Ostatnio zakupiłem sobie nowy kask. Przymierzałem AGV, SHoei, Schuberth, HJC, Airoh no i w końcu Shark Race-R Pro. Moje wymagania jakie były wobec kasku (więc subiektywne bo każdy może mieć inne):
- jak najlepsza aerodynamika
- jak najlepsza wentylacja
- brak blendy, dla mnie zbędne, używam 2 szyb
- zapięcie DD (takie jest wymagane na niektórych torach)
- dopasowania do głowy nie liczę bo to normalne
Kask waży w rozmiarze M 1220g, i tu się zgadza z producentem. Niestety tyle, że bez szyby
Szyba w tym kasku trochę waży (200g) bo jest trochę pancerna. Na środku ma grubość ponad 4mm. W żądnym z kasków, które oglądałem nie było tak grubej szyby.
IMG_20161015_160727925.jpg
Dodatkowo mocowanie szyby jest metalowe - wielka nakrętka i zatrzask:
IMG_20161015_160351343.jpg
Kask posiada bardzo dobrą wentylację: wlot z przodu o sporej wielkości, z dziurą na przelot więc wiatr wali jak z dmuchawki. Ten wywietrznik posiada wyjmowalny filtr.
IMG_20161015_160401695.jpg
Dodatkowo wentylacja czoła (na niej mi najbardziej zależało), także pełny przelot, 2 dziury.
IMG_20161015_160408996.jpg
Dodatkowo ma jeszcze 2 standardowe wloty na czubku głowy i 2 z tyłu (zawsze otwarte) przy spojlerze - one robią za wyciąg powietrza, tzn nie dmuchają. Same kanały w kasku są największe jakie znalazłem w tych co oglądałem. Na szczycie jest 6 rowków o głębokości około 2cm i szerokości, że praktycznie wchodzi palec:
IMG_20161015_160647820.jpg
Dodatkowo kask ma niepełną wyściółkę, więc głowa nie jest okryta i wentylacja działa bardzo ok (tego chciałem). Do tego jest kilka wylotów, zawsze otwartych, więc ciepłe powietrze ma gdzie ulatywać.
Kolejną fajną cechą jest kołnierz wokół szyi:
IMG_20161015_160514806.jpg
Szyja jest praktycznie na całym obwodzie uszczelniona jedynie przy brodzie kołnierz ma szczelinę na 2-3 palce. Ale tam wchodzi zapięcie i wtedy praktycznie całość jest całkowicie uszczelniona. Broda jest regulowana na gumkę. Dzięki temu kask jest nazwijmy to cichy (każdy ma inne "skalę"), przynajmniej jak na typowy kask torowy. Na pewno jest cichszy od Sharka S900.
Z innych jego cech to:
- areodynamika, wszak miał spełniać wymagania moto gp
- można wymieniać policzki o różnej grubości
- shark nie stosuje pinlocka tylko szybę antyfog - to działa ok, nie wiem czy jest szyba pod pinlocka
- race-r ma tylko 2 skorupy xs-m i potem od l w górę, tak więc moje m jest stosunkowo małe (normalnie z innych mam s)
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.