Wt kwi 03, 2012 10:32 am
matushi napisał(a):1. rozpędzamy się i delikatnie puszczamy kierownicę sprawdzając czy kierka nie lata na boki
Wt kwi 03, 2012 10:45 am
Wt kwi 03, 2012 10:56 am
Wt kwi 03, 2012 10:59 am
Wt kwi 03, 2012 11:27 am
PeterS napisał(a):Bez kufra też, tylko trochę mniej (przynajmniej u mnie). Przy zakupie ściągnałem kufer przy 2. przejeździe testowym i dalej łapał shimmy. Później już nie jeździłem bez kufra.
Gostek, u którego byłem z małym problemem z moto, pracuje w warsztacie serwisującym policyjne CBFy. Mówił, że policjanci gremialnie żalą mu się właśnie na shimmy.
Wt kwi 03, 2012 11:55 am
raphi napisał(a):Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.
Wt kwi 03, 2012 12:55 pm
Rupert napisał(a):raphi napisał(a):Zaraz po tym jak policja dostała CBF-ki na początku zeszłego zesonu, w Częstochowie na zlocie rozmawialiśmy z 2-ma policjantami, którzy pierwsze co to pytali właśnie o shimmy. Taka przypadłość. A oni śmigają z kuframi bocznymi, radiostacją i generalnie mają spore obciążenie z tyłu i do tego duży opór powietrza. Musi im narywać sprzętem dosyć mocno.
Ja w moim gdy jadę z pełnym okufrowaniem to czuję shimmy nawet trzymając ręce na kierownicy. Muszę dociążyć manetki by ustąpiło, więc problem jest dość znaczny.
Zakładam, że te policyjne są inaczej przygotowane, właśnie zawieszenie, może hamulce, pod dodatkowe obciążenie. .....
Wt kwi 03, 2012 2:37 pm
matushi napisał(a):Goral, pływające to są zaciski
A w temacie:
-w czasie jazdy:
1. rozpędzamy się i delikatnie puszczamy kierownicę sprawdzając czy kierka nie lata na boki i czy moto samo nie skręca.
2. Postarajmy się wejść w parę zakrętów sprawdzając czy moto kładzie się tak jak chcemy czy tez nie chce się dać pochylić lub też wręcz przeciwnie, wali się w zakręt mocniej niż byśmy chcieli, może to być oznaką zużytego łożyska lub złej geometrii ramy i zawieszenia.
3. Sprawdźmy systemy i osprzęt motocykla (ABS, światła, dodatkowe wyposażenie etc.).
Na postoju:
1. Zawsze marudźmy że to nie tak i tamto nie tak no chyba że moto naprawdę igiełka, wtedy nie marudzimy tylko pieniądze na stół bo szkoda czasu
Wt kwi 03, 2012 2:57 pm
Wt maja 29, 2012 7:03 am