przez PiterW » Cz sty 06, 2022 1:29 am
U mnie było tak.
Mam 750X z 2017r i założona była centralka do której dospawane były takie stalowe klocki ok 3cm, żeby stał wyżej. Tak to rozwiązał poprzedni właściciel. Domyślam się, że zamontował centralkę od wersji S, albo rzeczywiście oryginalna centralka od X jest na tyle niska, że koło nie jest nad ziemią. Po postawieniu na niej motocykla koło było w górze, ale samo postawienie go na centralce wymagało dużo większej siły niż w moim poprzednim moto Hondzie Pan European ST1300, która ważyła 360kg.
Druga kwestia to stopka boczna. Oryginalnie jest ona zbyt długa przez co motocykl na niej postawiony jest prawie pionowo, co grozi przewróceniem przy nie odpowiednim podłożu. Zawsze musiałem szukać odpowiedniego nachylenia, żeby czuć, że bezpiecznie zaparkowałem. Dodatkowo po założeniu poszerzenia problem jeszcze się powiększał i nie mogłem tego akcesorium stosować. Dużo jeżdżę w górskich klimatach i denerwowało mnie to ciągłe kombinowanie przy parkowaniu i sprawdzaniu czy moto się nie przewróci albo ktoś go nie dotknie i poleci na bok.
Teraz mam rozwiązane te problemy w taki oto sposób co i koledze proponuje.
Sprzedałem centralkę i kupiłem w RM-G centralkę pod model 750X. Bilans na zero. Sprzedałem za cenę nowej. Moto postawione na centralce ma wysoko podniesione koło nad podłoże.
Ponadto mimo, że mam 176cm wzrostu i miałem oryginalne kości zawieszenia, postanowiłem podnieść moto o 3cm zmieniając kości od Advalp na krótsze. Wynik taki, że siedzę wygodnie, nogi troszkę maja mniejsze ugięcie co jest zbawienne przy długich przelotach(np 800-900km dzienne). Przy zatrzymaniu stoję na nogach na całej płaszczyźnie podeszwy(nie na palcach)
Stopka boczna dostosowała się idealnie i bez kłopotu założyłem poszerzenie od Advalp i pochył przy zaparkowaniu jest duży na tyle, że czasem muszę przestawiać moto, żeby był bardzie do pionu. Koło tylne w tym układzie na płaskiej i równej powierzchni na centralce jest w górze ok 3cm i swobodnie się obraca.
Java 350; CZ350; Honda Pan European ST1100; Honda Pan European ST1300; Honda NC750XD DCT (3,1l/100)