Ciekawe, pewnie znajdzie wielu zainteresowanych, patrząc na coraz to bardziej popularne automaty w Polsce (oczywiście o puszkę chodzi)
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów (w opcji)
Dual Clutch Transmission (DCT) to pierwsza na świecie dwusprzęgłowa skrzynia biegów dla motocykli. Innowacyjne podejście do przekładni pozwoliło zapewnić zmianę przełożeń bez przerywania procesu napędowego. Kierowca może wybrać manualny (MT) lub automatyczny (AT) tryb zmiany biegów. Włączanie i wyłączanie sprzęgła odbywa się wówczas automatycznie, zarówno przy ruszaniu jak i przy zmianie przełożeń. To dlatego Honda Crosstourer z dwusprzęgłową przekładnią nie ma dźwigni sprzęgła, ani dźwigni zmiany biegów.
W trybie manualnym biegi zmienia się przy wykorzystaniu przycisków umieszczonych po lewej stronie kierownicy. Natomiast w trybie automatycznym biegi dobierane są odpowiednio do aktualnych obrotów silnika i prędkości motocykla. Można przy tym wybrać oszczędny styl jazdy (D), pozwalający zredukować poziom zużycia paliwa, albo styl sportowy (S).
W każdym trybie pracy przekładnia DCT działa szybko i płynnie zmienia biegi cały czas utrzymując siłę napędową.
Choć samo moto budzi we mnie pozytywne odczucia, to automat mi tu zupełnie nie pasuje.