Kaski, kombinezony, kurtki, spodnie, buty, rękawice, ochraniacze i buzery, bluzy, bielizna termoaktywna, dodatki do odzieży, kamery, interkomy i bluetooth.
N kwi 19, 2020 10:36 am
Hi, jak pewnie część z Was wie, temat wyciszenia hałasu na CBFie to mój qnik. Prawdopodobnie mam trochę nadwrażliwy słuch.
W CBFie miałem wcześniej szybę Givi D303st, teraz jest oryginalna na stelażu + darkojak. Przy oryginalnej było by na pewno ciszej, bo wyższe kierują zawirowane powietrze prosto na kask - ale przy tym wszystkim wolę jednak luz na klacie.
Zdążyłem już przerobić 3 kaski, 3 różne darkojaki, "plastelinę", Motosafe - usłyszysz karetkę-, 3M, pianki, przeróżne zatyczki w kształcie grzyba i cygara, łącznie z indywidualnie formowanymi.
Najcichszy okazał się kask Bell M4R, tyle, że nie radził sobie z tłumieniem hałasu zaburzonego opływu za wysoką szybą.
Zasadniczo są 2 problemy - 1. wyciszenie, 2. takie ułożenie i kształt zatyczek do uszu by z nich nie wystawały, bo zawirowane powietrze, uderzając w kask powoduje wibracje, a te przenoszą się, przez zatyczki, na kanał słuchowy. Włóżcie palec wskazujący do ucha i poruszajcie szybko. To jest imho jeszcze gorsze niż hałas "zewnętrzny".
Najlepiej spisywały się: "planstelinowe" stopery z apteki (!), gąbki i indywidualne wkładki, przy czym te ostatnie mają tę przewagę, że pasują "z marszu" i nie trzeba ich rozgrzewać, zgniatać ani tarmosić.
Zdarzyło się testować bezprzewodowe aktywne słuchawki Sony ale za bardzo odstawały z uszu, anc było tam symboliczne. Teraz przyszła pora na test słuchawek dokanałowych Bose z anc. Wedle informacji od przedstawiciela, słuchawki te nie nadają się na moto, bo wystają z uszu, przez co kolidują z kaskiem. Jednak postanowiłem spróbować. Nieprawda - jeśli ściągniemy gąbkowe wygłuszki, wchodzą do Neoteca bez problemów i nie są później dociśnięte. Powinno być b. dobrze, bo hałas (celem wytworzenia "antyhałasu") zbierają tam gdzie powstaje - na wysokości uszu. Jednak tłumienie pozostawia imho sporo do życzenia. Pasywne jest po prostu słabe, jeśli dodamy do tego aktywne, to ich efektywność w warunkach w jakich jeżdżę, oceniłbym na ~~30%. Gdzieś dzwoni ale nie wiadomo, w którym kościele. Dużo wysokich dźwięków, które się "przebijają" (o ile dobrze kojarze, to anc wycina niskie). Poszedłem później na całość i wpasowałem je do wkładem indywidualnych. Jednak po wciśnięciu końcówek do kanału we wkładkach, wkładki tam się rozszerzają, przez co już nie pasują tak dobrze do kanału słuchowego w uchu. Wracam więc do oryginalnych końcówek przy tych słuchawkach.
Reasumując - d. nie urywają. Spodziewałem się o wiele więcej, tym bardziej, że używam tej firmy QC 35 i, jeśli chodzi o działanie anc, są naprawdę dobre, a A20 - rewelacyjne. Ale to też słuchawki nauszne.
Muszę jeszcze je przetestować przy założonych wygłuszkach do kasku.
N kwi 19, 2020 5:37 pm
Oryginalna szyba na stelażu, ale stelaż w jakim sensie? Jakiś dodatkowy?
Testowałeś może szybę MRA z wyciętymi otworami? Pomaga to coś?
Czyli na tą chwilę najlepszy efekt niska szyba + wysoki deflektor?
Pn kwi 20, 2020 7:41 pm
Taki stelaż. 3 położenia góra -dół + 3 stopnie pochylenia.
Realna różnica jest tylko taka, że zaciąga powietrze z dołu przez co likwiduje podciśnienie za szybą i nie pcha w plecy. Taką samą imho funkcję pełnią dziury w vario MRA. Ma ona jeszcze deflektor ale podejrzewam, że mniej z nim zrobisz niż z darkojakiem regulowanym w 2 płaszczyznach.
Najlepiej u mnie (1,7 wzrostu) spisywała się givi d303st podniesiona o bodaj 1 ząbek na stelazu + darkojak. Niestety chyba nie tędy droga, bo pękła u góry przy szybkim przelocie hajłejem. Góra była zbyt ciężka.
Trudno jest mieć idealnie takie same warunki do porównania ustawień. Czasem gdy jedziesz "tunelem" lasu jest cichutko, a czasem tworzy się dysza i jest halas. Tak samo na otwartym terenie. Pewnie jeszcze będę ten temat drążył, już mam pomysł na tunel aerodynamiczny własnej produkcji
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.