Na forum Suzuki w maju jeden gosc kupil ten sprzet i juz trzasnal 12tys km.Wczesniej jezdzil DL650.Tak pisze;
No chyba przyszedł czas na małe podsumowanie bo już 12 tys. pykło:
Tak nabyłem pod koniec czerwca Voge 900 DSX w kolorze taki jaki był czyli niby niebieski
(tak czarny jest ładniejszy ale wtedy nie było a mój motocykl jakoś się tak sprzedał wiec zostałbym bez)
Miałem mieszane uczucia co do tego wyrobu ale wszystkie pozostałe testy innych motocykli jak i dziennikarska demówka, która gdzieś tam mi się nawinęła po drodze której mogłem dłużej pokorzystać utwierdziła mnie w przekonaniu że nie ma doskonałych motocykli ale.....
Trzeba zacząć od tego co dostajemy w cenie standardowej po za motocyklem kompletnie ubranym jeżeli chcemy - mi te stelaże ORI nie pasowały do obecnych bagaży wiec bez kufrów i bez stelaży tylnych. Ale w zamian mamy w standardzie:
1. Tempomat
2. podgrzewane manetki
3. Podgrzewane siedzisko
4. Halogeny zintegrowane z przełącznikiem fabrycznym i ikona na wyświetlaczu
5. Opcja doświetlania zakrętów (głupia bo działa po kierunkach aktywnych ale jest) (wersja ala KIA)
5. Rejestrator jazdy z poprawnym jakościowo zapisem jak i możliwością robienia zdjęć w czasie jazdy dedykowany przycisk.
6. Połączenie z tel blutut, ale bez możliwości wyboru książki telefonicznej, służy bardziej jako powiadomienia i odebranie odrzucanie połączeń
7. Możliwość skorzystania z NAVI Voge dość prymitywne. ale pokazuje kierunek jazdy, kolejność zjazdów podpowiedzi skrętów itp
a) Dostępna na razie wersja ekranu Android Auto Asia
z czasem pewnie pojawią się inne
8. Płyta pod silnikiem nie jakas turbo osłona ale jest
9. Centralka (stopka centralna)
10. Gmole
11. Radar zajętości pasa w lusterkach
12 Radar nadjeżdżającego pojazdu gwałtownie z tyłu - odpala sie choinka kierunków światła stopu, pieknie odstrasza zbyt ambitnych
13 ABS i TCS (bez stopniowania)
13.Cztert mapy od Rain, Road, Sport po ENDURO (wyłączony ABS i TCS)
14. Amortyzator skrętu
15 Zawieszenie Kayaby z przodu pełna regulacja (napięcie wstępne, tłumienie odbicia, tłumienie kompresji)
16. Regulacja napięcia wstępnego jak i tłumienia odbicia tylny Amorek
17. QuickShifter
Mój motocykl był jednym z pierwszych jakie przyszły na rynek wiec walczyłem chwile z bolączkami młodości, jak złe połażone wiązki przy kierze narażone na przetarcie, śrubki od plastików, które trzeba było dokręcić, ale to już bardziej wada przeglądu 0.
W kilku słowach zalety:
1. Po za wyposażeniem naprawdę bogatym mamy
2. Brakujące w Vstrom 650 kuce i moment jest czym poszaleć
3. Wysokość prześwitu i zawieszenie
4. Przednie koło 21 Cali które nie przeszkadza w kładzeniu i skręcie na Asfalcie
5. Przyzwoite spalanie (rzeczywiste według mnie miedzy 4,3 a 5,7 ) producent zaniża jakieś 0,4 na 100 km
6. Motocykl wszechstronny cały czas z rozwijanym oprogramowaniem , możliwość wgrania samemu przez AP wifi
Wady
1. trzeba kręcić słaby dół
2. grzeje po nogach
3. Skrzynia rodem z BMW, aczkolwiek zmiana oprogramowania w mapach w najnowszych wersjach w cudowny sposób leczy działania topornego quicksiftera, bardzo ciekawe
4. Mały zbiornik paliwa, zdecydowanie po testach przy 300 km zasięgu warto zatankować nie zależnie co tam pokazuje wskaźnik paliwa (rezerwa dwustopniowa ale chyba tak na max 50 km zasięgu)
Ogólnie zaskoczył mnie bardzo pozytywnie, jakością wykonania, jego w sumie dość duża wszechstronnością. Po przyzwyczajeniu się do odpowiedniej synchronizacji obrotów, mocy i przełożeń staje się bardziej przyjemny niż na początku. Zdecydowanie brakujące kuce w 650 tu z dużym zapasem pozwalają komfortowo podróżować. Na razie w ciągu 2 miesięcy nie całych udało cię nakręcić 12 tyś km i żadnych innych wad po za powyższymi można powiedzieć uciążliwościami nie stwierdzono.
Wady to przede wszystkim choroby wieku dziecięcego czyli nie dopracowany soft juz obecnie 3 wersja ja jeszcze nie dorwałem,
Druga wada to słabo poinformowani dealerzy, więcej znajdzie sie na FB włoskich użytkowników.
To co BMW poprawiło w GS900, być może kiedyś tam trafi do Voge, na razie jest on zatrzymany technologicznie bliżej GS850, Czyli dość niedopracowane mapy Trakcja typu ON/OF i ABS tak samo. Żadnego stopniowania tych układów. Więc w terenie lepiej to wszystko wyłączyć chyba ze ktoś się lubi szarpać z motocyklem.
W piątek przegląd po 14 tys na razie serwis w ASO Suzuki nie mam zastrzeżeń, ceny serwisu po nie wielkich upustach nie przekraczają 700 PLN ale to Olej , filtry i tyle , plus np. regulacja świateł lub naciąg łańcucha. Dopiero przy 28 tys chyba weryfikacja zaworów jak pamiętam.
Zaleta serwisów dla mnie są interwały co 7 tys, choc tu tez brak konsekwencji, nowy soft serwis zapala się co 10 tys, w moim co 5 tys. ale kasowalne ze sterowania w menu.
Możliwość samodzielnej podmiany softu ekranu, ECU itp poprzez AP Wifi
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.