Wesoły Dyzio napisał(a):Grzesiob napisał(a):Prędkość na budziku jest większa od rzeczywistej bo urzędasy z UE tak chcą. Wskazanie ma być większe od prędkości rzeczywistej ale różnica nie może być wyższa niż 10% prędkości rzeczywistej i dodatkowo jeszcze 4km/h.
Niestety muszę się z kolegą nie zgodzić. Jechałem nie dawno nowym Fordem Mondeo. Wskazania licznika dokładnie pokrywały się ze wskazaniami nawigacji zarówno samochodowej jak i mojej, którą zawsze ze sobą biorę. Tak więc unia nic tu do rzeczy nie ma, bo przekłamania liczników znane są od wielu, wielu lat.
Być może ktoś zmienił zębatkę
A tak na poważnie: opony miały większe ciśnienie, opony były ogólnie większe od fabrycznych (dopuszczalna przez producenta różnica w średnicy opon wynosi 2% od fabrycznych)
Poza tym z tego co napisałem różnica jest bo musi być a maksymalnie nie większa niż 10% prędkości +4km/h
Producenci sami decydują o ile przekłamują licznik w wyznaczonych granicach. Ale zawsze przekłamują bo muszą dla pewności przejścia procesu homologacji.
Regulaminem nr 39 EKG ONZ dotyczący homologacji wszystko wyjaśni