Tu omawiamy ogólne zagadnienia techniczne, niezwiązane stricte z danym modelem motocykla

Regulamin działu

Tu nie spamujemy, trzymamy się tematów czysto warsztatowych.
Spam będzie usuwany.
Odpowiedz

Problem z wymianą

N mar 25, 2012 7:25 pm

Witam

Raz jeszcze chciałbym wrócić do wymiany płynów. Przeczytałem wszystkie posty dotyczące tego tematu, ale … albo nie dość starałem się w poszukiwaniach albo ( i bardziej ku tej opcji się skłaniam) nie jestem na tyle kumaty aby zrozumieć opisy :wacko:

Chciałbym jeśli to nie problem abyście wytłumaczyli mi dokładnie krok po kroku jak mam wymienić płyn w chłodnicy w CBF600 po 08’ bo nigdzie nie mogę znaleźć ani korka do spustu starego płynu, ani tym bardziej korka wlewu nowego płynu tak jak pisaliście w tematach.

„ co do wymiany płynu chłodniczego - odkręcasz korek chłodnicy i zbiorniczka, odkręcasz korek spustowy, zlewasz płyn do końca, zakręcasz korek spustowy, wlewasz do chłodnicy do pełna, wlewasz do zbiorniczka do poziomu, naciskasz węże dolewając płynu (pewnie będzie uchodziło z nich powietrze), zakręcasz chłodnicę, zbiorniczek zostawiasz otwarty, odpalasz sprzęt, naciskasz węże i dolewasz płynu do poziomu aż przestanie ubywać w zbiorniczku.”

Wprawdzie mógłbym zlecić to komuś kto się zna, ale w celu lepszego poznania mojej Hani niektóre rzeczy chciałbym zrobić sam no i satysfakcja … bezcenne.

zbik07

Re: Problem z wymianą

N mar 25, 2012 7:39 pm

Proponuję zacząć od ściągnięcia i przestudiowania przyklejonego manuala viewtopic.php?f=23&t=608 ,to powinno wystarczyć - jeśli nie będziemy dalej coś radzić.

Re: Problem z wymianą

N mar 25, 2012 7:46 pm

U mnie w 2004 trzeba prawą przednią owiewkę ściągnąć, korek jest na chłodnicy

Re: Problem z wymianą

Pt kwi 13, 2012 11:57 am

ja owiewki nie ściągałem, wystarczy zaopatrzyć sie w lejek z długą rurką. a co do spuszczania to zdjąłem przewodzik gumowy z chłodnicy (z lewej strony od dołu) i wszystko zeszło. Na koniec przedmuchałem kompresorkiem (wyleciało kilka kropel)

Re: Problem z wymianą

Pt kwi 13, 2012 2:18 pm

korzonek napisał(a):a co do spuszczania to zdjąłem przewodzik gumowy z chłodnicy (z lewej strony od dołu) i wszystko zeszło. Na koniec przedmuchałem kompresorkiem (wyleciało kilka kropel)


Nie wiem jak w 600-ce ale w 1000-cu na obudowie pompy wody jest śruba do spustu cieczy. Jest to chyba najniższy punkt układu chłodzenia.
A chłodnica jest przecież sporo wyżej, więc jak się zdejmie przewód z króćca chłodnicy to wyleci tylko do tego poziomu, a zatem to co znajduje się w bloku silnika zostaje.... :unsure:

Chyba, żeby zdjąć rurkę gumową biegnącą od chłodnicy do pompy wody, ale odpiąć ją przy pompie - czyli na dole silnika. Wtedy powinno się wylać prawie wszystko.

Re: Problem z wymianą

So kwi 14, 2012 6:45 pm

w 600 z 2004 też jest taka śruba spustowa
Odpowiedz