Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla
Regulamin działu
Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
N kwi 03, 2022 8:27 pm
W taki wypadku musiał bym oddać Moto do jakiegoś czarodzieja
No nic dziękuje za info. Rozglądne się za Mechanikiem
Pn kwi 04, 2022 8:38 am
Jeśli dobrze zrozumiałem, to rozrusznik kręci, ale niechętnie? Czy chodzi o to, że kręci normalnie, ale silnik nie zapala? Jeśli to pierwsze, to na początek szukaj problemu w elektryce: niedokręcone śruby od rozrusznika, może coś z przekaźnikiem. Jest też opcja, że rozrusznik jest do wyczyszczenia/regeneracji. Jak masz możliwość to sprawdź spadki napięcia podczas kręcenia przy rozruszniku.
Pn kwi 04, 2022 9:57 am
Akumulator ma 12 z czymś na postoju jak odpalę motor to spada do 11 napięcie więc ładownie może siedzieć ? Tak rozrusznik kreci ale Moto jak by nie chciało zapalić. Trochę nie ogarniam elektryki dlatego pytam co i jak .
Pn kwi 04, 2022 11:24 am
A kody błędu jakieś masz? Od tego bym zaczął.
Skoro żwawo kręci - to znaczy akumulator dobry. Napięcie przy rozruchu spada, ale nie spada poniżej 10V więc raczej nie tutaj szukał bym winowajcy.
A jak dodasz lekko gazu to odpala?
Pn kwi 04, 2022 11:31 am
Turos, ale zastanawia mnie jeszcze jedno:
Kl3szcz napisał(a):rozrusznik przekręci 2-3 razy potem gaśnie mi licznik/wyświetlacz i zaraz powraca wszystko
Jak dla mnie to jednak coś z elektryką...
Pn kwi 04, 2022 11:41 am
Kl3szcz napisał(a):Akumulator ma 12 z czymś na postoju jak odpalę motor to spada do 11 napięcie więc ładownie może siedzieć ? Tak rozrusznik kreci ale Moto jak by nie chciało zapalić. Trochę nie ogarniam elektryki dlatego pytam co i jak .
Jeśli po odpaleniu podczas pracy silnika masz 11V to nie masz ładowania.
Pn kwi 04, 2022 11:49 am
Nie zawsze muszę dodawać gazu żeby odpalił dodać muszę jak dłużej postoi motor bez odpalania. Rozrusznik kreci cały czas a fakt po odpaleniu mam 11.3 V coś takiego. Nie mam żadnych błędów. Żeby coś szybciej załapało to muszę trochę manetkę odkręcić
Pn kwi 04, 2022 1:03 pm
Jeśli po uruchomieniu masz napięcie 11,3 V tzn, że masz problem z produkcją energii. Przy takim poziomie napięcia rozładowujesz akumulator. Opcje są trzy:
a) problem z ładowaniem prądnica/regulator
b) masz zwarcie, które wyładowuje akumulator po przekręceniu zapłonu
c) akumulator jest uszkodzony
Pn kwi 04, 2022 1:54 pm
AndrzejJK napisał(a):Jeśli po uruchomieniu masz napięcie 11,3 V tzn, że masz problem z produkcją energii. Przy takim poziomie napięcia rozładowujesz akumulator. Opcje są trzy:
a) problem z ładowaniem prądnica/regulator
b) masz zwarcie, które wyładowuje akumulator po przekręceniu zapłonu
c) akumulator jest uszkodzony
Zapomniałem dodać że jak się gazuje to napiecie wtedy jest 13.8-14V ale jak się odkręci manetke i światła świecą jaśniej jak przy gazuje jak puscze gaz to bedna ale świecą.
Prawdopodobnie punkt A
B - motocykl jak stał 2-3 bez odpalania dzisiaj mierzone napecie 12.5V
C - akumulator ma miesiąc
po robocie zajże do niego
Cz kwi 07, 2022 5:44 pm
Wydaje mi się że Regulator napięcia może siedzieć. Może miał ktoś podobnie? i może potwierdzić.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.