Śr maja 11, 2022 4:50 pm
So maja 14, 2022 8:03 pm
So maja 14, 2022 9:01 pm
PiterW napisał(a):Pod koniec roku kupiłem kurtkę Seca Arrakis 2 Bardzo promowana przez Motobande na YouTube Poprzednio miałem RST Adventure 2 przez 7 lat I nakręcone w niej ok 70tys km Po ok 5 latach wyrwała się napa na samym dole Naprawiłem za 4zł od ręki
Dla porównania nowiuśka kurtka SECA pruje się już po jednym wyjeździe 200km I drugim 400km Popruły się nici przy rzepie na kołnierzu I rzep odłazi Gdybym wyjechał w niej na kilka dni to jeździłbym z fajtajacą patką pod
szyją
Zadzwoniłem do Seca I w trakcie rozmowy pani od reklamacji powiedziała że mam ja wysłać do nich a ona ma 2 tygodnie na naprawę No rzesz kużwa o niczym innym nie marzyłem Po półrocznym czekaniu żeby w końcu pojezdzić mam se zrobić przerwę albo zapi.... ać w kożuchu albo kupić kolejną kurtke
Kwintesencją rozmowy z panią było to co powiedziała że miała prawo się popruć bo szyją to ludzie Ja myślę że nie miała prawa się popruć po tak krótkim użytkowaniu Być może ta pani wie to czego ja nie wiem A raczej na pewno wie jakich używają nici do szycia skoro twierdzi za ma prawo pruć się tak szybko Mam teraz wybór albo skorzystać z gwarancji I uziemić się albo zaradzić coś we własnym zakresie
Suma sumarum mam już opinie wyrobioną na temat jakości marki Seca Po za tym mam obawy co dalej z tak szybko prującą się resztą szwów
Nie polecam
N maja 15, 2022 10:40 am
Wt maja 17, 2022 2:29 am
Wt maja 17, 2022 2:31 am
MarcinMMz napisał(a):Mi marka Seca nie wisi; jeżdżę już kolejny sezon w komplecie tekstylnym tej firmy i sprawuje się wszystko bez zarzutu; jak za takie pieniążki to spoko. Na bardziej "wyjściowe" wyjazdy mam inne ciuchy ale Seca u mnie daje radę.
Wt maja 17, 2022 5:45 am
Wt maja 17, 2022 7:14 am
Wt maja 17, 2022 7:24 am
Cz maja 19, 2022 8:21 pm
Tiarus napisał(a):Moim kocim zdaniem, trzeba było zgłosić niezgodność z umową.
Jeśli masz tylko rozmowę telefoniczną i tyle - pisz pismo.
Obowiązkowo powołuj się na niezgodność z umową, bo tylko wtedy to Ty decydujesz, czy będzie wymiana, zwrot czy naprawa. I żadna pani z infolinii tego nie zmieni.
Przysługuje Ci to z mocy prawa. Zatem zgłoś niezgodność, zażądaj albo natychmiastowej wymiany (wtedy korzystasz aż Ci dadzą nowe), albo oddajesz i nabywasz produkt innego producenta.
Niezgodność polega na tym, że jakość produktu sprzedawanego jako kurtka motocyklowa nie spełnia odpowiednich norm - ja bym podniosła to, że skoro szwy lecą przy szyi w krótkim czasie i bez "obciążeń" to jak ta kurtka będzie chroniła w razie "W"?! - W końcu to jedno z zadań odzieży motocyklowej nie?
Masz w tym momencie w trąbce jaka jest jakość, czy ktoś się zgadza itp. Co więcej, jeśli Ci nie odpiszą przez 14 dni - masz uznane i muszą zrobić co chcesz. A jak się nie podoba, to jest dalsza droga, mianowicie Rzecznik Praw Konsumenta (Na stronach internetowych poszczególnych powiatów i miast znajdują się dane kontaktowe do biur rzeczników konsumenta. Można je również odnaleźć na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta).
Zacznijmy od pokazania czym jest reklamacja i co odróżnia ją od gwarancji. Reklamacja to uprawnienie konsumenta wobec sprzedawcy, które przysługuje mu z tytułu niezgodności towaru z umową. Nie można go z góry wyłączyć ani ograniczyć w drodze umowy z kupującym, zanim nabywca nie zawiadomi sprzedawcy o niezgodności towaru z umową. Odpowiedzialność sprzedawcy z tego tytułu jest obowiązkowa i wynika z Ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej (Dz. U. z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm.). Ustawa nakłada na sprzedawcę obowiązek uwzględnienia żądania kupującego doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową poprzez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy produkt.
Jednakże, jeżeli:
naprawa lub wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów albo
sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub
naprawa lub wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności,
wówczas konsument ma prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo może odstąpić od umowy. Odstąpienie od umowy jest możliwe wyłącznie, gdy niezgodność towaru z umową ma charakter istotny i np. uniemożliwia korzystanie z niego zgodnie z przeznaczeniem.
W przypadku, kiedy sprzedawca, który otrzymał od kupującego powyższe żądanie nie ustosunkował się do niego w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione i zrealizuje żądanie konsumenta.
Konsument ma 2 lata na zgłoszenie niezgodności towaru z umową od chwili jego nabycia. Przy czym, jeżeli stwierdzi niezgodność towaru z umową przed upływem 6 miesięcy od momenty jego nabycia, wówczas to sprzedawca musi udowodnić konsumentowi, że towar był zgodny z umową w chwili jego wydania.