Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Pt mar 22, 2024 9:00 am
Cześć wszystkim,
Szykuję się do pierwszej samodzielnej wymiany oleju w mojej CBF600S PC43.
Z racji, że mam tendencję do dokręcania wszystkiego za mocno, planuję kupić klucz dynamometryczny.
Nie ukrywam jednak, że mogę sobie pozwolić teraz na zakup klucza w okolicach 150 zł max.
Czy taki Yato podejdzie?
https://allegro.pl/oferta/yato-klucz-dynamometryczny-3-8-10-60nm-z-blokada-9658208300I kolejne pytanie jest takie, czy ktoś może mi podpowiedzieć jaka dokładnie powinna być podkładka miedziana do korka spustowego?
I czy warto przy okazji wymienić też sam korek?
Filtr i nasadkę już mam, olej planuję kupić Motul 7100.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc
Pt mar 22, 2024 12:05 pm
Do garażowego dłubania klucz zdecydowanie wystarczy.
Podkładka lepiej żeby była aluminiowa, a nie miedziana.
Śruby spustowej nie ma potrzeby wymieniać.
P.S.
Nie przesadzaj z dokrecaniem filtra oleju.
Ręką wystarczy.
Pt mar 22, 2024 3:05 pm
Od siebie dodam, że kiedyś doprowadziłem (też w CBFie 600) do pęknięcia miski (w rejonie gwintu korka), bo używałem klucza dynamo. Coś z nim jednak było nie tak - kręcisz, kręcisz - aż nagle too late!
Od tamtej pory dokręcam łapą, potem absolutnie minimalnie kluczem i obserwuję, co się dzieje. Lać się strumieniem nie będzie - gdyby rosiło, to się znowu absolutnie minimalnie podkręci (i znowu obserwuje, itd.). Ale nigdy nie rosiło.
Filtr przecież tylko łapą i starcza.
Jeśli planujesz dłuższą współpracę z tą klaczą = trochę wymian oleju, to możesz rozważyć zawór Stahlbusa - instalujesz raz, a potem to już pikuś. Wygodna rzecz.
Pt mar 22, 2024 4:59 pm
Filtr ręką, w sensie kręcić aż do oporu i tyle?
A filtr zalewać olejem czy nie?
A czemu podkładka aluminiowa a nie miedziana? Wszędzie w internecie i na różnych filmikach dają podkładki miedziane. A jaki wymiar tej podkładki? Wiecie może?
Pt mar 22, 2024 6:39 pm
Aluminiowa, żeby nie ryzykować zjawiska korozji galwanicznej na styku miedzi i aluminium. Z czasem mogłyby się pojawić wżery na uszczelnianych płaszczyznach.
Filtr dokręcać ręką, po wcześniejszym zwilżeniu gumowej uszczelki olejem.
Filtr możesz zalać olejem.
Tapatalknięte
Pt mar 22, 2024 7:03 pm
Niektóre filtry już mają nasmarowaną uszczelkę smarem. Weź sobie do serca siłę dokręcenia filtra, gdyż niedawno na jednym z forów gość pisał o tym, że przesadził z dokręceniem i uszczelkę podwinęło. W czasie pierwszej jazdy po wymianie zaczął gubić olej. Dobrze że zauważył czerwoną kontrolkę. Skończyło się na pchaniu przez dwa kilometry. U mnie filtr wkręcany jest poziomo, więc nasączam go olejem i wkręcam. Wchodzi go do filtra całkiem sporo.
Wysłane z Tapatalka
N mar 24, 2024 8:38 pm
A jak długo grzać silnik na wolnych obrotach przed spuszczeniem oleju?
A co do podkładki to macie może wymiary jaka powinna być?
I czy wtedy może to być dowolna aluminiowa podkładka czy lepiej kupić "dedykowaną"?
Klucz już zamówiłem
N mar 24, 2024 8:58 pm
Dudek napisał(a):A jak długo grzać silnik na wolnych obrotach przed spuszczeniem oleju?
A co do podkładki to macie może wymiary jaka powinna być?
I czy wtedy może to być dowolna aluminiowa podkładka czy lepiej kupić "dedykowaną"?
Klucz już zamówiłem
Najlepiej się przejechać, żeby cały olej wymieszał się w czeluściach sprzęgła i skrzyni biegów. Ale bądźmy szczerzy, w warsztatach tak się nie robi, czasu szkoda, wystarczy rozgrzać silnik no normalnej temperatury. W Tracerze 900 chciałem sobie pomóc, postawiłem na stopce centralnej i włączyłem bieg żeby olej się wymieszał także w skrzyni. No i skończyło się wizytą w serwisie w celu skasowania permanentnego błędu.
Podkładkę załóż taką, jaką założyła fabryka - jeśli była aluminiowa, taką załóż. Ja do swojego kupiłem całe pudełko podkładek w różnych rozmiarach, będę miał na kilka lat.
Jaki rozmiar? Nie mam pojęcia, może w serwisówce znajdziesz. Praca przyjemna i satysfakcja gwarantowana a i parę złotych w kieszeni Ci pozostanie.
Pn mar 25, 2024 8:11 pm
Dzięki za wszystkie porady. Postaram się znaleźć co to za podkładka tam siedzi. Ewentualnie podjadę do ASO Hondy, bo mam w sumie nie tak daleko.
Mieszkam w bloku z garażem podziemnym, to zrobię kilka kółek zaraz przed wymianą, zgodnie z sugestią.
Domyślam się, że satysfakcja gwarantowana i na to liczę
Pn mar 25, 2024 10:07 pm
Będzie dobrze. Będziesz Pan zadowoloooooooony!
Wysłane z Tapatalka
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.