[Zrób to sam] Olejarka do łańcucha

Zbiór wątków instruktażowych pomagających wykonać samodzielnie czynności serwisowe.

Re: Olejarka

Postprzez Avalon » Pt sie 16, 2013 12:29 pm

Ta duża mosiężna pod klucz służy ro ręcznego otwierania zaworu. a ta mała, srebrna obok niej to ogranicznik. Głowna śruba musi być wykręcona do oporu./aż się oprze o ta małą/
W przypadku szybkozłączek, to ważne jest by przewód był równo ucięty, pozbawiony zbędnych "frędzli", i gładki. Inaczej o-ringi mogą nie utrzymać szczelności połączenia.
Malcolm Young RIP 1953-2017
Avatar użytkownika
Avalon
Fanatyk
 
Posty: 3100
Dołączył(a): N paź 16, 2011 4:17 pm
Lokalizacja: Dawniej Wa-wa, teraz wieś na Mazowszu
Wiek: 60
Imię: Grzegorz
Motocykl: CBF1000A '8
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka

Postprzez przemysl » Śr paź 30, 2013 9:22 am

Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.
Avatar użytkownika
przemysl
Użytkownik
 
Posty: 22
Dołączył(a): Cz paź 03, 2013 7:13 pm
Lokalizacja: Przemyśl
Wiek: 41
Imię: Marcin
Motocykl: Honda CBF 600N 2005
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez godsend » Śr paź 30, 2013 9:28 am

przemysl napisał(a):Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.


Zakrpalacz powinien podawać olej na tylną zębatkę, tam gdzie wchodzi na nią łańcuch lub nawet nieco dalej w kierunku tyłu motocyka. Siła ośrodkowa zrobi swoje i olej ładnie się rozprowadzi.
Przewody/wężyki schowaj pod wahaczem.
Avatar użytkownika
godsend
Użytkownik
 
Posty: 36
Dołączył(a): N gru 02, 2012 6:42 pm
Lokalizacja: Warszawa
Imię: Adam
Motocykl: CBF600N '08
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez Polbaj » Śr paź 30, 2013 1:28 pm

przemysl napisał(a):Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.


Ja mam podawany nawet na tylną zębatkę . Jeśli dyszę przyłożysz do łańcucha wcześniej to jest niebezpieczeństwo, że łańcuch podczas jazdy będzie o nią ocierał i ją uszkodzi, albo nawet i wyrwie. Wg. mnie najlepiej jest dyszę oprzeć o tylną zębatkę. Przewody jak schowasz pod wahaczem to nie będzie ich widać.
Mój rumak http://hoonda.pl/viewtopic.php?f=26&t=2867


Błąd jest przywilejem filozofów,
tylko głupcy nie mylą się nigdy.
Sokrates
Avatar użytkownika
Polbaj
Miłośnik
 
Posty: 783
Dołączył(a): N maja 20, 2012 12:22 pm
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 46
Imię: Paweł
Motocykl: Honda CBF600 SA `04
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez rupert » Śr paź 30, 2013 1:29 pm

przemysl napisał(a):Czy olej musi być podawany na zębatkę tylną lub na łańcuch zaraz przed zębatką a nie wcześniej, bliżej silnika? Chciałbym maksymalnie schować te wszystkie wężyki.

Myślałem kiedyś, aby smarować zębatkę zdawczą, ale bałem się, że nie będzie łatwego dostępu w razie problemów.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8343
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Olejarka

Postprzez adbok » Cz lis 21, 2013 6:20 pm

Na allegro pojawił się gotowy sterownik do olejarki - http://allegro.pl/sterownik-olejarki-mo ... 53272.html - 42zł + 5zł obudowa.

Zamieram kupić to cacko ;)
Avatar użytkownika
adbok
Miłośnik
 
Posty: 632
Dołączył(a): Pt cze 29, 2012 4:42 pm
Lokalizacja: Kraków / Drzewica
Wiek: 36
Imię: Adam
Motocykl: była CBF 600 SA
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez tombartosz » Pt lis 22, 2013 9:16 am

Witam,
właśnie jestem w trakcie tworzenia podobnego sterownika z tym, że sterowanego sygnałem prędkości (narazie dedykowana do CBF1000) . Z założenia, ma podawać określoną ilość oleju na 100 km. Jeżeli się uda to pewnie w okolicach lutego/marca będzie gotowe. Ciekawi mnie jakie funkcje powinna mieć olejarka. Na razie przewiduję sterowanie ilością oleju (pokętło) na 100 km, pytanie ile (myślę, że 3ml - 15ml), opcję stałego podawania oleju w celu napełnienia wężyków oraz opcję czasowego zwiększenia przepływu w celu naoliwienia suchego łańcycha. Jeżeli coś jeszcze powinna mieć olejarka to podzielcie się spostrzeżeniami.

Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
tombartosz
Znawca
 
Posty: 207
Dołączył(a): Pn lip 08, 2013 8:33 am
Lokalizacja: Warszawa (okolice)
Motocykl: CBF 1000, GS500
W siodle: <100 kkm

Re: Olejarka

Postprzez goramo » Pt lis 22, 2013 10:36 am

Yyyyy..... eeee...... :unsure: Powinna jeszcze parzyć kawę, wiązać krawat, przewidywać pogodę i usuwać ciążę... :biggrin: :msn-wink:


Wg mnie powinna być możliwie najprostsza. :rolleyes:
Zbyhu ma na ten przykład prosty układ "home made" bez żadnej elektroniki sterującej i to wystarcza, żeby zwilżać łańcuch. I to na tyle skutecznie, że na jednym zestawie napędowym robi przebiegi rzędu 60 tys km... :thumbsup:
Olej ma sobie co jakiś czas kapnąć na napęd i tyle. Nic więcej.
Czy na prawdę trzeba wymyślać "komputer" do sterowania takim prostackim urządzeniem? :rolleyes:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8613
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Re: Olejarka

Postprzez rupert » Pt lis 22, 2013 12:04 pm

Eee Goramo nie podcinaj koledze skrzydeł, bo sam pomysł, choć jest znany, znajdzie amatorów.
Life is for my own to live my own way...
Avatar użytkownika
rupert
Nightmare
 
Posty: 8343
Dołączył(a): So lis 27, 2010 11:06 am
Lokalizacja: Wrocław
Imię: Robert
Motocykl: Honda

Re: Olejarka

Postprzez goramo » Pt lis 22, 2013 12:33 pm

Nie no, luzik :smile:

Wiem, że fajnie jest coś zbudować samemu, a jak się już wymyśli i własnoręcznie zrobi sterownik o inteligencji przewyższającej IQ przeciętnego użytkownika 25letniego BMW 1.6 "MPower" :naughty: odzianego w czteropaskowy dres, to już wogóle jest zajebiaszcza satysfakcja i można sobie potem z uśmiechem powiedzieć "well done" :thumbsup:

Jak ktoś ma ochotę, czas i zacięcie to spoko - nie mam nic na przeciwko. :smile:

Pytanie moje o sens i potrzebę takiego udoskonalania było raczej retoryczne. :smile:
SR50 -> S53 -> ETZ150 -> Intruder M800Z -> CBF1000 -> VFR800FI -> CB1000R -> CB1000R + CB1300SA -> CB1300SA + XL650V -> CB1300SA + HH600 -> CB1300SA + CB1000RA + Street Triple 765 RS

Always look on the bright side of life :-)
Avatar użytkownika
goramo
Nightmare
 
Posty: 8613
Dołączył(a): Pt wrz 03, 2010 7:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 44
Imię: Mariusz
Motocykl: Honda x2 + cyckonosz
W siodle: 100-200 kkm

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Zrób to sam

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron