serwisówce ilość obrotów (final opening). W 125 był informacja o 3/4 obrotu, a niektórzy (a w zasadzie większość) interpretowali to jako 3 obroty na jednym gaźniku i 4 na drugim :)
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Pt lis 11, 2022 5:59 am

Nie chce polemizować ale zgadzam się ze Zbyhem...wszystko przeważnie co ustawiam to robię na fabrycznych ustawieniach później synchro i chodzi a dużo właśnie przed robotą przyjeżdża z objawami- faluje, słaby z dołu itp i co ciekawe dużo jest pokręconych pilotami i nie wiem po co xshok jeżeli silnik jest bardzo zużyty i są różnice w kompresji to coś tam można pocudować, ale ustawiam na fabrykę wg symbolu gaźników i jak na razie te co robiłem to :clap: :clap: :clap:
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez buczekpan » Wt lis 15, 2022 1:54 pm

Co rozumiesz przez fabryczne ustawienia?
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez bogd74 » Śr lis 16, 2022 4:19 pm

W każdej serwisówce motocykla do danego modelu gaźnika masz wpisane ile obrotów ma być wykręcony pilot, i tego się trzymam...są nawet gaźniki o bardzo podobnych oznaczeniach różniących się nawet literką a mających i te same dysze i inne rzeczy a mają inaczej ustawiony pilot, widocznie jakieś kanały są inne...narazie działa wszystko super i nikt mi się nie skarży xdirol wręcz chwali :eek:
Avatar użytkownika
bogd74
Użytkownik
 
Posty: 153
Dołączył(a): Śr sie 21, 2019 7:19 pm
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Imię: Bogusław
Motocykl: HondaCB750 RC38 i 42
W siodle: <100 kkm

Re: CB500S 1998r. nie utrzymuje obrotów jałowych

Postprzez AndrzejJK » Śr lis 16, 2022 5:22 pm

To nie jest fizyka kwantowa:

https://www.youtube.com/watch?v=HS_zHD1XWWI

Na tacy nikt Ci rozwiązania nie poda. W takim przypadku szukaj warsztatu.

Jeden z mądrzejszych kolegów z innej grupy napisał o ustawianiu gaźników w twinach dwugaźnikowych coś takiego:

" (...)
I start with the slides synchronized (cable adjustment), throttle stops backed out, and the mixture screws turned to the center of their specified range.

Hold the throttle slightly open and start the engine.....
Back the throttle down until you get an idle ~1200 RPM,
HOLD it there, and gently turn in the throttle stops until it starts to rev.....adjust back to 1200.... Once it is again idling at 1200 with both throttle stops set, you are ready to do the actual adjustments......

Pick a carb....adjust its MIXTURE screw throughout its spec'd range to find the point of highest idle RPM, and leave it there at highest revs...adjust that carb's throttle stop back down to 1200 RPM...

Same procedure, other carb......

Repeat on both carbs to verify/fine tune.......Repeat again IF necessary....

Re-verify slide sync...
Adjust IF necessary (usually no more than 1/4 turn on the carb top adjuster, often they are still fine)...

If you did this correctly, vacuum , exhaust pressure, and exhaust heat will be the same on both sides (hard to verify last two on the CL)
Engine response to throttle should be "crisp" and smooth throughout entire range.... (...)''

Nie sądzę by coś się zmieniło od tego czasu. W pierwszej kolejności musisz zrobić dwie rzeczy:
1) przed kręceniem śrubami regulacji zapisać ich dokładną pozycję (liczbę obrotów z dokładnością do ćwiartki obrotu
2) w instrukcji sprawdzić początkowe ustawienie śrub regulacji mieszanki.
AndrzejJK
Znawca
 
Posty: 423
Dołączył(a): So gru 22, 2018 9:10 am
Lokalizacja: Łaziska Górne
Wiek: 48
Imię: Andrzej
Motocykl: CBF 600 SA, '04
W siodle: <100 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości