Przymierzam się do zakupu szyby. Wrzucajcie Wasze subiektywne opisy. Chciałbym, aby wątek nie rozwijał się w formie dyskusji i był jedynie do poczytania. (będę prosił wyższą instancję o czyszczenie).
Przydałyby się informacje: - model szyby - wymiary - deflektor tak/nie - inne
Ocena/spostrzeżenia: - wzrost kierownika - aerodynamika (przy różnych prędkościach) - nieporządane zachowania - wrażenia plecaka - gdzie muchy parkują - inne
PUIG, bez deflektora, nieco wyższa i wyżej zamocowana, więc całkowity zysk na wysokości dość spory. Wrażenie subiektywne kierownika i plecaka (zgodne): lepsza od oryginału, powiedzmy o 30%. Wzrost kierownika 179. Niepożądane zachowania: jest cieńsza od oryginału i cały czas leciutko drży - jednakowo na wolnych obrotach i przy 200km/h. Muchy parkują mniej więcej tak samo jak przy oryginale, czyli na szybie kasku . Z tego, co widziałem i słyszałem, chyba nic lepszego na cbf się nie uzyska. Moooże jedynie oryginał z jakimś sprytnym deflektorem...
Ja osobiście jeżdże z szybą MRA z deflektorem i jestem zadowolony Przy codziennej po miescie i jakichś trasach przelotowych z prędkościami 130-150km/h szyba radzi sobie doskonale. Ja osobiście polecam Moj wzrost to 176cm. Jesli chodzi o plecaczek, zawsze był schowany za mną i nigdy nie narzekał:)
Givi - wysoka i sztywna. Dla kierowcy skutecznie osłaniająca przed naporem wiatru, choc struga powietrza trafiała w górną część kasku i powodowała delikatne jego wibracje, dla pasażerki beznadziejna. Struga powietrza uderzała z całą siłą w tułów pasażerki spychając ja z siedzenia. Po założeniu deflektora za 140 zl. sytuacja pasażerki uległa radykalnej poprawie. Musiałem tylko lekko zmodyfikować deflektor obniżając go dodatkowo o 1,5 cm. gdyż jego górna krawędź przeszkadzała mi w obserwacji drogi. Mam 173 cm. wzrostu. Nie mam porównania do oryginału, ponieważ ta szyba kupiona była wraz z motocyklem.
Sa dwie wersje kolorystyczne (przezrczysta i przyciemniona) oraz o dwoch roznych ksztaltach (prosta lub wygienta z dolu).
Opcjonalnie wynika z tej strony, ze dla org szyby CBF600 jest ta wygieta (czyli dluzsza i bardziej dopasowana).
Swoja opinie dopisze zaraz po zakupie, ale z opinii uzytkowinkow (a jest ich kilkunastu, ktorzy sie wypowiedzieli) wynika, ze jest bardzo dobrym rozwiazaniem). I cena nie odstrasza
Miałem w poprzednim moto podobny deflektor tylko ze szczeliną w środku, o taki: http://www.boxer-parts.eu/deflektor_szy ... ,3357.html + rozbijał wiry (ustało telepanie głową przy wysokiej szybie) + był b. łatwy do ustawienia (ustawianie w 2 płaszczyznach, jedną z nich ustawia się poręczną korbką) - jeśli chodzi o hałas, to w zasadzie bez zmian
Do adremu A - givi d303st - nie pamiętam, do sprawdzenia u producenta - tak (darkojak niski)
B - 170 cm - cicho do jakichś 100 - 110 km/h (wtedy deflektor najpepiej miec ustawiony pionowo), powyżej tej V w tej pozycji powoduje telepanie głową, lepiej deflektor ustawić ~~równolegle do szyby. Za to z otwartą szybą w ciepły dzień można pycić do 160 (wtedy jest najciszej i oczka nie łzawią ) - podciśnienie pcha w plery do przodu, w zw. z czym poniżej ~~130 km/h trochę "wisi się" na nadgarstkach, nie jest tak cicho jak można by się było spodziewać - głównie jeżdżę sam - parkują na czubku kasku
Ja kupiłem swój motocykl z taką szybą jak w lince: http://allegro.pl/honda-cbf-600-1000-sz ... 30528.html Zbiera większość owadów, bardzo dobrze chroni przed deszczem i wiatrem niemal przy każdej prędkości ( mam 180 cm wzrostu) i nie wpływa na prowadzenie motocykla ( przy zakupie dostałem oryginał, sprawdzałem- brak różnic). Pozostaje kwestia estetyczna, która traci na znaczeniu gdy zasiadam za sterami pzdr!
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm
Re: [OPINIA] Akcesoryjne szyby do CBF
Śr mar 06, 2013 3:35 pm
Kupiłem z szybą od Varadero, która jest sporo wyższa od oryginalnej. /oryginał dostałem do kpl./ Robiłem próby i porównania z szyba oryginalną przy róznych ustawieniach, i różnicy na "+" przy tej wyższej od XLV'ki nie widziałem. Wręcz przeciwnie. Zauważyłem że struga powietrza oderwana od krawędzi wyższej szyby, wali prosto w kask powodując zwiększony hałas, a przy wyższych prędkościach dochodziły paskudne turbulencje wokól głowy. Załozyłem więc oryginalną z która nie jest gorzej... i nie wygląda jak "żagiel"