Switch to full style
Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Honda CB500 - przebicie plus pęknięte/przeciętę wężyki?

N lip 02, 2023 11:44 am

Witam, mam honde CB500 z 93 roku, 160 tysięcy na liczniku. Dla mnie pierwszy motocykl, kupiony niedawno, dopiero ok 300 km zrobiłem nim.

Na jednej hopce zwalniającej nagle motor mi się wyłączył. Okazało się że bezpiecznik główny 30stka zielona przepalony, Przy wymianie na nowy i zapięcu wtyczki od razu przepalany kolejny.

Skoro grubszy temat to stwierdziłem że muszę motor przetransportować. I tutaj moja wina wiem że źle transportowałem ale teraz jak możecie to proszę o pomoc.
Chodzi o to, że nie wchodząc w szczegóły(2 małych dzieci czekająca w kabinie dostawczaka który pozyczyłem w fotelikach oraz złe przewidzenie tego co będzie potrzebne do zabezpiczenia motocykla) skonczyło się tak że motor przewoziłem w pozycji leżącej - na lewym boku.

W trakcie transportu okazało się że pod motocyklem wystają mi 4 kable/rurki przewody z których wyciekała beznyna oraz jeszcze coś. Benzyna zakręciłem ale to coś troche wypłynęło - chyba płyn chłodniczy. Dodatkowo wydaje mi sie że motor leżał na sprzęgle które wg mnie jest wciśnięte teraz bardziej niż zwykle.

Zdjęcia w załączeniu.

Czy mogę prosić o pomoc w tym jak się zabrać do naprawy? Coś tam kojarze, chętnie się douczę, martwie się że bardzo źle jest no ale zobaczę co napiszecie.

Pozdrawiam,
Rafał
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

Re: Honda CB500 - przebicie plus pęknięte/przeciętę wężyki?

Pn lip 03, 2023 12:26 pm

Hello!

Tymi wężykami nie ma się co przejmować, to wszystkie przelewy, odpowietrzniki itd.
Na pewno jest tam przelew z gaźników, przelew z baku, możliwe że przelew układu chłodzenia - w każdym razie to jest jak ma być.

Szkód mogło najwięcej narobić transportowanie na boku. Zalało się wszystko olejem, co nie miało. To samo z paliwem (to z gaźników mogło nawet przedostać się do oleju). Mógł się wylać elektrolit z akumulatora, jeśli jest kwasowy.
Sprzęgło masz po prawej, więc z jego komory cały olej poszedł na stronę alternatora.

Ale ostatecznie wszystko powinno wrócić do normy, po odstaniu i wywaleniu płynów wszystkimi wężami ze zdjęcia. Jeśli paliwo będzie ciekło przez przelew, to znaczy, że zawiesił się pływak / pływaki w gaźnikach. Czasem wystarczy gwałtownie potrząsnąć motocyklem (moto między nogi i gwałtownie obijasz nim od uda do uda i skaczesz po siodełku tyłkiem - parę razy w życiu mi się ta metoda sprawdziła).
Po odstaniu powąchaj, czy z wlewu oleju nie wali benzyną - wtedy wymiana oleju. Sprawdź też stan płynu chłodniczego.
No i akumulator (pod kanapą). I tak ewidentnie masz gdzieś zwarcie, to poszukiwania co gdzie przywiera będą wymagały zaglądania pod owiewki.

Re: Honda CB500 - przebicie plus pęknięte/przeciętę wężyki?

Wt lip 04, 2023 1:45 pm

Dziękuje Ci Zbychu bardzo!

Okazało się że to regulator napięcia nawalił. Już zamówiłem nowy.
I sprawdze tak jak zasugerowałeś.

Czy orientujesz się może czy to tego modelu można podpiąć jakieś ładowanie USB?

Pozdrawiam
Rafał

Re: Honda CB500 - przebicie plus pęknięte/przeciętę wężyki?

Śr lip 05, 2023 6:30 am

Tak, wystarczy kupić jakieś akcesoryjne gniazda np. z mocowaniem na kierownicę i podpiąć do akumulatora. Pełno tego na allegro.
Nie wiem tylko, czy nie podpiąłbym tego przez przekaźnik, żeby napięcie się odcinało po zgaszeniu stacyjki.

Re: Honda CB500 - przebicie plus pęknięte/przeciętę wężyki?

Pn lip 10, 2023 10:42 am

Albo kup takie z oddzielnym wyłącznikiem. Przetwornik napięcia 12V na 5V cały czas pobiera minimalne ilości prądu i potrafi rozładować aku. Więc labo przekaźnik, albo wyłącznik oddzielnie do USB. Są takie z wbudowanym wyłącznikiem.
Odpowiedz