Jak czasem pisze @nocny''tak ale nie''
to idealnie pasuje do i o suvach.Tez mam suva,ale kupa o nich bujd naroslo.A i Suv suvowi nie rowny...Bo;
Lepsza z suva widocznosc?Bujda-wszak wiekszosc aut na ulicy to...tez suvy
Bo wyzsze od innych aut.Tylko czy na pewno?
Tu link do testu 9 popularnych suvow.Z wymiarami.Ich wysokosc to od 159 do 169cm
www.wyborkierowcow.pl/9-kompaktowych-suv-ow-porownanie/To wysokosc z relingami-bez nich po pare cm mniej...a sa i nizsze suvy-Toyota C-HR ma marne 156cm...
A ile maja inne obecnie produkowane auta?
Sprawdzilem pare popularnych;
Hyundai i3o-146cm
Tipo-150
Yaris-od 148
Golf-149
Passat-148(kombi 152 bo relingi)
No i co?Ano ze siedzac w 160 kilku centymetrowym suvie wcale nie patrzymy ponad dachami innych wspolczesnych aut bo i one wyraznie poszly w gore.No chyba ze stac nas na Land Cruisera i jego 188cm
Wyzszy przeswit Suvow-tez z tym bywa roznie,ale wiecej w tym prawdy.Niemniej sa sedany ktore maja po 16-17 cm przeswitu i sa suvy z mniejszym.
Ot zestawienie;
www.wyborkierowcow.pl/zestawienie-przes ... amochodow/W zwiazku z tym prosty wniosek; jesli sa suvy ledwo kilka cm wyzsze niz przecietny kompakt i podobnym przeswitem(jak wspomniana Toyota C-HR czy ...moj 500X)to dlaczego maja gorzej sie prowadzic skoro srodek ciezkosci na podobnej wysokosci?Tu raczej decyduje rodzaj zawieszenia i jego strojenie.
Niemniej wiekszosc suvow wyzej zawieszona jest.Czasem jest to zaleta(dziury,krawezniki) a czasem wada bo przez to w obszarach granicznych prowadzi sie gorzej.I przy predkosciach autostradowych wiecej pala.
Popularnosc suvow wynika tez wg,mnie z ludzkiej megalomani-wyzsze dla wielu prezentuje sie dostojniej itd
I troche podobnie jest z suvami motocyklowymi.Jedne nimi z racji przeswitu sa(Africa),a takie Vstromy ze swoimi 17cm(mniej niz NT)troche na pozor.Ale ze obecnie ADV jest w modzie wiec wiekszosc podciaga sie pod ten segment.
A Honda raczej NT wypuscila po dlugich badaniach rynku.Zwlaszcza w Europie w tym segmencie konkurencja nie wielka bo jest Versys,mniejszy Tracer lub duzo bardziej sportowe Suzuki GSx i Kawasaki Sx.
A diesla zabila jak dla mnie nie ekologia(bo wiekszosc klientow ma ja w doopie)tylko cena;przyklad obecnego Passata;
1.5tsi 150km- 122tys zl
2.0tdi 150km-145tys zl
I przecietny klient w tym momencie za diesla dziekuje.
Litr jest jak Media Markt-nie dla idiotow.