Obniżenie motocykla

Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.

Re: Obniżenie motocykla

Postprzez buczekpan » Śr mar 15, 2023 6:58 am

ciwin napisał(a):Proszę bardzo o opinię po testowaniu. Usłyszałem parę "negatywnych zdań" na YT, że obniżanie motocykla to ingerencja w geometrię a przez to pewne ryzyko dla pewności prowadzenia. Ale kiedy ja chcę jeździć większym.


Jeśli obniżasz równomiernie przód i tył, to geometria pozostaje niemal taka sama. Gorzej jeśli obniżasz sam tył, albo sam przód, bo wtedy zmiany są odczuwalne.
Varadero XL125 -> CBF600SA
Avatar użytkownika
buczekpan
Miłośnik
 
Posty: 617
Dołączył(a): Pn lis 27, 2017 9:06 am
Wiek: 43
Imię: Paweł
Motocykl: CBF 600SA
W siodle: <100 kkm

Re: Obniżenie motocykla

Postprzez ciwin » Śr mar 15, 2023 7:24 am

Obniżona jest z przodu na lagach i z tyłu na kościach. Dziękuję
ciwin
Nowicjusz
 
Posty: 8
Dołączył(a): Wt mar 14, 2023 11:31 am
Imię: Robert
Motocykl: HONDA VFR 800 Crossr
W siodle: >300 kkm

Re: Obniżenie motocykla

Postprzez zbyhu » Śr mar 15, 2023 9:08 am

Daj centralkę jakiemuś rzemieślnikowi do skrócenia stopek. Upitolić 2-4cm na długości, w zależności od potrzeb, dospawać i gra.
Obniżanie motocykla wpływa też na stawianie na bocznej stopce - motocykl stoi dużo bardziej w pionie i jest trudniej go postawić przy nie do końca równym terenie. Moi rodzice odginali boczne stopki w swoich sprzętach (podgrzanie palnikiem, odgięcie), żeby stały jak przy fabrycznym zawiasie.
Obrazek
Avatar użytkownika
zbyhu
Nightmare
 
Posty: 7385
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 6:14 pm
Lokalizacja: Rybnik
Wiek: 40
Motocykl: CBF1000, Tiger900GT
W siodle: >300 kkm

Poprzednia strona

Powrót do Warsztat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości