motolukasz napisał(a):Wygląda na to, że moja odpowiedź była niekompetentna? Nie miałem zamiaru wprowadzić w błąd. A czy ktoś potrafi wytłumaczyć dlaczego opony powinny być tego samego producenta? Tylko proszę o konkrety a nie marketingowe bleblanie. Zainteresował mnie temat.
W samochodach tak jest, że na każdym kole powinna być ta sama rzeźba bieżnika w takim samym stopniu zużyta. Dlaczego?
a. opony mają różny sposób (efektywność) odprowadzają np. wodę, śnieg, błoto - zależy to od konstrukcji opony, jedna jest lepsza na to inna na tamto. Chodzi o to by samochód na każdej stronie miał taką samą zdolność do nadsterowności / podsterowności.
b. producent rekomenduje przeważnie jeden / dwa rodzaje opon do samochodów, które schodzą z taśmy montażowej - Czy będzie to miało wpływ na eksploatację pojazdu? - wg mnie TAK. Dlaczego? Pytanie Dlaczego jedne opony (w obrębie jednego modelu, jednego producenta) zużywają się szybciej w danej marce pojazdu a inne mniej? tzn. Dlaczego opona Continental rekomendowana w nowym pojeździe zużywa się inaczej niż w innym nie rekomendowanym pojeździe? wg mnie tak właśnie jest (w samochodach) - jedne opony bardziej są przypasowane do danego producenta pojazdów, które są zakładane na taśmie montażowej inne trochę mniej! Coś w tym jest: Być może producent przez zamontowaniem opon na taśmie produkcyjnej przeprowadza szereg badań związanych z trakcją pojazdu i po prostu dopasowuje całość układu jezdnego pod tego producenta, którego rekomenduje.
i jeszcze jedna sprawa:
Kiedyś kilka lat temu najechałem na coś ostrego co leżało na drodze - przecięło mi oponę w taki sposób, że była nie do naprawy! zgłosiłem sprawę do swojego ubezpieczyciela i zrefundowali komplet czterech nowych opony! (bo powinny być w takim samym stopniu zużyte) - tzn. potrącając amortyzację starych!
Teraz odpowiedz sobie sam czy w motocyklach ma to sens! wg mnie tak! powinien być komplet opon tego samego producenta w taki samym stopniu zużyty.